21:45 Укр. мова 2 клас. Урок 46. Перенос слів з апострофом. Звуко-буквений аналіз слів. Мова і мовлення | |
Укр. мова 2 клас. Урок 46. Перенос слів з апострофом. Звуко-буквений аналіз слів. Мова і мовленняМета: навчати учнів правильно переносити слова з апострофом; розвивати навички грамотного письма; виховувати уважність. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Перенос слів з апострофом I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання (с. 67, вправа 181) — У яких словах ви поставили апостроф? — Назвіть слово, у якому буква ю позначає один звук. — А в яких словах ця буква позначає два звуки? 2. Складання словосполучень — Складіть словосполучення, додаючи слова з апострофом. З гусячого_____; _____чай; подарунок для_____; дружні_____. Слова для довідок: Мар'яни, хлоп'ята, п'ють, пір'я. 3. Диктант Черв'як, подвір'я, пір'я, м'ята, здоров'я, б'ють, п'ять, солов'ї, сім'я, в'є. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с.67-68) Вправа 182 — Прочитайте скоромовку. Потренуйтеся швидко її промовляти. — Вивчіть її напам'ять і запишіть з пам'яті. Перевірте написане за підручником. — Побудуйте звукову модель виділеного слова. Вправа 183 (робота в парах) Учні читають жартівливий вірш. — Розкажіть одне одному, в які комп'ютерні ігри ви любите гратися. — Запишіть на вибір одне з виділених слів і побудуйте його звукову модель. Перевірте одне в одного складені моделі. — Прочитайте і запам'ятайте правило на с. 67. Вправа 184 Учні читають сполучення слів, виділені слова замінюють за зразком, записують утворені сполучення слів. — Поділіть для переносу слова кам'яний і дерев'яний. Поясніть, чи можна ці слова перенести різними способами. Вправа 185 (робота в парах) Учні читають вірш, виписують слова з апострофом, поділяючи їх для переносу. — Поміркуйте і скажіть, як звучатимуть імена цих дітей, коли вони стануть дорослими. 2. фізкультх ви линка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Гра «Запиши та поділи» — Запишіть слова, поділяючи їх для переносу. М'ясо, пам'ять, рум'яний, хлоп'ята, пам'ятник, дев'ять. 2. Гра «З якої казки?» — Прочитайте, правильно вимовляючи слова з апострофом. Відгадайте, з якої казки цей уривок. Ото вискакує з води проклятий змій, що розженеться проти Кожум'яки, то він його булавою луп та луп, аж луна йде. — Спишіть. Підкресліть слова з апострофом. 3. Коли так кажуть? Причепився, як реп'ях до кожуха. — Спишіть, поділяючи слова для переносу. Поставте наголос. — Як треба переносити слова? 4. Звуко-буквений аналіз слів Сім'я — П'ють — 5. Гра «Так — ні» Учитель називає слово. Якщо при його написанні вживається апостроф, учні кажуть «так», у іншому випадку — «ні». П'є, бур'ян, пір'я, здоров'я, солов'ї, лялька, хлоп'ята, в'ється, буря, б'ють, цвяхи, п'ють, в'яне, моря. 6. Гра «Утвори за зразком» Зразок: торф — торф'яний. Камінь — ... Риба — ... VI. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Перенос слів з апострофом — Чого навчалися на уроці? — Наведіть приклади слів з апострофом. — Що слід пам'ятати при переносі слів з апострофом? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С.68,вправа 186. | |