10:07 Укр. мова 2 клас. Урок № 49. Змінювання іменників за зразком один - багато. Робота над прислів'ям. Доповнення речень | |
Укр. мова 2 клас. Урок 49 Змінювання іменників за зразком один - багато. Робота над прислів'ям. Доповнення реченьМета: навчати учнів змінювати іменники за зразком один — багато, розкривати зміс прислів'я, доповнювати речення; розвивати зв'язне мовлення учнів; збагачуват словниковий запас; виховувати любов до рідної мови. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Урок почнемо без зупинки З каліграфічної хвилинки. — Відгадайте загадку. • Під землею мчать вагони, Світло сяє на перонах. (Метро) Мо емр метро — Прочитайте і запишіть речення, розділяючи в ньому слова. Мидостанції« Дніпро »їдемзтатомнаметро. III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Які слова ми зараз вивчаємо? — Що вони означають? — На які питання відповідають? — Сьогодні ми продовжимо удосконалення своїх знань про іменник. IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ 1. Робота за підручником (с. 70-77) Вправа 1 — Прочитайте прислів'я. — Поясніть. Чого воно навчає? Спишіть. Вправа 2 — Доповніть речення словами з довідки. — Запишіть ці слова за зразком. Вправа З — Прочитайте текст. — Ким працює дід Данило? — Що він вирощує в розсаднику? — З ким дід Данило вирушає в ліс? — Що любить робити песик Кузька? — Спишіть перший абзац. Підкресліть іменники, які відповідають на питання що?. — Випишіть назви дерев парами за зразком один — багато. 2. Фізкультхвилинка 3. Виконання практичних завдань 1) Прочитайте слова. На яке питання вони відповідають? Скільки назв предметів вони означають? А як зробити так, щоб ці слова означали назву багатьох предметів? Гриб — ... (гриби) кіт — ... (коти) вовк — ... (вовки) телевізор —... (телевізори) холодильник — ... (холодильники) — Поставте питання до слів лівого і правого стовпчиків. 2) Складіть речення зі слів. Запишіть його. Знайдіть слова — назви предметів. Скільки предметів вони означають: один чи багато? троянди на цвітуть клумбах (Троянди цвітуть на клумбах.) Цікаво знати... Ти знаєш, чому троянду так назвали? Назва ця грецького походження. Трі-андофуло по-грецьки означає «квітка, яка має тридцять пелюсток». Згодом квітку почали називати тріанда, а в нашій мові це слово вимовлялось, як троянда. 3) Попрацюйте разом! — Прочитайте. Найкращі співаки у нас: у гаю — соловей, у полі — жайворонок, у лісі — дрізд. Вище від усіх літає орел. Швидше від усіх — стриж. — Випишіть у стовпчик назви птахів. Змініть слова так, щоб видно було, що птахів багато. Знайдіть у тексті слова, які не можна поділити для переносу. 4) Вибірковий диктант. — Запишіть слова, що означають назви багатьох предметів. З неба падають сніжинки На дерева, на будинки, На майдани, на садки, На ялинки, на дубки. 5) Попрацюйте в парах! — Прочитайте. Які букви пропущено? Поставте слова — назви предметів так, щоб вони означали назву багатьох предметів, і запишіть. Перевірте написання цих слів за орфографічним словником. Т..атр — театри кал..ндар — календарі д. .ван — дивани м..даль — медалі г..рой — герої V. ПІДСУМОК УРОКУ — Чого навчилися на уроці? — Які відкриття зробили для себе? — Що вас здивувало? VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 71. — Спишіть другий і третій абзаци вправи 3. Підкресліть іменники, які відповідають на питання хто?. | |