Загрузка...
          укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 16 » Укр. мова 2 клас. Урок № 59. Слова, що називають ознаки предметів (прикметники)
14:37
Укр. мова 2 клас. Урок № 59. Слова, що називають ознаки предметів (прикметники)

Укр. мова 2 клас. Урок № 59. Слова, що називають ознаки предметів (прикметники)

Мета: ознайомити учнів зі словами, які називають ознаки предметів; формувати вміння ставити питання до слів, упізнавати предмети за їх ознаками; розвивати орфографічну пильність, увагу, спостережливість; виховувати любов до рідної мови.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання
— Скажіть, хто такий адресант? адресат?
2.     Каліграфічна хвилинка
— Відгадайте загадку.
•   Срібною каймою
На гілках висить зимою. (Іній)
— Запишіть каліграфічно. Ін ій іній
Наш сад убрався в срібний іній.
— Назвіть у реченні слова — назви предметів.
III.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Відгадайте загадку.
•   Маю плаття ...,                                          ... кору, стан...
..., ... віти.                                                     Як я звуся, діти?
—  Чому вам не вдалося відгадати загадку? (Бракує слів, які пояснюють, яке плаття, які віти, яка кора, який стан?)
— На сьогоднішньому уроці ми почнемо вивчати слова, що відповідають на питання який? яка? яке? які? і називають ознаки предметів.
Це слово дасть усякому предмету                 На прикмети воно вкаже.
Якусь його ознаку чи прикмету.                   Хто який, воно розкаже.
— Користуючись словами з довідки, доповніть загадку. Довідка: золотеньке, гнучкі, ніжні, білу, тоненький.
•   Маю плаття золотеньке, Гнучкі, ніжні віти,
Білу кору, стан тоненький. Як я звуся, діти? {Береза)
— Які слова вам допомогли здогадатися, що це береза?
— Як ви розумієте слово віти?
— Поясніть значення слова стан.
Стан — тулуб, корпус людини; торс, талія, перехват, пояс. Високий станом — високий на зріст. Тонкий станом — не товстий, з тонкою талією.
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1.    Робота за підручником (с. 86-87)
Вправа 1
— Прочитайте текст.
— Спишіть друге речення. Підкресліть слова, які вказують на колір фарб.
Вправо 2
— Прочитайте текст.
—  Розгляньте малюнки. Яка клумба з квітами вам більше до вподоби: чорно-біла чи кольорова?
—  Зверніть увагу на підкреслені слова. Це кольори квітів. Запишіть за зразком назви квітів та їх ознаки за кольором.
— Що побачила Марійка? Знайдіть і спишіть це речення.
2.     Вибірковий диктант
— Послухайте веселкову лічилку. Запишіть назви всіх кольорів веселки.
В лузі дощик із квіток                                   зазирає у віконце,
кольоровий сплів вінок.                                А четверта — то зелена,
У долину, аж до річки,                                  як листок берізки, клена,
простяглись барвисті стрічки.                       П'ять — блакитна, барвінкова.
Ось червона, перша стрічка,—                      наче квіточка святкова,
колір стиглої сунички.                                  Шоста — синя, як ті сливи,
Друга — наче мандаринки,                           що дощі вмивали й зливи,
що оранжеві в них спинки.                           Сьома — вкрили ліс та балки
Третя — жовта, наче сонце,                          фіолетові фіалки.
Л.Вознюк
3.     Продовження роботи за підручником
Вправо З
— Розгляньте малюнок.
— Доповніть і запишіть речення.
—  Допоможіть Марійці  підібрати вазу для троянд. Доповніть речення. Спишіть.
Заучування правила (с. 87).
4.     Фізкультхвилинка
V.     УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1.     Робота за малюнками
—  Розгляньте малюнки (картинки або слайди), назвіть предмети та їх ознаки за кольором, запишіть за зразком.
Банан (який?) жовтий; помідор (який?) червоний; сливи (які?) сині; огірок (який?) зелений; апельсин (який?) помаранчевий.
2.     Гра «Упіймай слово — назву ознаки»
Ходить місяць кучерявий. Темній ночі — ;іолотиіі дар. Десь у лузі чорнобровий Виграє щось сопілкар.
О. Алексаидрова
VI.   ПІДСУМОК УРОКУ
— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?
— Як називаються слова, що називають ознаки предметів?
— На які питання вони відповідають?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 88, (с. 87, правило).
—  Спишіть. Підкресліть прикметники. На які питання вони відповідають?