укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 16 » Укр. мова 2 клас. Урок № 43. Лексичне значення слова. Розвиток уявлення про те, що слово служить для називання предмета, якості, дії
09:51
Укр. мова 2 клас. Урок № 43. Лексичне значення слова. Розвиток уявлення про те, що слово служить для називання предмета, якості, дії

Укр. мова 2 клас. Урок 43  Лексичне значення слова. Розвиток уявлення про те, що слово служить для називання предмета, якості, дії


Мета: розширити уявлення учнів про те, що слово служить для називання предмета, якості, дії; вчити користуватися тлумачним словником, складати і записувати речення; розвивати зв'язне мовлення учнів; поповнювати словниковий запас; виховувати любов до рідного слова.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання
2.     Хвилинка каліграфії
— Відгадайте, що це.
Неправильність у написанні, у підрахунках, неправильний учинок, дія.
— Поділіть слово помилка на склади. Напишіть каліграфічно. По мил ка помилка
У мого сусіда Гриця
Є помилка-мандрівниця.
Г. Бойко
3.     Робота над загадкою
•   Я є у п'явці, у в'юні,                                      Але в воді мене немає.
    Я є у риб'ячій сім'ї,                                         Скажіть, хіба таке буває? {Апостроф)
— Пригадайте правило написання апострофа.
III.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Дзвенить струмочком рідна мова.                  Тут треба так багато знати.
Усі слова знайомі в ній.                                 З дитинства правила учить.
Але писати кожне слово                                На все життя запам'ятати
У мові правильно зумій.                                 І мову понад все любить.
—  Ми продовжуємо розкривати таємниці рідної мови. Сьогодні розпочинаємо вивчення нового розділу. Прочитайте, як він називається.
Вправо «Мікрофон»
—  Як ви вважаєте, що ми будемо вивчати в цьому розділі? {Діти висловлюють свої припущення.)
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.    Робота за підручником (с. 60-67)
Вправо 1
—  Прочитайте текст. Про що в ньому розповідається? Що робить слово? Яке воно?
— Спишіть текст. Вимовте звуки у виділеному слові.
Вправо 2
— Прочитайте текст. На яке запитання немає відповіді?
— Про що йдеться у підкресленому реченні? Спишіть другий абзац.
—  Прочитайте слово в нижній частині піскового годинника. Складіть речення з цим словом. Запишіть.
Заучування правила.
2.     Фізкультхвилинка
3.     Словникова робота
Будь уважним!
— Закресліть літери ч, з. Є, у. Запишіть утворене слово. Чзпеурчєеудчзмзчеуєт (Предмет)
— Поділіть слово предмет на склади. Назвіть наголошений склад.
4.     Продовження роботи за підручником
Вправа З
— Прочитайте вірш. Ознайомлення з тлумачним словником
У перекладі з латини слово словник означає «колекція слів*. Словники бувають мовні та енциклопедичні. Відомий французький письменник Франц писав: «Словники — всесвіт в алфавітному порядку. Якщо замислитися, словник — це книга всіх книг, з якої здобувають нові знання».
Словники виникли дуже давно. В Україні словники «незрозумілих слів» з'явилися ще за часів Київської Русі, у ХНІ ст. Спочатку слова розміщувалися без особливої послідовності, але з XII ст., згідно із алфавітом, їх почали називати «азбуковниками».
Значення слів пояснює тлумачний словник.
—  Попрацюємо з тлумачним словником. Подивимося, що означає слово словник.
Будьте уважні, я шукаю слова на букву с, друга буква л, о, в, н...
Робота в групах
—  У тлумачних словниках знайдіть, що означають слова саджанець і серпанок.
Зверніть увагу: перше слово має одне значення, а друге — два значення. Отже, у нашій мові є слова, що мають одне або кілька значень.
ДИВНІ СЛОВА
Є такі слова на світі,                                       Косу дівчина плете.
Схожі, як близнята-діти.                                 На косі трава росте.
Слово чуєш, а не знаєш,                                 Пляж найкращий на косі.
Що це слово означає.                                     Поки ще трава в росі.
Якщо ж схочеш зміст узнати,                          Із косою йде на косу.
Треба речення складати:                                Хлопець той, що сіно косить.
А. Свашенко
—  Знайдіть у вірші слова, які мають кілька значень. Складіть і запишіть речення з цими словами.
V.    ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Про що ми сьогодні говорили?
— Які нові знання отримали?
VI.   ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 61.
—  Спишіть текст, уставляючи пропущені букви.
—  Розгляньте малюнок.   Що лежить на скатертині? Запишіть одним словом.