14:31 Укр. мова 2 клас. Урок № 56. Урок розвитку зв'язного мовлення. Розповідь за серією сюжетних малюнків та опорними словами | |
Укр. мова 2 клас. Урок № 56 Урок розвитку зв'язного мовлення. Розповідь за серією сюжетних малюнків та опорними словами "Допомога тваринам узимку"Мета: навчати учнів складати зв'язну розповідь за серією малюнків та опорними словами, правильно вживати в розповіді власні та загальні іменники; розвивати зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання — Назвіть виписані назви тварин та їхні клички з казки І. Франка «Ріпка*. (Собачка Фінка, киця Варварка, мишка Сіроманка) 2. Хвилинка каліграфії Гра «Додай словечко» На голові його корона з гілля. Копитця топчуть буйне зілля. На спинці плямки білі, наче день. Звірятко звати це... (олень). — Запишіть каліграфічно. Поділіть слово на склади, назвіть наголошений склад, зробіть звукову схему. Ол ле ень олень — Складіть речення зі словом олень. III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Відгадайте загадку. • Що за диво? Все село Білим пухом замело. Дива зовсім тут нема — Це прийшла до нас... (зима). — Яка зараз пора року? — Діти, подивіться як гарно взимку! (На дошці — картина «Зима у лісі».) В білих валянках, у білім кожусі Ми тихо заходимо до лісу. Ходить зимонька в полі й у лузі. Зима-чарівниця стоїть. Носить зимонька білий мішок, Тримаючи ключиків в'язку. Трусить з нього на землю сніжок. Щоб нам таємницю відкрить. — Сьогодні ми з вами дізнаємось, як зимують дикі тварини. IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ 1. Робота над загадками — Заходимо до зимового лісу і бачимо, • Він великі ікла має І густу щетину, В лісі жолуді шукає І склика родину. Малюки були смугасті. Виросли — тепер ікласті. (Кабан) • Гарний, дужий, довгоногий. Мов корону, носить роги. Т а вона така важка — Не втечеш від хижака! Взимку скинув роги — й ось — До весни безрогий... (лось). — Лось має найбільші роги серед звірів України. їх вага 20-25 кг, розмах — 1,5 м. Лось, не розганяючись, може перестрибнути паркан, вищий за 2 м. Щороку в листопаді — грудні лось скидає свої роги. В квітні — травні вони відростають. У лосих рогів немає. — Як цим звірям живеться взимку? Розкажіть. 2. Фізкультхвилинка 3. Бесіда про допомогу диким тваринам узимку — Нелегко пережити кабанам і лосям зиму. Під глибоким снігом важко відшукати корм. В листяному лісі лосю Влітку краще всіх жилося. Горобина та вербичка, Молода смачна осичка, І трава, й чагарники. Аж погладшали боки! Взимку набагато гірше: Зелені немає більше. Доведеться кору гризти Та засохлі трави їсти. Коли б так весь рік жилось, Мабуть, зовсім схуд би лось. — На допомогу тваринам приходять лісники і діти. Ціле літо вони запасали корм: сушили сіно, збирали жолуді, заготовляли висівки з зернових культур. Нелегко взимку і пташкам. Як ми можемо їм допомогти? Розкажіть. — Послухайте вірш. Я ладнаю годівнички Для горобчика й синички. Для малого снігурця Крихт насиплю і пшонця. Прилітайте, друзі милі. Не лякайтесь заметілі! А. Камінчук 4. Робота за підручником (с. 82} — Розгляньте малюнки на с. 82. — За змістом кожного малюнка складіть речення. Використовуйте слова з довідки. Колективне складання і запис розповіді за серією малюнків та опорними словами Настала зима. Важко в цю пору диким тваринам. Своїм підопічним допомагають лісники. На допомогу їм прходять діти. Разом з лісником Петром Івановичем вони насипали кукурудзи, висівок і жолудів кабанам. Іванко і Тарасик роздали сіно лосям. Оленка і Катруся насипали в годівничку для птахів насіння. На лісовому озері зимує лебідь Білан. Його підгодовують Семен і Назар. Не страшна люта зима лісовим мешканцям. V. ПІДСУМОК УРОКУ — Що вчилися робити на сьогоднішньому уроці? — Що нового дізналися про тварин? — Як ми можемо допомогти тваринам пережити люту зиму? | |