Загрузка...
          укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 16 » Укр. мова 2 клас. Урок № 47. Розпізнавання іменників за питаннями хто? що? Складання речень
10:03
Укр. мова 2 клас. Урок № 47. Розпізнавання іменників за питаннями хто? що? Складання речень

Укр. мова 2 клас. Урок 47  Розпізнавання іменників за питаннями хто? що? Складання речень


Мета: закріплювати знання учнів про іменник як частину мови, вчити ставити питан вчити розподіляти слова на групи за значенням, розрізняти іменники, які відпові, ють на питання хто? і що?; розвивати мовлення учнів; збагачувати словниковий пас; виховувати бережливе ставлення до хліба.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання
— Прочитайте записані вдома речення, їжака чекають (хто?) їжаченята. Лисицю чекають (хто?) лисенята. Ведмедицю чекають (хто?) ведмежата.
2.     Каліграфічна хвилинка
—  Сьогодні ми повторимо написання маленької букви в.
Рука вгору плавно йде, Униз рівненько опускається. Красиво хвостик закругляється І знову вгору трішки піднімається. Л. Павленко
— Відгадайте загадку.
•   Буркотливий, вайлуватий. Ходить лісом дід кошлатий: Одягнувся в кожушину. Мед шукає і ожину. Літом любить полювати, А зимою — в лігві спати. Як зачує він весну — Прокидається від сну. (Ведмідь)
— На яке питання відповідає слово-відгадка? Запишіть каліграфічно. Вед мідь ведмідь
— Зробіть звукову схему слова ведмідь.
III.   ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 1.    Робота за підручником (с. 67-68)
Вправа 1
— Прочитайте скоромовку. Який звук найчастіше чується в скоромовці?
— Поставте питання до виділених слів.
— Розгляньте малюнок. Випишіть іменники за зразком.
Гра «Хто у кого?»
У качки (хто?)
У курки (хто?)
У вівці (хто?)
У кози (хто?)
У корови (хто?)
У свині (хто?)
Слова для довідки: курча, теля, ягня, порося, козеня, каченя.
2.     Фізкультхвилинка
3.     Продовження роботи за підручником
Вправа 2
— Прочитайте текст» змінюючи малюнки словами.
—  Вимовте звуки та назвіть букви в підкресленому слові. Зробіть звукову схему цього слова. Виділене слово поділіть для переносу.
— Спишіть останній абзац. Поясніть уживання знака оклику.
— Які з намальованих предметів відповідають на питання хто?, а які — на питання що? Випишіть іменники за зразком.
Вправа З
Гра «Додай словечко»
Вдень я сплю, а прийде ніч, Отоді вже — інша річ! Я виходжу полювати — Стережись, .мишва хвостата! Не злічу вже, скільки штук За життя я з'їв гадюк. Я колючий, мов будяк, А зовуть мене... {їжак).
Це цікавої
їжак (Егіпасеиз еигораеиз) — загальновідомий за зовнішнім виглядом звір, чия спина і боки покриті короткими темними голками. Голки завдовжки до З см; у дорослих їжаків їх 5000-6000, у молодих — усього 3000. Голки білі біля основи і на кінці, посередині забарвлені смугами чорного, білого і коричневого кольору. Хутро на мордочці, ногах і черевці їжака жорстке.
— Прочитайте вірш (вправа 3).
—  На яке питання відповідають підкреслені іменники? Випишіть підкреслені іменники за зразком: один — багато.
Гра «Один — багато». Творчий диктант
Учитель читає назву одного предмета, а учні мають записати назву багатьох предметів.
Відро — ...                           вікно — ...
миска — ...                          колесо — ...
ложка — ...                          ґудзик — ...
скрипаль — ...                     моряк — ...
лісник — ...                         школяр — ...
футболіст — ...                    яблуко — ...
IV.   ПІДСУМОК УРОКУ
— Чого навчилися на сьогоднішньому уроці?
— Що найбільше запам'яталося?
— Які завдання викликали труднощі?
V.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 69.
— Спишіть перший і другий абзаци  вправи  2, замінюючи  малюнки словами.