укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Листопад » 30 » Укр. мова 2 клас. Урок 46. Перенос слів з апострофом. Звуко-буквений аналіз слів. Мова і мовлення
21:45
Укр. мова 2 клас. Урок 46. Перенос слів з апострофом. Звуко-буквений аналіз слів. Мова і мовлення

Укр. мова 2 клас. Урок 46. Перенос слів з апострофом. Звуко-буквений аналіз слів. Мова і мовлення

Мета: навчати учнів правильно переносити слова з апострофом; розвивати навички грамотного письма; виховувати уважність.

Хід уроку Укр. мова 2 клас. Перенос слів з апострофом
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання (с. 67, вправа 181)
—  У яких словах ви поставили апостроф?
—  Назвіть слово, у якому буква ю позначає один звук.
—  А в яких словах ця буква позначає два звуки?
2.     Складання словосполучень
—  Складіть словосполучення, додаючи слова з апострофом. З гусячого_____;
_____чай;
подарунок для_____;
дружні_____.
Слова для довідок: Мар'яни, хлоп'ята, п'ють, пір'я.
3.    Диктант
Черв'як, подвір'я, пір'я, м'ята, здоров'я, б'ють, п'ять, солов'ї, сім'я, в'є.
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 
1.    Робота за підручником (с.67-68)
Вправа 182
—  Прочитайте скоромовку. Потренуйтеся швидко її промовляти.
—  Вивчіть її напам'ять і запишіть з пам'яті. Перевірте написане за підручником.
—  Побудуйте звукову модель виділеного слова.
Вправа 183 (робота в парах)
Учні читають жартівливий вірш.
—  Розкажіть одне одному, в які комп'ютерні ігри ви любите гратися.
—  Запишіть на вибір одне з виділених слів і побудуйте його звукову модель. Перевірте одне в одного складені моделі.
—  Прочитайте і запам'ятайте правило на с. 67.
Вправа 184
Учні читають сполучення слів, виділені слова замінюють за зразком, записують утворені сполучення слів.
—  Поділіть для переносу слова кам'яний і дерев'яний. Поясніть, чи можна ці слова перенести різними способами.
Вправа 185 (робота в парах)
Учні читають вірш, виписують слова з апострофом, поділяючи їх для переносу.
—  Поміркуйте і скажіть, як звучатимуть імена цих дітей, коли вони стануть дорослими.
2.      фізкультх ви линка
V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1.     Гра «Запиши та поділи»
—  Запишіть слова, поділяючи їх для переносу.
М'ясо, пам'ять, рум'яний, хлоп'ята, пам'ятник, дев'ять.
2.     Гра «З якої казки?»
—  Прочитайте, правильно вимовляючи слова з апострофом. Відгадайте, з якої казки цей уривок.
Ото вискакує з води проклятий змій, що розженеться проти Кожум'яки, то він його булавою луп та луп, аж луна йде.
—  Спишіть. Підкресліть слова з апострофом.
3.     Коли так кажуть? Причепився, як реп'ях до кожуха.
—  Спишіть, поділяючи слова для переносу. Поставте наголос.
—  Як треба переносити слова?
4.    Звуко-буквений аналіз слів
Сім'я — П'ють —
5.     Гра «Так — ні»
Учитель називає слово. Якщо при його написанні вживається апостроф, учні кажуть «так», у іншому випадку — «ні».
П'є, бур'ян, пір'я, здоров'я, солов'ї, лялька, хлоп'ята, в'ється, буря, б'ють, цвяхи, п'ють, в'яне, моря.
6.     Гра «Утвори за зразком»
Зразок: торф — торф'яний. Камінь — ... Риба — ...
VI. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Перенос слів з апострофом
—  Чого навчалися на уроці?
—  Наведіть приклади слів з апострофом.
—  Що слід пам'ятати при переносі слів з апострофом?
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С.68,вправа 186.