10:03 Укр. мова 2 клас. Урок № 47. Розпізнавання іменників за питаннями хто? що? Складання речень | |
Укр. мова 2 клас. Урок 47 Розпізнавання іменників за питаннями хто? що? Складання реченьМета: закріплювати знання учнів про іменник як частину мови, вчити ставити питан вчити розподіляти слова на групи за значенням, розрізняти іменники, які відпові, ють на питання хто? і що?; розвивати мовлення учнів; збагачувати словниковий пас; виховувати бережливе ставлення до хліба. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання — Прочитайте записані вдома речення, їжака чекають (хто?) їжаченята. Лисицю чекають (хто?) лисенята. Ведмедицю чекають (хто?) ведмежата. 2. Каліграфічна хвилинка — Сьогодні ми повторимо написання маленької букви в. Рука вгору плавно йде, Униз рівненько опускається. Красиво хвостик закругляється І знову вгору трішки піднімається. Л. Павленко — Відгадайте загадку. • Буркотливий, вайлуватий. Ходить лісом дід кошлатий: Одягнувся в кожушину. Мед шукає і ожину. Літом любить полювати, А зимою — в лігві спати. Як зачує він весну — Прокидається від сну. (Ведмідь) — На яке питання відповідає слово-відгадка? Запишіть каліграфічно. Вед мідь ведмідь — Зробіть звукову схему слова ведмідь. III. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с. 67-68) Вправа 1 — Прочитайте скоромовку. Який звук найчастіше чується в скоромовці? — Поставте питання до виділених слів. — Розгляньте малюнок. Випишіть іменники за зразком. Гра «Хто у кого?» У качки (хто?) У курки (хто?) У вівці (хто?) У кози (хто?) У корови (хто?) У свині (хто?) Слова для довідки: курча, теля, ягня, порося, козеня, каченя. 2. Фізкультхвилинка 3. Продовження роботи за підручником Вправа 2 — Прочитайте текст» змінюючи малюнки словами. — Вимовте звуки та назвіть букви в підкресленому слові. Зробіть звукову схему цього слова. Виділене слово поділіть для переносу. — Спишіть останній абзац. Поясніть уживання знака оклику. — Які з намальованих предметів відповідають на питання хто?, а які — на питання що? Випишіть іменники за зразком. Вправа З Гра «Додай словечко» Вдень я сплю, а прийде ніч, Отоді вже — інша річ! Я виходжу полювати — Стережись, .мишва хвостата! Не злічу вже, скільки штук За життя я з'їв гадюк. Я колючий, мов будяк, А зовуть мене... {їжак). Це цікавої їжак (Егіпасеиз еигораеиз) — загальновідомий за зовнішнім виглядом звір, чия спина і боки покриті короткими темними голками. Голки завдовжки до З см; у дорослих їжаків їх 5000-6000, у молодих — усього 3000. Голки білі біля основи і на кінці, посередині забарвлені смугами чорного, білого і коричневого кольору. Хутро на мордочці, ногах і черевці їжака жорстке. — Прочитайте вірш (вправа 3). — На яке питання відповідають підкреслені іменники? Випишіть підкреслені іменники за зразком: один — багато. Гра «Один — багато». Творчий диктант Учитель читає назву одного предмета, а учні мають записати назву багатьох предметів. Відро — ... вікно — ... миска — ... колесо — ... ложка — ... ґудзик — ... скрипаль — ... моряк — ... лісник — ... школяр — ... футболіст — ... яблуко — ... IV. ПІДСУМОК УРОКУ — Чого навчилися на сьогоднішньому уроці? — Що найбільше запам'яталося? — Які завдання викликали труднощі? V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 69. — Спишіть перший і другий абзаци вправи 2, замінюючи малюнки словами. | |