21:20 Укр. мова 2 клас. Урок 36. Тверді й м'які приголосні. Позначення м'якості приголосних буквами і, я, ю,є | |
Укр. мова 2 клас. Урок 36. Тверді й м'які приголосні. Позначення м'якості приголосних буквами і, я, ю, єМета: поглибити знання учнів про позначення м'якості приголосних буквами і, я, ю, є; вдосконалювати навички звуко-буквеного аналізу слів; розвивати мовлення, пам'ять, увагу; виховувати уважність. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Тверді й м'які приголосні I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання (с. 52, вправа 144) — Про кого йдеться в тексті? — Назвіть у виділених словах букви, якими позначено м'які приголосні звуки, та букви, якими позначено м'якість приголосних. 2. Гра «Заміни звук» — Замініть тверді приголосні [д], [т], [н] м'якими [д'] [т'] [н']. Які слова утворилися? Дим (дім), багатий (багатій), порад (порадь), завод (заводь), дружний (дружній), тин (тінь), радити (радіти), полин (полинь), знати (зняти), дати (діти). 3. Читання складів — Прочитайте склади парами. Ди —ді не — не лу — лю та — тя — Вимовте попарно приголосні звуки. — Як вони вимовляються? — Які букви підказали, що приголосні у другому стовпчику треба вимовляти м'яко? III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с 52-53) Вправа 145 — Прочитайте вголос склади парами. Вимовте попарно приголосні звуки. — Назвіть букви, які підказали вам, що приголосні, позначені виділеними буквами, треба вимовляти м'яко. Звірте свою відповідь з правилом на с. 52. Вправа 146 Учні читають і списують речення. — Знайдіть слова з м'якими приголосними звуками. Вимовте ці звуки. — Виділені слова поділіть для переносу. Пам'ятайте! Буква й завжди позначає м'який приголосний звук [й]. — Назвіть слово у вірші, у якому всі приголосні звуки м'які. (Сійся) Вправа 147 — Розгляньте малюнок і прочитайте вірш. — З чого видно, що люди бережливо ставляться до природи, охороняють її? — Спишіть виділені слова. — Вимовте м'які приголосні звуки. — Букви, якими позначено м'якість цих звуків, підкресліть двома рисками. Вправа 148 — Назвіть звуки (не букви!), які треба додати до частинки слова інь> щоб утворилися такі слова: тінь, лінь, дзінь. — Якими буквами позначено ці звуки? — А якою буквою позначено їх м'якість? 2. Фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Робота над загадкою — Прочитайте і відгадайте загадку. • У траві лежить клубок, В ньому безліч голочок. — Складіть звукову модель слова їжак. — Скільки звуків позначає буква ї? 2. Робота в групах — Опишіть їжачка за запитаннями та опорними словами. 1) Яка це тварина? 2) Де живе? 3) Яка в нього шубка? 4) Який носик? 5) Які очі? 6) Які ніжки? Опорні слова: з колючок; маленький, гостренький; мов ґудзики. VI. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Тверді й м'які приголосні — Які букви вказують на м'якість приголосних? — Поясніть такі мовні явища: • у слові знака м'якшення немає, а м'які приголосні є; • букви у немає, а звук [у] є? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 53, вправа 149. | |