Загрузка...
          укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 16 » Укр. мова 2 клас. Урок № 49. Змінювання іменників за зразком один - багато. Робота над прислів'ям. Доповнення речень
10:07
Укр. мова 2 клас. Урок № 49. Змінювання іменників за зразком один - багато. Робота над прислів'ям. Доповнення речень

Укр. мова 2 клас. Урок 49  Змінювання іменників за зразком один - багато. Робота над прислів'ям. Доповнення речень


Мета: навчати учнів змінювати іменники за зразком один — багато, розкривати зміс прислів'я, доповнювати речення; розвивати зв'язне мовлення учнів; збагачуват словниковий запас; виховувати любов до рідної мови.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Урок почнемо без зупинки З каліграфічної хвилинки.
— Відгадайте загадку.
•   Під землею мчать вагони,
Світло сяє на перонах. (Метро)
Мо емр метро
— Прочитайте і запишіть речення, розділяючи в ньому слова. Мидостанції« Дніпро »їдемзтатомнаметро.
III.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Які слова ми зараз вивчаємо?
— Що вони означають?
— На які питання відповідають?
— Сьогодні ми продовжимо удосконалення своїх знань про іменник.
IV.   РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1.    Робота за підручником (с. 70-77)
Вправа 1
— Прочитайте прислів'я.
— Поясніть. Чого воно навчає? Спишіть.
Вправа 2
— Доповніть речення словами з довідки.
— Запишіть ці слова за зразком.
Вправа З
— Прочитайте текст.
— Ким працює дід Данило?
— Що він вирощує в розсаднику?
— З ким дід Данило вирушає в ліс?
— Що любить робити песик Кузька?
— Спишіть перший абзац. Підкресліть іменники, які відповідають на питання що?.
— Випишіть назви дерев парами за зразком один — багато.
2.     Фізкультхвилинка
3.     Виконання практичних завдань
1) Прочитайте слова. На яке питання вони відповідають? Скільки назв предметів вони означають? А як зробити так, щоб ці слова означали назву багатьох предметів?
Гриб — ... (гриби) кіт — ... (коти) вовк — ... (вовки) телевізор —... (телевізори) холодильник — ... (холодильники)
— Поставте питання до слів лівого і правого стовпчиків.
2) Складіть речення зі слів. Запишіть його. Знайдіть слова — назви предметів. Скільки предметів вони означають: один чи багато?
троянди на цвітуть клумбах (Троянди цвітуть на клумбах.)
Цікаво знати...
Ти знаєш, чому троянду так назвали? Назва ця грецького походження. Трі-андофуло по-грецьки означає «квітка, яка має тридцять пелюсток». Згодом квітку почали називати тріанда, а в нашій мові це слово вимовлялось, як троянда.
3) Попрацюйте разом!
— Прочитайте.
Найкращі співаки у нас: у гаю — соловей, у полі — жайворонок, у лісі — дрізд. Вище від усіх літає орел. Швидше від усіх — стриж.
—  Випишіть у стовпчик назви птахів. Змініть слова так, щоб видно було, що птахів багато. Знайдіть у тексті слова, які не можна поділити для переносу.
4) Вибірковий диктант.
— Запишіть слова, що означають назви багатьох предметів.
З неба падають сніжинки На дерева, на будинки, На майдани, на садки, На ялинки, на дубки.
5) Попрацюйте в парах!
—  Прочитайте. Які букви пропущено? Поставте слова — назви предметів так, щоб вони означали назву багатьох предметів, і запишіть. Перевірте написання цих слів за орфографічним словником.
Т..атр — театри кал..ндар — календарі д. .ван — дивани м..даль — медалі г..рой — герої
V.    ПІДСУМОК УРОКУ
— Чого навчилися на уроці?
— Які відкриття зробили для себе?
— Що вас здивувало?
VI.   ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 71.
— Спишіть другий і третій абзаци вправи 3. Підкресліть іменники, які відповідають на питання хто?.