14:28 Укр. мова 2 клас. Урок № 55. Уживання великої букви в кличках тварин | |
Укр. мова 2 клас. Урок № 55. Уживання великої букви в кличках тваринМета: поглиблювати знання учнів про назви тварин та їхні клички; удосконалювати навички написання кличок тварин з великої букви; розвивати спостережливість, творчу уяву; виховувати любов до тварин. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання — Прочитайте спочатку назви, а потім — клички тварин, діти яких ішли в школу. 2. Хвилинка каліграфії Цвітуть сади, Дніпро шумить, І пісня ллється солов'їна, І жайвір лине у блакить. Це наша рідна... (Україна). — Запишіть каліграфічно. Ук ра їна Україна Україна — одна з найбільших країн Європи. III. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с. 80-87) Вправа 1 — Відгадайте загадку. • Скачуть на болоті Зелененькі лапки, Квакають завзято Веселенькі... (жабки). — Прочитайте вірш про дуже розумну й освічену жабку. Що читає жабка? — Спишіть текст, який читає жабка. Підкресліть слова, які відповідають на питання що?. У підкресленому слові вимовте звуки. Вправа 2 — Прочитайте текст. — Спишіть другий абзац тексту. Підкресліть назви тварин однією рискою, а клички — двома. З якої букви пишуться клички тварин? 2. Фізкультхвилинка Горобцям не до науки, Ох, давно вже терплять муки. Затекли і ніжки, й крила. Горобчиха зве до діла: — Ану, славні малюки, Стали струнко, мов грибки. Крила вгору піднімайте. Ними добре помахайте. Головою покрутіть. Ніжками потупотіть. Навкруг себе оберніться, Швидше, швидше, не лініться. Стане легко і добре враз. Відпочинете гаразд. Вправа З — Розгляньте малюнки. — Яким героям належать ці предмети? Запишіть за зразком. 3. Гра «Упізнай казкового героя» • Він веселий і незлобний. Цей хороший дивачок. З ним господар, хлопчик Робін, І товариш — І Гятачок. До прогулянок він ласий, С па мед чутливий нюх, Зветься плюшевий ведмедик, Всім відомо,.. (Вінні-Пух). • Він звірят усіх лікує. Від холери їх рятує. Вилікує він за мить Все, що в звірів заболить. (Айболить) • Якось у школу із книжкою Прямував дерев'яний хлопчись І потрапив якось сам В полотняний балаган. Як називається ця книжка? А як зветься сам хлопчисько? От підказка, друзі, вам: Його дівчинка Мальвіна Називала... (Буратіно). 4. Гра «Велика чи мала буква?» Учитель називає слова, серед яких є імена, прізвища людей, назви і клички тварин. Учні мають дві картки різного кольору. На одній написано «велика буква», на другій — «мала буква». Цими картками діти показують, яку букву треба писати в названому слоні. Мурка, дівчинка, Леся, Олег, корова, Іван Григорович, їжак, Барсик, Лиска, Павлюк, лисичка, Маргарита, Бровко, Оксана Петрівна. Виграє той, хто жодного разу не помилиться. 5. Гра «Знайди "зайве"» — У кожному рядку знайдіть «зайве» слово чи словосполучення. Поясніть свій вибір. Іванко, Петрик, Марійка, Олесь. (Марійка — ім'я дівчинки.) Кіт Цезар, корова Лиска, брат Богдан, пес Кудлай. (Брат Богдан — людина.) Олена Петрівна, Ольга Василівна, Іванович, Марія Федорівна. (Іванович - чоловік без імені.) IV. ПІДСУМОК УРОКУ — Закінчіть речення. • Сьогодні на уроці ми вчилися... • Я дізнався... • Найбільше мені сподобалося... V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 81. Випишіть назви тварин і їхні клички з казки Івана Франка «Ріпка».
| |