укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 16 » Укр. мова 2 клас. Урок № 48. Урок розвитку зв'язного мовлення. Розповідь за ссрісю сюжетних малюнків, планом та опорними словами «Каштанч
10:05
Укр. мова 2 клас. Урок № 48. Урок розвитку зв'язного мовлення. Розповідь за ссрісю сюжетних малюнків, планом та опорними словами «Каштанч

Укр. мова 2 клас. Урок 48  Урок розвитку зв'язного мовлення. Розповідь за ссрісю сюжетних    малюнків, планом та опорними словами «Каштанчик»


Мета: навчати учнів складати розповіді за серією малюнків, планом та опорними словами; розвивати зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання
—  Прочитайте слова, якими замінили малюнки. Поставте до них питання. Зробіть звуковий аналіз слова дятел,
2.     Каліграфічна хвилинка
— Відгадайте загадку.
•   Що за пташка в небі в'ється. Заливається, сміється? Цілий день дзвенять пісні, Жаль, що тільки навесні. Так назви ж бо без відмовок, Що ця пташка... (жайворонок).
— Запишіть каліграфічно. Жай во ро нок жайворонок
— Знайдіть і прочитайте словникові слова. Листопадятелевізоріковдрадпутьжайворонок
НІ.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Відгадайте загадку.
•   Що за диво? На гіллі їжачки ростуть малі.
В них гостренькі колючки
Та зелені кожушки. (Каштани)
— Які слова допомогли вам відгадати загадку?
—  Сьогодні ми будемо вчитися складати розповідь про каштанчик за серією сюжетних малюнків, планом та опорними словами.
IV.   РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ 
1.    Бесіда про каштан
— Що ви знаєте про каштан? Розкажіть.
— Символом якого міста є це дерево?
— Місто Київ прекрасне будь-якої пори. Та найбільше гостей заїжджається сюди, мабуть, усе-таки навесні, коли київські каштани пишно розпускають біло-рожевий квіт, адже Київ називають містом каштанів. Квітучий каштан є символом міста, гордо красуючись на його гербі. А пісенним гімном столиці завжди вважався «Київський вальс*, написаний у 1950 р. Андрієм Малишком і Платоном Майбородою.
Звучить пісня «Київський вальс» (сл.А. Малишка, муз. П. Майбороди, виконує Ю. Гуляєв).
— Яка пора року оспівується в пісні?
— Погляньте на малюнок і розкажіть про квітку каштана. З чим її порівнюють? (Зі свічкою.)
— Коли достигають на каштанах плоди? На кого вони схожі? (На їжачків, на кактуси)
— Чим саме?
— Що станеться, якщо посадити маленький каштанчик у землю? (Виросте каштан.)
— Яку користь приносять дерева?
2.     Фізкультхвилинка
3.     Робота за підручником (с. 69-70)
— Розгляньте малюнки (вправа 1).
— До виріс каштанчик?
— Що сталося з маленьким каштанчиком восени?
— Хто прийшов до каштана?
— Що побачила дівчинка під деревом?
— Як ми назвемо дівчинку?
— Що вона зробила з каштанчиком?
— Як почувався каштанчик у кишені дівчинки?
4.     Самостійне складання речень за планом та опорними словами
Учні дають відповіді на запитання, використовуючи слова з довідки.
Варіант розповіді
Маленький каштанчик упав на бруківку. До каштана прийшла дівчинка Оксанка. Вона підняла колючого каштанчика. Поклала його у кишеню. Ка-штанчику стало тепло і затишно. Він задрімав.
Примітка. Не всі учні самостійно впораються з таким завданням. Тому задача вчителя — допомогти їм скласти речення, використовуючи слова з довідки, правильно їх згрупувати і скласти з утворених речень зв'язний текст.
5.     Робота в групах
Завдання: скласти усну розповідь про те, що зробить Оксанка з маленьким каштанчиком.
V.    ПІДСУМОК УРОКУ
— Ви чудово працювали на уроці! Каштанчик хоче вам розказати про себе казку. (Див. додаток на с. 32.)
— Давайте саджати побільше каштанчиків, щоб з них виростали крислаті каштани і наша земля була уквітчана їх чудовим цвітом!