17:02 Укр. мова 2 клас. Урок 52. Поняття про текст. Розрізнення групи окремих речень і тексту. Заголовок, його відповідність змісту тексту | |
Укр. мова 2 клас. Урок 52. Поняття про текст. Розрізнення групи окремих речень і тексту. Заголовок, його відповідність змісту текстуМета: ознайомити учнів з поняттям «текст», навчати розрізняти окремі речення і текст; розвивати вміння добирати заголовки до тексту відповідно до його змісту; виховувати спостережливість, бережливе ставлення до природи. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Поняття про текст I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (с. 77, вправа 204) — Що ви можете сказати про хлопчика? — Прочитайте речення зі звертанням. — Які слова ввічливості ви підкреслили? III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ — Що таке мова? (Все те, про що ми говоримо, читаємо, пишемо.) — Для чого пам потрібна мова? (Щоб спілкуватися.) — Яким буває мовлення? {Усним і писемним.) Гра «Яке це мовлення?» Хлопчики піднімають руку, якщо почують про усне мовлення. Дівчатка піднімають руку, якщо почують про писемне мовлення. • Двоє учнів розмовляють. • Учитель пише на дошці. • Бабуся розмовляє по телефону. • Тато читає газету. • Діти пишуть у зошитах. IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ — Наша мова складається з речень. Сьогодні на уроці ми дізнаємося, що саме утворюють декілька речень, але спочатку проведемо хвилинку каліграфії. V. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА — Напишіть каліграфічно. У у Укукрїн VI. СЛОВНИКОВА РОБОТА Загадка • У світі одна — наша мати вона. (Україна) — Україна — це край, в якому ми живемо. З якої букви будемо писати назву нашого краю? — Запишіть речення, вписуючи пропущені слова: українці, Україна, укра їнський. ____— одна з найбільших країн Європи. Основне населення держави —___ Державна мова — ___ VII. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота з дидактичним матеріалом Бджола — це комаха. Мурашки —лісові санітари. До нас у вікно залетіла муха. Вони поїдають шкідливих гусениць і тлю. Мурахи — лісові мешканці. Мурашник — це їх місто. Різнобарвний метелик сів на Зруйнувати мурашник — загине мурашина сім'я, квітку. — Скільки речень у 1-му стовпчику? (4) — Про кого йдеться в кожному реченні? (Про бджолу, муху, мурах, метелика.) — Скільки малюнків можна намалювати? (4) — Чи можна дібрати заголовок до цих речень? — Прочитайте, що написано в другому стовпчику. — Скільки тут речень? (4) — Про кого йдеться в кожному реченні? (Про мурашок.) — Скільки малюнків можна намалювати? (1) — Чи можна дібрати заголовок до всіх цих речень? Висновок. Порівняйте записи. Чим вони схожі? (Вони про комах.) — Чим вони відрізняються? (У першому стовпчику — про різних комах, це різні речення. А в другому — всі про мурашок. Речення зв'язані за змістом.) 2. Робота за підручником (с 79) Вправа 205 — Прочитайте написане ліворуч і праворуч. — Де речення зв'язані між собою, а де — ні? — Доведіть свою думку. — Який заголовок написано ліворуч? — Чи можна до написаного праворуч дібрати заголовок? Чому? Ознайомлення з правилом (с. 79) — Що утворює текст? — Як розміщені речення у тексті? — Що можна дібрати до тексту? Робота з деформованим текстом (вправа 206) — Змініть порядок речень так, щоб можна було прочитати текст. — Запишіть його в зошит. 3. фізкультхвилинка IX. Підбиття підсумків Укр. мова 2 клас. Поняття про текст — З чого складається текст? — Що можна дібрати до тексту? — Як зв'язані між собою речення в тексті? — Що вам найбільше сподобалося на уроці? — Що для вас було складним? X. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 80-81, вправа 209, вивчити правило (с. 79). ДОДАТОК ДО УРОКУ 1. Виконання вправи 207 (с. 79-80) — Поміркуйте і скажіть одним реченням, про що цей текст. — Доберіть до тексту заголовок. 2. Словникова робота «Слово про слово» (с 80) — Що означає слово брунатний*! міднолистії 3. Робота в парах Діти отримують картки із завданням. Треба визначити, чи є ці речення текстом. — Прочитайте речення. Картка 1 Жили собі дід та баба. Була у них Курочка-Ряба. А хто, хто в рукавичці живе? Картка 2 Йшов дід лісом та й загубив рукавичку. Бігла мишка та й до рукавички. Знесла курочка яєчко. Картка З Посадив дід ріпку. Виросла ріпка велика-превелика. Покликав дід трьох синів. — Чому це не текст? Доведіть це одне одному. — Спробуємо виправити, щоб вийшов текст. — «Зайве» речення закресліть, а своє допишіть так, щоб вийшов зв'язний текст. — Чому ви легко відновили тексти? (Казки знайомі.) | |