10:09 Укр. мова 2 клас. Урок № 50. Групування предметів за родовими та видовими ознаками | |
Укр. мова 2 клас. Урок № 50. Групування предметів за родовими та видовими ознакамиМета: навчати учнів групувати предмети за родовими та видовими ознаками, доб рати слова до питань, змінювати словосполучення за зразком; розвивати зв'язі мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати пізнавальний інтерес. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання — Прочитайте другий і третій абзаци вправи 3 (с. 70). — Прочитайте іменники, які відповідають на питання хто?. 2. Каліграфічна хвилинка — Відгадайте загадку. • Кілобайти, гігабайти, Папки, файли, блоги, сайти... Знань чимало різних має, Цілий світ про нього знає. {Комп'ютер) — Запишіть каліграфічно слово-відгадку. Комп ютер комп'ютер 3. Робота над віршем — Прочитайте, назвіть іменники. Нам сонечко всміхається. Цілує гай і сад, У листя одягається Зелений виноград. 4. Гра «Загальна назва» — Кожній групі предметів дайте загальну назву. Соловей, жайворонок, дрізд — це... Оса, комар, бджола — це... Олівець, гумка, ручка — це... Радість, захоплення, тривога — ... 5. Робота над загадкою ХТО ДІД? З'їжджалися дочки у гості до діда: Ось там Завірюха санчатами їде, За нею Метелиця слідом мете, Хурделиця Хугу з собою веде. А тільки-но вітер у полі завіє. Я к стануть на межі Хуртеча й Завія. Нарешті удвох з Заметіллю приїхала Найменша — улюблена донечка Віхола. — Чи вгадали ви, хто цей дід? — Прочитайте, хто їхав у гості. — Завірюха, метелиця, хурделиця, хуга, хуртеча, завія, віхола — слова, які відповідають на одне і те саме питання та означають одне й те саме — слова, близькі за значенням. — Навіщо в українській мові існують слова, близькі за значенням? (Щоб уникнути повторень, щоб мова була багатшою.) III. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (є. 71-73) Вправа 1 — Відгадайте загадку. • Народжується з квітки. Його всі люблять дітки, Заліза в нім багато. Рум'яне і хрустке. А ну, скажіть, малята, То що ж воно таке? (Яблуко) — Прочитайте текст. — Звідки вийшов дід Степан? — Що зірвав Сашко? — Яким було яблуко? — Спишіть останнє речення. Допишіть, що уявив Сашко. Назви фруктів підкресліть однією рискою, назви ягід — двома. 2. Фізкультхвилинка 3. Продовження роботи за підручником Вправа 2 — А тепер відгадайте наступну загадку. • Місили, місили, В масло та сметану. Ліпили, ліпили. Хто зуміє відгадати, А тоді — хіп, Того будем частувати. Та в окріпї — Про що мова? (Про вареники) Тільки в хаті українській Бо гарячі — масло тане... Покуштуєш диво з див: Чи ж ви знаєте, що це? Ось півмісяці у мисці, Це — вареники в сметані, А над ними в'ється дим. Найсмачніші над усе! — Розгляньте малюнок. Доповніть речення. Що на малюнку зайве? (Гарбузове насіння — воно не є начинкою для вареників.) Українці! Пригадаймо, З чим вареники в нас є? — Прочитайте вірш. — Поясніть тлумачення слова вареники. — Поясніть значення підкресленого слова. — Виберіть із вірша і запишіть слова до питань хто?, що?. Вправо З — Замініть і запишіть словосполучення за зразком. Варення з абрикосів — абрикосове варення; сік із груш — грушевий сік; повидло зі слив — сливове повидло. IV. ПІДСУМОК УРОКУ — З яким настросм завершуєте сьогоднішній урок? — Що нового дізналися на уроці? — Що найбільше сподобалося? V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 73. Завдання до вправи 1.
| |