укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Грудень » 5 » Укр. мова 2 клас. Урок 56. Типи текстів: розповідь, опис, міркування
17:11
Укр. мова 2 клас. Урок 56. Типи текстів: розповідь, опис, міркування

Укр. мова 2 клас. Урок 56. Типи текстів: розповідь, опис, міркування

Мета: формувати в учнів уявлення про різні висловлювання залежно від поставленої мети; вдосконалювати вміння визначати складові частини тексту; розширювати словниковий запас учнів; виховувати любов до тварин.

Хід уроку Укр. мова 2 клас. Типи текстів
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання (с. 85, вправа 219)
—  Прочитайте кінцівку тексту.
—  Якими ласкавими словами ви звертаєтеся до тата?
—  Вимовте звуки, які позначає буква я в словах ялинових і Ганнуся.
2.     Побудова тексту за поданим планом
—  Прочитайте речення. Перебудуйте І запишіть текст за планом. Хвиля накрила її і ледве не потопила.
Мурашка спустилася до струмка напитись.
Вона побачила, що мурашка тоне і кинула їй гілку.
Голубка несла гілку.
Мурашка сіла на гілку і врятувалася.
План 1) Мурашка. 2)Голубка. 3) Порятунок.
—  Скільки частин буде у вашому тексті? Скільки абзаців?
—  Як починаємо писати кожен абзац?
Перевірка робіт
—  Прочитайте записаний текст. Доберіть до нього заголовок.
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні на уроці ми дізнаємося, які бувають тексти, будемо вчитися розрізняти їх за видами.
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.    Робота з дидактичним матеріалом. Колективний аналіз текстів
•   Ромашка росте у полі. Дівчата полюбляють плести віночки з ромашок. Ромашка символізує доброту, ніжність.
•   Ромашка — трав'яниста рослина. Рівна, висока з яскравою жовтою голівкою, в білих прозорих пелюстках. 
•  Ромашка — корисна лікарська рослина. Вона лікує людину від застуди. Ромашка відмінний заспокійливий засіб, корисний для здорового сну і відпочинку. Чашка чаю з ромашки на ніч, заспокоїть нерви, зніме напругу, прискорить засипання.
—  Про що говориться в кожному з текстів? (Проромашку.)
—  Це у них спільне?
—  Про що ви дізналися з першого тексту? (Де росте ромашка. Нею прикра шають дівочі віночки. Що вона символізує.) Це розповідь.
—  Що дізналися з другого тексту? (Який зовнішній вигляд цієї квітки). Це опис.
—  Про що дізналися з третього тексту? (Яку користь приносить ромашка.) Це міркування. У тексті пояснюється, чому саме ромашка — корисна лікарська рослина.
—  Які бувають тексти?
—  Отже, є три типи текстів: текст-розповідь, текст-опис, текст-мір-кування.
2.     Виконання тренувальної вправи 220 (с. 85-86)
—  Прочитайте тексти.
—  Про кого в них розповідається? (Про зайця.)
—  Перший текст — це опис чи розповідь? Чому?
—  Що ви можете сказати про другий текст? (Цс тскстопис, бо в ньому описується зовнішній вигляд зайця.)
—  Чому заєць на зиму змінює колір свого хутра?
—  У якому з поданих текстів ви знайдете відповідь на це запитання? (У третьому.)
—  Як називається третій текст? (Текст міркування)
3.     Візьміть до уваги!
Ознайомлення учнів з теоретичними відомостями щодо існування типів текстів (с. 86).
4.     Каліграфічна хвилинка
З з єць заєць
5.     Словникова робота
Загадка 
•   Від страху тремтить, швидко біжить.
—  Запишіть відгадку. Виконайте звуко-буквений аналіз слова заєць.
—  Запишіть речення.
Заєць від куща, а жаба від зайця тікає.
—  Поясніть, як ви зрозуміли приказку.
6.     Продовження роботи над виконанням вправи 220
—  Сиишіть друге речення тексту-міркування.
—  Поясніть, замість якого слова вжито він.
—  Поділіть на склади слово заєць. Назвіть букви в ненаголошеному складі.
7.    Фізкультхвилинка
V.    ЗАКРІПЛЕННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ (див. додаток на с. 92)
VI.   Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Типи текстів
—  З якими типами текстів ви ознайомилися на уроці?
—  Які тексти (описи чи розповіді) найчастіше трапляються в нашому мовленні?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 86, вправа 221. За вибором скласти опис снігура або текст-міркування «Чому ця пташка так називається?».

ДОДАТОК ДО УРОКУ 
1.     Творча робота
Складання опису зайчика за питаннями та поданими словами
—  А тепер спробуйте самостійно описати зайчика. Який він? Запитання: Хто такий зайчик? Що у нього на маківці? Які зубки має гри-
зунчик? Яка у нього шубка? Як дивляться великі очі? Які лапки має вухань? Який у зайця хвостик? Який звірок зайчик?
Словник: дика тваринка; два довгих вушка; гострі та міцні; пухнасту, шовкову; насторожено; передні короткі, а задні довгі; куций, не заважає бігати; миролюбний.
—  Прочитайте складений текст.
—  Яку назву ви до нього придумали?
—  За допомогою яких слів ви зв'язали в тексті перше і друге речення? (Зайчик — у нього)
—  Третє і четверте речення? (Гризунчик — він)
—  Як інакше ви називали зайчика, щоб уникнути повторів у тексті? (Зайчик, дика тваринка, гризунчик, вухань, звірок)
Висновок. Щоб наше мовлення було правильним, слід уникати повторів. Щоб зв'язати речення між собою, не слід повторювати одне й те саме слово багато разів. Його можна замінити іншим.
2.     Тестування «Так чи ні?»
•   Текст складається з речень?
•   До тексту неможливо дібрати заголовок?
•   Речення в тексті не зв'язані за змістом?
•   Текст можна поділити на частини?
•   У тексті речення розміщені в певній послідовності?
•   Кожна нова частина тексту починається з абзацу?