укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Листопад » 30 » Укр. мова 2 клас. Урок 48. Усне і писемне мовлення. Перевірна робота. Аудіювання
21:49
Укр. мова 2 клас. Урок 48. Усне і писемне мовлення. Перевірна робота. Аудіювання

Укр. мова 2 клас. Урок 48. Усне і писемне мовлення. Перевірна робота. Аудіювання

Мета: дати учням поняття про усне і писемне мовлення; вдосконалювати вміння дотримуватися правил усного і писемного мовлення; перевірити вміння учнів сприймати на слух незнайомий текст і розуміти його з одного прослуховування; виховувати повагу до людей похилого віку, бажання їм допомогти.

Хід уроку Укр. мова 2 клас. Усне і писемне мовлення
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання (с. 71-72, вправа 191)
—  Що нового дізналися про козаків? Розкажіть.
—  Зачитайте слова, які відповідають на питання що робили?. (Ставали, йшли,розорювали, засівали, будували, займалися, захищали)
—  Як можна перенести слова означає, вільна!
—  Як ви розумієте прислів'я: «Козацькому роду нема переводу»?
2.     Робота над загадками
III.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
—  Ми почали вивчати тему «Мова і мовлення». Яким може бути наше мовлення?
Робота за таблицею
—  Сьогодні на уроці ми поговоримо про усне і писемне мовлення, будемо вчитися правил мовного спілкування, а також перевіримо, як ви вмієте сприймати на слух незнайомий текст і розуміти його з одного прослуховування.
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Розповідь учителя
—  Свої думки люди найчастіше передавали одне одному в усній формі, тобто за допомогою органів мовлення, бо за їх допомогою ми вимовляємо звуки, слова, речення. Казки, легенди, народні прикмети прийшли до нас з давнини, бо люди передавали їх із вуст у вуста {давні назви губ). Так виникло усне мовлення. Пізніше люди почали записувати свої думки або читати думки інших людей. Так виникло писемне мовлення.
2.     Робота за підручником (с. 72-74) 
Вправа 192
V Бесіда за малюнком.
—  Яка пора року зображена? Де заховалися лісові тварини?
—  Хто з цих звірят на зиму засинає, а хто одягає теплу шубку?
—  Якого кольору шубка в зайчика взимку? Чому?
2) Усне складання речення про одну з тварин.
3) Відповідність звукової моделі слову.
—  Назви яких тварин позначено звуковими моделями?
—  Яким мовленням усним чи письмовим ви користувалися під час виконання вправи?
Ознайомлення з вимогами до усного мовлення (с. 73)
—  Яким повинне бути усне мовлення? (Чітким, виразним, зрозумілим)
Вибіркове списування (вправа 193)
—  Прочитайте текст уголос. Про яку пору року йдеться?
—  Спишіть речення, яке відповідає поданій схемі. (З дерев повільно опадали різнокольорові листочки.)
—  Поділіть для переносу слово повільно.
Ознайомлення з вимогами до писемного мовлення (с 73)
—  Яким повинне бути писемне мовлення? (Каліграфічним, розбірливим, охайним, без помилок.)
3.    фізкультхвилинка
V.    ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Робота над образними висловами (с. 73-74, вправа 194)
—  Як ви розумієте вислів підійти на вшпиньках? Хто бажає показати, як це робиться?
—  Прочитайте два тексти. Порівняйте їх.
—  У якому тексті про вечір говориться образно? (У другому.)
—  Поясніть, як ви розумієте виділений вислів?
—  До слова незабаром доберіть слово, близьке за значенням. (Скоро)
2.    Самостійна робота (с. 74, вправа 195) Перевірка виконаної роботи.
—  Прочитайте утворені словосполучення.
—  Як ви читали записані словосполучення? (Виразно)
—  На який склад падає наголос у цьому слові?
3.    Аудіювання (див. Додаток на с. 64)
4.     Розвиток зв'язного мовлення. Казка «Курочка Ряба» (є. 74, вправа 196)
Бесіда за малюнком
—  Розгляньте малюнок і скажіть, до якої він казки?
—  Пригадайте, чому плакали дід та баба. Розкажіть коротко.
—  Підпишіть малюнок словами з казки.
—  Що кудкудаче курочка? Запишіть.
—  Усно поділіть на склади слово яєчко. Що ви помітили? (Букви «я», «Є» утворюють склад.)
VI. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Усне і писемне мовлення
—  Які види мовлення ви запам'ятали?
—  Чим усне мовлення відрізняється від писемного?
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 74, вправа 197.

Додаток до уроку
2.    Робота над загадками
"   Печуть мене, смажать і варять,
їдять мене і дуже хвалять. 
(Картопля)
"   Сидить Марушка в семи кожушках.
Хто її роздягає, той сльози проливає. 
(Цибуля)
•   Довгий, зелений. Добрий і солоний, 
Добрий і сирий.
Хто він такий? 
(Огірок)
•    В полі хороше мені 
Зеленіти навесні.
Чим же я — не молодець? 
Маю диво-корінець. 
Все про нього дбаю. 
Цукор відкладаю. (Буряк)
—  Хто з вас поцікавився, як ці слова звучать і пишуться в споріднених мовах: російській, білоруській? 
(Огірок — огурец — огурок; цибуля — лук — лук; картопля — картошка — бульба; буряк — свекла — бурак)
—  Складіть з одним із цих слів речення і запишіть його в зошит.
3.    Аудіювання
1)    Слухання тексту, який читає учитель.
ПРОТОПТАЛИ СТЕЖКУ
Уночі була хурделиця. Намело кучугури снігу. Рано-вранці йшло троє дітей — Юрко, Михайлик і Ніна. Всюди коло хат з'явилися люди. Відкидали сніг лопатами, прокладали доріжки.
Ось хатина бабусі Марії. Вона живе одна-однісінька. Зупинилися діти біля бабусиного двору. Нікого не видно.
—  Як же це бабуся до криниці вийде? — сказав Юрко.— Снігу ж скільки.
—  Давайте протопчемо стежечку від хати до криниці! — порадив Михайлик.
Діти увійшли на бабусине подвір'я. Йшли по глибокому снігу. Від воріт до хати — трохи легше. Пройшли два, три, чотири рази. Протоптали стежку від воріт до хати і від хати до криниці.
Спітнілі, стомлені, радісні діти йшли до школи. Вони думали: ось бабуся Марія вийшла з хати. Побачила стежечки. Радіє...
В. Сухомлинський
2)     Тестування.
1. Куди йшли діти?
а) Кататися з гірки;
б) до школи.
2. Кого побачили діти біля хатини бабусі Марії?
а) Нікого;
б) бабусю, яка відкидала сніг.
3. Що вирішили зробити учні?
а) Допомогти бабусі відкидати сніг;
б) протоптати стежку.
4. Про що думали діти?
а) Бабуся Марія подякує їм за допомогу;
б) бабуся зрадіє, коли побачить стежечки.