10:01 Укр. мова 2 клас. Урок № 46. Слова, що означають назви предметів (іменники) | |
Укр. мова 2 клас. Урок № 46. Слова, що означають назви предметів (іменники)Мета: навчати учнів розпізнавати іменники за питаннями хто? що?, поглиблювати знання учнів про слова — назви предметів; розвивати вміння ставити запитання до слів, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати працелюбність. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання 2. Хвилинка каліграфи Лл ли ло лу ля ця лисиця • В темнім лісі проживає. Довгий хвіст пухнастий має, їй на місці не сидиться, А зовуть її... (лисиця). — На яке питання відповідає слово лисиця? — Поділіть це слово на склади, назвіть у ньому звуки. 3. Словникова робота Килим — Зробіть звукову схему слова, поділіть його на склади, назвіть приголосні звуки в цьому слові. III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ — Послухайте, куди я вас запрошую. Господарі й гості, глядіть, не минайте! На ярмарок прошу гуртом, поодинці. Чекають на всіх там чудові гостинці! На ярмарку нашім веселім, багатім Є чим дивуватись і є що придбати. Тут щедрі дарунки і саду, й городу, Тут пісня і жарти — усім в нагороду. Тут речі умільців ні з чим незрівнянні. Барвисті стрічки, рушники вишивані. Полив'яний посуд — тарелі, горнятка. Сопілки — хлоп'яткам, намисто — дівчаткам. Мерщій-бо на ярмарок всі поспішайте. Купуйте, милуйтесь, танцюйте і грайте! — Що таке ярмарок? Чи доводилося вам бувати на ярмарку? Розкажіть. Ярмарок (кім. ЗаНгтагкі — річний ринок) — періодичні торги та місця, де відбувалася гуртова й роздрібна торгівля різними товарами; продавці й покупці заїжджалися на ярмарок з різних сторін, у тому числі й з-за кордону. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с. 65-66) Вправа /. Робота в групах — Прочитайте текст в особах. Словниково робото Глечик — висока, кругла, переважно глиняна посудина, розширена в нижній частині; дзбан. Полив'яна — покрита поливою. Полива — особливий склоподібний сплав, яким покривають керамічні вироби. — Що продавали на ярмарку? — Продовжіть речення. — На які питання відповідають ці слова? — Слова — назви неживих предметів відповідають на питання що?. 2. Фізкультхвилинка 3. Продовження роботи за підручником Вправа 2 — Прочитайте текст. — Хто повертався з ярмарку? Продовжіть речення. — Слова — назви істот відповідають на питання хто?. Вправа З — Дайте відповіді на запитання. Запишіть. Заучування правила (с. 66). — Послухайте вірш. Який співець, поет, письменник Уперше слово вигадав — іменник? Іменник. Він узяв собі на плечі Велике діло — називати речі, — Ім'я, найменування, і наймення: Робота, біль і радість, і натхнення. — Яку роботу виконує іменник? — На які питання він відповідає? Гра «Хто? що?» Дівчатка виписують слова, які відповідають на питання хто? у хлопчики що? Школа, радість, тигр, книжка, зима, принцеса, спека, хлопчик, корова, кошеня, водій, вода, мрія, білка. 4. Робота в групах Гра «Добери слово» 1-ша група. Іграшки: лялька, ... 2-га група. Звірі: вовк,... Ь-тя група. Дерева: тополя, ... V. ПІДСУМОК УРОКУ — Що таке іменник? — На які питання відповідають слова, що називають предмети? — Які питання ставимо до назв істот? — На які питання відповідають слова — назви неживих предметів? VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 66. — Розгляньте малюнки на с. 67. Хто кого чекає? Запишіть за зразком.
| |