21:49 Укр. мова 2 клас. Урок 48. Усне і писемне мовлення. Перевірна робота. Аудіювання | |
Укр. мова 2 клас. Урок 48. Усне і писемне мовлення. Перевірна робота. АудіюванняМета: дати учням поняття про усне і писемне мовлення; вдосконалювати вміння дотримуватися правил усного і писемного мовлення; перевірити вміння учнів сприймати на слух незнайомий текст і розуміти його з одного прослуховування; виховувати повагу до людей похилого віку, бажання їм допомогти. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Усне і писемне мовлення I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання (с. 71-72, вправа 191) — Що нового дізналися про козаків? Розкажіть. — Зачитайте слова, які відповідають на питання що робили?. (Ставали, йшли,розорювали, засівали, будували, займалися, захищали) — Як можна перенести слова означає, вільна! — Як ви розумієте прислів'я: «Козацькому роду нема переводу»? 2. Робота над загадками III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ — Ми почали вивчати тему «Мова і мовлення». Яким може бути наше мовлення? Робота за таблицею — Сьогодні на уроці ми поговоримо про усне і писемне мовлення, будемо вчитися правил мовного спілкування, а також перевіримо, як ви вмієте сприймати на слух незнайомий текст і розуміти його з одного прослуховування. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Розповідь учителя — Свої думки люди найчастіше передавали одне одному в усній формі, тобто за допомогою органів мовлення, бо за їх допомогою ми вимовляємо звуки, слова, речення. Казки, легенди, народні прикмети прийшли до нас з давнини, бо люди передавали їх із вуст у вуста {давні назви губ). Так виникло усне мовлення. Пізніше люди почали записувати свої думки або читати думки інших людей. Так виникло писемне мовлення. 2. Робота за підручником (с. 72-74) Вправа 192 V Бесіда за малюнком. — Яка пора року зображена? Де заховалися лісові тварини? — Хто з цих звірят на зиму засинає, а хто одягає теплу шубку? — Якого кольору шубка в зайчика взимку? Чому? 2) Усне складання речення про одну з тварин. 3) Відповідність звукової моделі слову. — Назви яких тварин позначено звуковими моделями? — Яким мовленням усним чи письмовим ви користувалися під час виконання вправи? Ознайомлення з вимогами до усного мовлення (с. 73) — Яким повинне бути усне мовлення? (Чітким, виразним, зрозумілим) Вибіркове списування (вправа 193) — Прочитайте текст уголос. Про яку пору року йдеться? — Спишіть речення, яке відповідає поданій схемі. (З дерев повільно опадали різнокольорові листочки.) — Поділіть для переносу слово повільно. Ознайомлення з вимогами до писемного мовлення (с 73) — Яким повинне бути писемне мовлення? (Каліграфічним, розбірливим, охайним, без помилок.) 3. фізкультхвилинка V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота над образними висловами (с. 73-74, вправа 194) — Як ви розумієте вислів підійти на вшпиньках? Хто бажає показати, як це робиться? — Прочитайте два тексти. Порівняйте їх. — У якому тексті про вечір говориться образно? (У другому.) — Поясніть, як ви розумієте виділений вислів? — До слова незабаром доберіть слово, близьке за значенням. (Скоро) 2. Самостійна робота (с. 74, вправа 195) Перевірка виконаної роботи. — Прочитайте утворені словосполучення. — Як ви читали записані словосполучення? (Виразно) — На який склад падає наголос у цьому слові? 3. Аудіювання (див. Додаток на с. 64) 4. Розвиток зв'язного мовлення. Казка «Курочка Ряба» (є. 74, вправа 196) Бесіда за малюнком — Розгляньте малюнок і скажіть, до якої він казки? — Пригадайте, чому плакали дід та баба. Розкажіть коротко. — Підпишіть малюнок словами з казки. — Що кудкудаче курочка? Запишіть. — Усно поділіть на склади слово яєчко. Що ви помітили? (Букви «я», «Є» утворюють склад.) VI. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Усне і писемне мовлення — Які види мовлення ви запам'ятали? — Чим усне мовлення відрізняється від писемного? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 74, вправа 197. Додаток до уроку 2. Робота над загадками " Печуть мене, смажать і варять, їдять мене і дуже хвалять. (Картопля) " Сидить Марушка в семи кожушках. Хто її роздягає, той сльози проливає. (Цибуля) • Довгий, зелений. Добрий і солоний, Добрий і сирий. Хто він такий? (Огірок) • В полі хороше мені Зеленіти навесні. Чим же я — не молодець? Маю диво-корінець. Все про нього дбаю. Цукор відкладаю. (Буряк) — Хто з вас поцікавився, як ці слова звучать і пишуться в споріднених мовах: російській, білоруській? (Огірок — огурец — огурок; цибуля — лук — лук; картопля — картошка — бульба; буряк — свекла — бурак) — Складіть з одним із цих слів речення і запишіть його в зошит. 3. Аудіювання 1) Слухання тексту, який читає учитель. ПРОТОПТАЛИ СТЕЖКУ Уночі була хурделиця. Намело кучугури снігу. Рано-вранці йшло троє дітей — Юрко, Михайлик і Ніна. Всюди коло хат з'явилися люди. Відкидали сніг лопатами, прокладали доріжки. Ось хатина бабусі Марії. Вона живе одна-однісінька. Зупинилися діти біля бабусиного двору. Нікого не видно. — Як же це бабуся до криниці вийде? — сказав Юрко.— Снігу ж скільки. — Давайте протопчемо стежечку від хати до криниці! — порадив Михайлик. Діти увійшли на бабусине подвір'я. Йшли по глибокому снігу. Від воріт до хати — трохи легше. Пройшли два, три, чотири рази. Протоптали стежку від воріт до хати і від хати до криниці. Спітнілі, стомлені, радісні діти йшли до школи. Вони думали: ось бабуся Марія вийшла з хати. Побачила стежечки. Радіє... В. Сухомлинський 2) Тестування. 1. Куди йшли діти? а) Кататися з гірки; б) до школи. 2. Кого побачили діти біля хатини бабусі Марії? а) Нікого; б) бабусю, яка відкидала сніг. 3. Що вирішили зробити учні? а) Допомогти бабусі відкидати сніг; б) протоптати стежку. 4. Про що думали діти? а) Бабуся Марія подякує їм за допомогу; б) бабуся зрадіє, коли побачить стежечки. | |