14:39 Укр. мова 2 клас. Урок № 60. Зв'язок прикметників з іменниками | |
Укр. мова 2 клас. Урок № 60. Зв'язок прикметників з іменникамиМета: показати учням на прикладах зв'язок прикметників з іменниками; навчати розпізнавати прикметники, ставити до них питання; розвивати увагу, орфографічну пильність, наполегливість; виховувати любов до природи. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання — Назвіть підкреслені у вправі прикметники. 2. Каліграфічна хвилинка — Замініть одним словом. Невеликий предмет, найчастіше круглої форми, що слугує застібкою в одязі. (Ґудзик) Ґа ґу дз ґудзик Загубила ґудзик Ґава біля ґанку. НІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — З якими словами ознайомилися на попередньому уроці? — На які питання відповідають слова — назви ознак? — Згадайте вчорашню загадку про берізку. Чому не змогли її відгадати? (Бракувало слів — назв ознак.) — Прочитайте ще один вірш. Синє...»синє..., Білий ... вдалині. Понад морем — сині ... Й білі..., наче сніг. — Чи зрозуміло, про що йдеться в цьому вірші? Чому? — Слово — ознака завжди пов'язане зі словом — назвою предмета, бо ознака не може існувати без предмета. Синє небо, синє море. Білий парус вдалині. Понад морем сині гори Й білі хмари, наче сніг. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с. 88) Вправо 1 — Прочитайте текст. Розгляньте малюнки. Складіть речення за змістом малюнків. — Назвіть персонажів казки. — Прочитайте діалог мами та сина. З якою інтонацією потрібно читати речення? Які розділові знаки стоять у кінці речення? — Чому підкреслене слово пишеться з великої букви? Вправо 2 — Знайдіть у тексті прикметники, що вказують, якого кольору бувають ведмежата. Випишіть їх за зразком. — Яке з виділених слів указує на розмір ведмежати? 2. Фізкультхвилинка 3. Продовження роботи за підручником (с. 89) Вправа З — Прочитайте текст. — Спишіть пораду старого мудрого борсука. Підкресліть прикметники. Зверніть увагу на виділене слово. Які ви знаєте слова ввічливості? Спілкуймося красно! Уживайте якомога більше слів, які підкреслюють шанобливе ставлення до співрозмовника: дякую, вибачте, будь ласка, даруйте. — Підкреслені в тексті слова поділіть для переносу. — Зробіть звуко-буквений аналіз слова ялинка. 4. Робота над віршем — Прочитайте вірш. Випишіть слова — назви предметів разом зі словами — назвами ознак, які з ними пов'язані. Червоні снігурі Синиці голубі Стрибають по дворі. Співають на вербі. В задумі чорний крук На зиму омелюх Присів на білий сук. Пошив рудий кожух. В. Лучук 5. Робота в парах — Оберіть ознаки до назв предметів. • Береза, пташка, черемха. Перелітна, духмяна, кучерява. • Сніг, вітер, день. Сонячний, пухнастий, сильний. • Поле, небо, гніздо. Блакитне, широке, маленьке. • Казки, суниці, садки. Чарівні, вишневі, лісові. 6. Фронтальна робота — Доберіть назви ознак до назв предметів. Сорочка, ґудзик, колесо, нитки, ножиці. — Поставте питання від назв предметів до назв ознак. — Якого серед названих предметів не вистачає, щоб пришити ґудзик? А який зайвий? 7. Самостійна робота з наступною самоперевіркою — Прочитайте текст. Випишіть слова — назви предметів разом зі словами — назвами ознак. Зразок: сонечко (яке?) лагідне. Виглянуло лагідне сонечко. Чарівний ліс, широкий луг, безмежні поля і тиха річечка освітилися його лагідним промінням. V. ПІДСУМОК УРОКУ Гро «Закінчи речення» • Сьогодні на уроці я навчився... • Я дізнався... • Мені найбільше сподобалося... VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 89. Завдання до вправи 3.
| |