14:37 Укр. мова 2 клас. Урок № 59. Слова, що називають ознаки предметів (прикметники) | |
Укр. мова 2 клас. Урок № 59. Слова, що називають ознаки предметів (прикметники)Мета: ознайомити учнів зі словами, які називають ознаки предметів; формувати вміння ставити питання до слів, упізнавати предмети за їх ознаками; розвивати орфографічну пильність, увагу, спостережливість; виховувати любов до рідної мови. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання — Скажіть, хто такий адресант? адресат? 2. Каліграфічна хвилинка — Відгадайте загадку. • Срібною каймою На гілках висить зимою. (Іній) — Запишіть каліграфічно. Ін ій іній Наш сад убрався в срібний іній. — Назвіть у реченні слова — назви предметів. III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Відгадайте загадку. • Маю плаття ..., ... кору, стан... ..., ... віти. Як я звуся, діти? — Чому вам не вдалося відгадати загадку? (Бракує слів, які пояснюють, яке плаття, які віти, яка кора, який стан?) — На сьогоднішньому уроці ми почнемо вивчати слова, що відповідають на питання який? яка? яке? які? і називають ознаки предметів. Це слово дасть усякому предмету На прикмети воно вкаже. Якусь його ознаку чи прикмету. Хто який, воно розкаже. — Користуючись словами з довідки, доповніть загадку. Довідка: золотеньке, гнучкі, ніжні, білу, тоненький. • Маю плаття золотеньке, Гнучкі, ніжні віти, Білу кору, стан тоненький. Як я звуся, діти? {Береза) — Які слова вам допомогли здогадатися, що це береза? — Як ви розумієте слово віти? — Поясніть значення слова стан. Стан — тулуб, корпус людини; торс, талія, перехват, пояс. Високий станом — високий на зріст. Тонкий станом — не товстий, з тонкою талією. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с. 86-87) Вправа 1 — Прочитайте текст. — Спишіть друге речення. Підкресліть слова, які вказують на колір фарб. Вправо 2 — Прочитайте текст. — Розгляньте малюнки. Яка клумба з квітами вам більше до вподоби: чорно-біла чи кольорова? — Зверніть увагу на підкреслені слова. Це кольори квітів. Запишіть за зразком назви квітів та їх ознаки за кольором. — Що побачила Марійка? Знайдіть і спишіть це речення. 2. Вибірковий диктант — Послухайте веселкову лічилку. Запишіть назви всіх кольорів веселки. В лузі дощик із квіток зазирає у віконце, кольоровий сплів вінок. А четверта — то зелена, У долину, аж до річки, як листок берізки, клена, простяглись барвисті стрічки. П'ять — блакитна, барвінкова. Ось червона, перша стрічка,— наче квіточка святкова, колір стиглої сунички. Шоста — синя, як ті сливи, Друга — наче мандаринки, що дощі вмивали й зливи, що оранжеві в них спинки. Сьома — вкрили ліс та балки Третя — жовта, наче сонце, фіолетові фіалки. Л.Вознюк 3. Продовження роботи за підручником Вправо З — Розгляньте малюнок. — Доповніть і запишіть речення. — Допоможіть Марійці підібрати вазу для троянд. Доповніть речення. Спишіть. Заучування правила (с. 87). 4. Фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Робота за малюнками — Розгляньте малюнки (картинки або слайди), назвіть предмети та їх ознаки за кольором, запишіть за зразком. Банан (який?) жовтий; помідор (який?) червоний; сливи (які?) сині; огірок (який?) зелений; апельсин (який?) помаранчевий. 2. Гра «Упіймай слово — назву ознаки» Ходить місяць кучерявий. Темній ночі — ;іолотиіі дар. Десь у лузі чорнобровий Виграє щось сопілкар. О. Алексаидрова VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці? — Як називаються слова, що називають ознаки предметів? — На які питання вони відповідають? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 88, (с. 87, правило). — Спишіть. Підкресліть прикметники. На які питання вони відповідають?
| |