Загрузка...
          укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 16 » Укр. мова 2 клас. Урок № 56. Урок розвитку зв'язного мовлення. Розповідь за серією сюжетних малюнків та опорними словами
14:31
Укр. мова 2 клас. Урок № 56. Урок розвитку зв'язного мовлення. Розповідь за серією сюжетних малюнків та опорними словами

Укр. мова 2 клас. Урок № 56  Урок розвитку зв'язного мовлення. Розповідь за серією сюжетних малюнків та опорними словами "Допомога тваринам узимку"


Мета: навчати учнів складати зв'язну розповідь за серією малюнків та опорними словами, правильно вживати в розповіді власні та загальні іменники; розвивати зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання
— Назвіть виписані назви тварин та їхні клички з казки І. Франка «Ріпка*. (Собачка Фінка, киця Варварка, мишка Сіроманка)
2.     Хвилинка каліграфії
Гра «Додай словечко»
На голові його корона з гілля. Копитця топчуть буйне зілля. На спинці плямки білі, наче день. Звірятко звати це... (олень).
— Запишіть каліграфічно. Поділіть слово на склади, назвіть наголошений склад, зробіть звукову схему.
Ол ле ень олень
— Складіть речення зі словом олень.
III.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Відгадайте загадку.
•   Що за диво? Все село Білим пухом замело. Дива зовсім тут нема — Це прийшла до нас... (зима).
— Яка зараз пора року?
— Діти, подивіться як гарно взимку! (На дошці — картина «Зима у лісі».)
В білих валянках, у білім кожусі                   Ми тихо заходимо до лісу.
Ходить зимонька в полі й у лузі.                   Зима-чарівниця стоїть.
Носить зимонька білий мішок,                      Тримаючи ключиків в'язку.
Трусить з нього на землю сніжок.                 Щоб нам таємницю відкрить.
— Сьогодні ми з вами дізнаємось, як зимують дикі тварини.
IV.   РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1.    Робота над загадками
— Заходимо до зимового лісу і бачимо,
•   Він великі ікла має                                      
І густу щетину, 
В лісі жолуді шукає 
І склика родину. Малюки були смугасті. 
Виросли — тепер ікласті. (Кабан)
•   Гарний, дужий, довгоногий. 
Мов корону, носить роги. Т
а вона така важка — 
Не втечеш від хижака! 
Взимку скинув роги — й ось — 
До весни безрогий... (лось).
—  Лось має найбільші роги серед звірів України.  їх вага 20-25 кг, розмах — 1,5 м.
Лось, не розганяючись, може перестрибнути паркан, вищий за 2 м.
Щороку в листопаді — грудні лось скидає свої роги.
В квітні — травні вони відростають. У лосих рогів немає.
— Як цим звірям живеться взимку? Розкажіть.
2.     Фізкультхвилинка
3.     Бесіда про допомогу диким тваринам узимку
—  Нелегко пережити кабанам і лосям зиму. Під глибоким снігом важко відшукати корм.
В листяному лісі лосю Влітку краще всіх жилося. Горобина та вербичка, Молода смачна осичка, І трава, й чагарники. Аж погладшали боки! Взимку набагато гірше: Зелені немає більше. Доведеться кору гризти Та засохлі трави їсти. Коли б так весь рік жилось, Мабуть, зовсім схуд би лось.
— На допомогу тваринам приходять лісники і діти. Ціле літо вони запасали корм: сушили сіно, збирали жолуді, заготовляли висівки з зернових культур.
Нелегко взимку і пташкам. Як ми можемо їм допомогти? Розкажіть.
— Послухайте вірш.
Я ладнаю годівнички Для горобчика й синички. Для малого снігурця Крихт насиплю і пшонця. Прилітайте, друзі милі. Не лякайтесь заметілі!
А. Камінчук
4.    Робота за підручником (с. 82}
— Розгляньте малюнки на с. 82.
—  За змістом кожного малюнка складіть речення. Використовуйте слова з довідки.
Колективне складання і запис розповіді за серією малюнків та опорними словами
Настала зима. Важко в цю пору диким тваринам. Своїм підопічним допомагають лісники. На допомогу їм прходять діти. Разом з лісником Петром Івановичем вони насипали кукурудзи, висівок і жолудів кабанам. Іванко і Тарасик роздали сіно лосям. Оленка і Катруся насипали в годівничку для птахів насіння. На лісовому озері зимує лебідь Білан. Його підгодовують Семен і Назар. Не страшна люта зима лісовим мешканцям.
V.    ПІДСУМОК УРОКУ
— Що вчилися робити на сьогоднішньому уроці?
— Що нового дізналися про тварин?
— Як ми можемо допомогти тваринам пережити люту зиму?