09:55 Укр. мова 2 клас. Урок № 44. Лексичне значення слова. Тематичні групи слів | |
Укр. мова 2 клас. Урок 44 Лексичне значення слова. Тематичні групи слівМета: розширювати знання учнів про слово; вчити групувати предмети за певни ознаками; розвивати зв'язне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; ви вувати любов до природи. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання 2. Каліграфічна хвилинка — З останніх букв поданих слів утворіть нове слово. Запишіть його. Дід, синиця, кит, море, канал. (Дятел) — Поділіть слово на склади. — Роз'єднайте слова, напишіть каліграфічно. Дятеллікуєдерева. 3. Робота над загадкою — Поясніть значення слова-відгадки. Складіть з ним речення. • Мене знайдеш у плащах. Пальтах, сукнях, піджаках. Чоловічих сорочках. Де ж іще? А ще — в річках. (Рукав) III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми продовжимо спостереження за роллю слів у мовленні. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с. 62-63) Вправа 7 — Розгляньте малюнки. — Запишіть назви предметів у дві групи. — Яке слово — назва грибів має інше значення? — Відгадайте загадку. • Вам про дивне диво Розкажу правдиво. Що малі звірята Не могли впізнати? Пробігала лиска. — Величенька миска! Пролітала сойка. — Гарна парасолька! А їжак міркує: — Як ніхто не чує? Парасолька свіжа, Наче справжня їжа! Жовті братики й сестрички Називаються... (лисички). — Складіть і запишіть з цим словом речення. 2. Фізкультхвилинка 3. Продовження роботи за підручником Вправа 2 — Прочитайте текст. Про кого він? Які пташки згадуються в тексті? Як називають пташок, які відлітають у теплі краї? Гра «Зимуючі — перелітні» — Відгадайте загадки. Якщо птах перелітній — помахайте руками, якщо зимуючий — сидіть спокійно. • Маленький, сіренький По гаях літає. Уночі співає. Як сонце заходить. Він чарівний спів заводить. {Соловей) • Вона животик жовтий має. Ще й чорну краватку одягає. Пташина жвава і маленька. Співає дзвінко, веселенько,— Той спів узимку кожен чує. Шматочок сальця їй смакує. Що ж це за пташка невеличка, Чи здогадались ви?.. (Синичка). • Ноги довгі, мов жердини. Чванькувата ця пташина, Нові чоботи убрала. По болоту почвалала. (Чапля) • Дивний ключ у небі лине. Не залізний, а пташиний. Цим ключем в осінній млі Відлітають... (журавлі). • Чорно-біла, метушлива. Голосно скрекоче. Мабуть, злодійка-пташина Знов щось вкрасти хоче. Чи люстерко, чи намисто — На це в неї вдосталь хисту, Ох і пройда ж ти нівроку. Хитра злодійка... (сорока). — Як допоможемо зимуючим пташкам пережити люті холоди, завірюхи? — Випишіть із тексту вправи 2 підкреслені слова. Доберіть до них слова, протилежні за значенням. (Відлітати — прилітати; чужі — рідні; далекі — близькі; теплі — холодні.) — Спишіть останнє речення тексту. Яким одним словом можна назвати виділені слова? Вправа З — Розгляньте малюнки. — Виберіть і виконайте завдання. V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ — Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці? — Які завдання було виконувати цікаво? VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 63. — Спишіть другий абзац вправи 2. Підкресліть слова, які відповідають на питання хто?. | |