укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 16 » Укр. мова 2 клас. Урок № 44. Лексичне значення слова. Тематичні групи слів
09:55
Укр. мова 2 клас. Урок № 44. Лексичне значення слова. Тематичні групи слів

Укр. мова 2 клас. Урок 44  Лексичне значення слова. Тематичні групи слів


Мета: розширювати знання учнів про слово; вчити групувати предмети за певни ознаками; розвивати зв'язне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; ви вувати любов до природи.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання
2.     Каліграфічна хвилинка
— З останніх букв поданих слів утворіть нове слово. Запишіть його. Дід, синиця, кит, море, канал. (Дятел)
— Поділіть слово на склади.
— Роз'єднайте слова, напишіть каліграфічно.
Дятеллікуєдерева.
3.     Робота над загадкою
— Поясніть значення слова-відгадки. Складіть з ним речення.
•   Мене знайдеш у плащах. Пальтах, сукнях, піджаках. Чоловічих сорочках. Де ж іще? А ще — в річках. (Рукав)
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні ми продовжимо спостереження за роллю слів у мовленні.
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1.    Робота за підручником (с. 62-63)
Вправа 7
— Розгляньте малюнки.
— Запишіть назви предметів у дві групи.
— Яке слово — назва грибів має інше значення?
— Відгадайте загадку.
• Вам про дивне диво 
Розкажу правдиво. 
Що малі звірята 
Не могли впізнати? 
Пробігала лиска.
— Величенька миска! 
Пролітала сойка.
— Гарна парасолька! 
А їжак міркує:
— Як ніхто не чує? 
Парасолька свіжа, 
Наче справжня їжа! 
Жовті братики й сестрички 
Називаються... (лисички).
— Складіть і запишіть з цим словом речення. 
2.    Фізкультхвилинка
3.    Продовження роботи за підручником
Вправа 2
— Прочитайте текст. Про кого він? Які пташки згадуються в тексті? Як називають пташок, які відлітають у теплі краї?
Гра «Зимуючі — перелітні»
—  Відгадайте загадки. Якщо птах перелітній — помахайте руками, якщо зимуючий — сидіть спокійно.
•    Маленький, сіренький 
По гаях літає.
Уночі співає.
Як сонце заходить.
Він чарівний спів заводить. {Соловей)
•    Вона животик жовтий має. 
Ще й чорну краватку одягає. 
Пташина жвава і маленька. 
Співає дзвінко, веселенько,— 
Той спів узимку кожен чує. 
Шматочок сальця їй смакує. 
Що ж це за пташка невеличка, 
Чи здогадались ви?.. (Синичка).
•    Ноги довгі, мов жердини. 
Чванькувата ця пташина, 
Нові чоботи убрала.
По болоту почвалала. (Чапля)
•   Дивний ключ у небі лине. 
Не залізний, а пташиний. 
Цим ключем в осінній млі 
Відлітають... (журавлі).
•    Чорно-біла, метушлива. 
Голосно скрекоче. 
Мабуть, злодійка-пташина 
Знов щось вкрасти хоче. 
Чи люстерко, чи намисто — 
На це в неї вдосталь хисту,
 Ох і пройда ж ти нівроку. 
Хитра злодійка... (сорока).
— Як допоможемо зимуючим пташкам пережити люті холоди, завірюхи?
—  Випишіть із тексту вправи 2 підкреслені слова. Доберіть до них слова, протилежні за значенням. (Відлітати — прилітати; чужі — рідні; далекі — близькі; теплі — холодні.)
— Спишіть останнє речення тексту. Яким одним словом можна назвати виділені слова?
Вправа З
— Розгляньте малюнки.
— Виберіть і виконайте завдання.
V.    ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?
— Які завдання було виконувати цікаво?
VI.   ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 63.
— Спишіть другий абзац вправи 2. Підкресліть слова, які відповідають на питання хто?.