Загрузка...
          укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 16 » Укр. мова 2 клас. Урок № 50. Групування предметів за родовими та видовими ознаками
10:09
Укр. мова 2 клас. Урок № 50. Групування предметів за родовими та видовими ознаками

Укр. мова 2 клас. Урок № 50. Групування предметів за родовими та видовими ознаками

Мета: навчати учнів групувати предмети за родовими та видовими ознаками, доб рати слова до питань, змінювати словосполучення за зразком; розвивати зв'язі мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати пізнавальний інтерес.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання
— Прочитайте другий і третій абзаци вправи 3 (с. 70).
— Прочитайте іменники, які відповідають на питання хто?.
2.     Каліграфічна хвилинка
— Відгадайте загадку.
•   Кілобайти, гігабайти,
Папки, файли, блоги, сайти...
Знань чимало різних має,
Цілий світ про нього знає. {Комп'ютер)
— Запишіть каліграфічно слово-відгадку. Комп ютер комп'ютер
3.     Робота над віршем
— Прочитайте, назвіть іменники.
Нам сонечко всміхається. Цілує гай і сад, У листя одягається Зелений виноград.
4.     Гра «Загальна назва»
— Кожній групі предметів дайте загальну назву. Соловей, жайворонок, дрізд — це...
Оса, комар, бджола — це... Олівець, гумка, ручка — це... Радість, захоплення, тривога — ...
5.     Робота над загадкою
ХТО ДІД?
З'їжджалися дочки у гості до діда: 
Ось там Завірюха санчатами їде, 
За нею Метелиця слідом мете, 
Хурделиця Хугу з собою веде. 
А тільки-но вітер у полі завіє. Я
к стануть на межі Хуртеча й Завія. 
Нарешті удвох з Заметіллю приїхала 
Найменша — улюблена донечка Віхола.
— Чи вгадали ви, хто цей дід?
— Прочитайте, хто їхав у гості.
—  Завірюха, метелиця, хурделиця, хуга, хуртеча, завія, віхола — слова, які відповідають на одне і те саме питання та означають одне й те саме — слова, близькі за значенням.
—  Навіщо в українській мові існують слова, близькі за значенням? (Щоб уникнути повторень, щоб мова була багатшою.)
III.   ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Робота за підручником (є. 71-73)
Вправа 1
— Відгадайте загадку.
•   Народжується з квітки. Його всі люблять дітки, Заліза в нім багато. Рум'яне і хрустке. А ну, скажіть, малята, То що ж воно таке? (Яблуко)
— Прочитайте текст.
— Звідки вийшов дід Степан?
— Що зірвав Сашко?
— Яким було яблуко?
—  Спишіть останнє речення. Допишіть, що уявив Сашко. Назви фруктів підкресліть однією рискою, назви ягід — двома.
2.     Фізкультхвилинка
3.     Продовження роботи за підручником
Вправа 2
— А тепер відгадайте наступну загадку.
•   Місили, місили,                                       В масло та сметану.
Ліпили, ліпили.                                            Хто зуміє відгадати,
А тоді — хіп,                                                Того будем частувати. Та в окріпї
— Про що мова? (Про вареники)
Тільки в хаті українській                              Бо гарячі — масло тане...
Покуштуєш диво з див:                                Чи ж ви знаєте, що це?
Ось півмісяці у мисці,                                   Це — вареники в сметані,
А над ними в'ється дим.                                Найсмачніші над усе!
— Розгляньте малюнок. Доповніть речення. Що на малюнку зайве? (Гарбузове насіння — воно не є начинкою для вареників.)
Українці! Пригадаймо, З чим вареники в нас є?
— Прочитайте вірш.
— Поясніть тлумачення слова вареники.
— Поясніть значення підкресленого слова.
— Виберіть із вірша і запишіть слова до питань хто?, що?.
Вправо З
— Замініть і запишіть словосполучення за зразком. Варення з абрикосів — абрикосове варення;
сік із груш — грушевий сік; повидло зі слив — сливове повидло.
IV.   ПІДСУМОК УРОКУ
— З яким настросм завершуєте сьогоднішній урок?
— Що нового дізналися на уроці?
— Що найбільше сподобалося?
V.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 73. Завдання до вправи 1.