укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 16 » Укр. мова 2 клас. Урок № 60. Зв'язок прикметників з іменниками
14:39
Укр. мова 2 клас. Урок № 60. Зв'язок прикметників з іменниками

Укр. мова 2 клас. Урок № 60. Зв'язок прикметників з іменниками

Мета: показати учням на прикладах зв'язок прикметників з іменниками; навчати розпізнавати прикметники, ставити до них питання; розвивати увагу, орфографічну пильність, наполегливість; виховувати любов до природи.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання
— Назвіть підкреслені у вправі прикметники.
2.     Каліграфічна хвилинка
— Замініть одним словом.
Невеликий предмет, найчастіше круглої форми, що слугує застібкою в одязі. (Ґудзик) Ґа ґу дз ґудзик
Загубила ґудзик Ґава біля ґанку.
НІ.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— З якими словами ознайомилися на попередньому уроці?
— На які питання відповідають слова — назви ознак?
—  Згадайте вчорашню загадку про берізку. Чому не змогли її відгадати? (Бракувало слів — назв ознак.)
— Прочитайте ще один вірш.
Синє...»синє..., Білий ... вдалині. Понад морем — сині ... Й білі..., наче сніг.
— Чи зрозуміло, про що йдеться в цьому вірші? Чому?
—  Слово — ознака завжди пов'язане зі словом — назвою предмета, бо ознака не може існувати без предмета.
Синє небо, синє море. Білий парус вдалині. Понад морем сині гори Й білі хмари, наче сніг.
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1.    Робота за підручником (с. 88)
Вправо 1
—  Прочитайте текст. Розгляньте малюнки. Складіть речення за змістом малюнків.
— Назвіть персонажів казки.
— Прочитайте діалог мами та сина. З якою інтонацією потрібно читати речення? Які розділові знаки стоять у кінці речення?
— Чому підкреслене слово пишеться з великої букви?
Вправо 2
—  Знайдіть у тексті прикметники, що вказують, якого кольору бувають ведмежата. Випишіть їх за зразком.
— Яке з виділених слів указує на розмір ведмежати?
2.     Фізкультхвилинка
3.     Продовження роботи за підручником (с. 89)
Вправа З
— Прочитайте текст.
—  Спишіть пораду старого мудрого борсука. Підкресліть прикметники. Зверніть увагу на виділене слово. Які ви знаєте слова ввічливості?
Спілкуймося красно!
Уживайте якомога більше слів, які підкреслюють шанобливе ставлення до співрозмовника: дякую, вибачте, будь ласка, даруйте.
— Підкреслені в тексті слова поділіть для переносу.
— Зробіть звуко-буквений аналіз слова ялинка.
4.     Робота над віршем
—  Прочитайте вірш. Випишіть слова — назви предметів разом зі словами — назвами ознак, які з ними пов'язані.
Червоні снігурі                                               Синиці голубі
Стрибають по дворі.                                       Співають на вербі.
В задумі чорний крук                                     На зиму омелюх
Присів на білий сук.                                       Пошив рудий кожух.
В. Лучук
5.     Робота в парах
— Оберіть ознаки до назв предметів.
•   Береза, пташка, черемха. Перелітна, духмяна, кучерява.
•   Сніг, вітер, день. Сонячний, пухнастий, сильний.
•   Поле, небо, гніздо. Блакитне, широке, маленьке.
•   Казки, суниці, садки. Чарівні, вишневі, лісові.
6.     Фронтальна робота
— Доберіть назви ознак до назв предметів. Сорочка, ґудзик, колесо, нитки, ножиці.
— Поставте питання від назв предметів до назв ознак.
—  Якого серед названих предметів не вистачає, щоб пришити ґудзик? А який зайвий?
7.    Самостійна робота з наступною самоперевіркою
— Прочитайте текст. Випишіть слова — назви предметів разом зі словами — назвами ознак.
Зразок: сонечко (яке?) лагідне.
Виглянуло лагідне сонечко. Чарівний ліс, широкий луг, безмежні поля і тиха річечка освітилися його лагідним промінням.
V.     ПІДСУМОК УРОКУ
Гро «Закінчи речення»
•   Сьогодні на уроці я навчився...
•   Я дізнався...
•   Мені найбільше сподобалося...
VI.   ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 89. Завдання до вправи 3.