21:27 Укр. мова 2 клас. Урок 38. Закріплення вивченого про тверді та м'які приголосні звуки | |
Укр. мова 2 клас. Урок 38. Закріплення вивченого про тверді та м'які приголосні звукиМета: узагальнити вивчений матеріал про тверді та м'які приголосні звуки; збагачувати словниковий запас учнів; формувати навички грамотного письма; виховувати любов до природи. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Закріплення вивченого I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання (с. 55, вправа 151) — У другому реченні назвіть слова з м'якими приголосними звуками. — Поясніть способи позначення м'якості приголосних звуків у цих словах. — Розкажіть легенду про Афіну Палладу. 2. Гра «Визнач м'який» — Назвіть склади з м'якими приголосними у словах: тюлень, лисиця, ялина, тополя. 3. Звуко-буквений аналіз слів — Запишіть слова і позначте в дужках кількість звуків і букв у них (побудуйте звукові моделі). Сіль» дзьоб, маяк, бджола, щука, Юрась, льон. 4. Гра «Допоможи Незнайкові» — Підкресліть слова, які правильно поділені на склади для переносу. Льо-ня, треть-оклас-ник, ко-заць-кий, прос-ьба, бать-ко, ки-ївсь-кий, ну- льо-вий, сьо-год-ні, буль-йон, рай-он, ґу-дзик. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с.56) Вправа 152 Учні читають діалог в особах. Пояснюють, як вони розуміють слова дідуся. — Вимовте приголосні звуки у виділеному слові. — Які з них тверді, а які — м'які? — Якими буквами позначено м'якість приголосних звуків? Вправа 153 Учні відгадують загадку-акровірш. — Вимовте протяжно кінцевий голосний звук у виділених словах. — Чому звук [а] в словах поля і масна позначений різними буквами а і я? Учитель звертає увагу учнів на те, що слова пива, лап, поле близькі за значенням. Слово про слово Леміш — частина плуга, що підрізує шар землі знизу. Рілля — виоране поле. Вправа 154 Учні дописують прислів'я, знайшовши його кінцівку в правому стовпчику. — Складіть звукову модель слова рясно. 2. фізкультх ви линка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Творче списування — Спишіть слова, поділяючи їх для переносу. Донька, опеньки, синька, пальма, пісенька, гайка, чайник, впіймав. 2. Складання речень — Зі слів кожного рядка складіть і запишіть речення. • опеньки, коло, ростуть, пеньків, восени; • співала, пісеньку, доньці, мама. 3. Гра «Віконечка» — Прочитайте текст. Впишіть у слова буквосполучення йо чи ьо. СПгодні в ЛПні особливий день. Він одержав листа від знаЦЦмого Йосипа СоловПва. Прочитав і пригадав, як вони познайомилися одного літного дня біля синЕЦго моря. 4. Гра «Назви ласкаво» — Змініть слова так, щоб вони мали пестливе значення. Зима — зимонька нічка — ... трава — ... яблуня — ... пісня — ... година — ... VI. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Закріплення вивченого — Назвіть пари приголосних звуків за твердістю — м'якістю. — Який приголосний звук завжди м'який? Якою літерою він позначається? — Якими буквами позначається м'якість приголосних звуків на письмі? Наведіть приклади слів. — Як треба переносити слова зі знаком м'якшення? Наведіть приклади. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 57, вправа 155. | |