14:33 Укр. мова 2 клас. Урок 62. Розповідні речення. Розділові знаки в кінці розповідного речення | |
Укр. мова 2 клас. Урок 62. Розповідні речення. Розділові знаки в кінці розповідного реченняМета: дати учням уявлення про розповідне речення; формувати навички інтонування розповідних речень; розвивати мовлення, пам'ять, увагу учнів; виховувати любов до природи. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Розповідні речення I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання (с. 90, вправа 230) — Прочитайте речення, які ви склали зі слів кожного рядка. — Запишіть на дошці звукові моделі слів теплі краї. 2. Робота з деформованим текстом — Красуня зима ходить луками, лісами і полями. Пролетіла вона і над нашим містом. 1 ваг.- школярам надіслала повідомлення на сніжинках. Але віхола переплутала слова. Розставте слова так, щоб вийшли речення. Дерева, шати, білі, одягли. Скував, річку, мороз, міцний. Сніговою, під, ковдрою, звірі, сплять. Перевірка. — Які звірі не впадають у сплячку? 3. Словникова робота — Відгадайте загадку. • Влітку наїдається, а взимку висипається? (Ведмідь) — Скільки складів у цьому слові? — Виконайте його звуко-буквений аналіз. 4. Каліграфічна хвилинка Вв ве вед мі ідь — Запишіть каліграфічно прислів'я, поясніть його зміст. У ведмедя десять пісень, і всі про мед. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми ознайомимося з розповідними реченнями, з розділовими знаками в кінці таких речень, а також будемо вчитися вимовляти ці речення з правильною інтонацією. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Пояснення вчителя Настав казковий вечір. Настав казковий вечір! — Прочитайте перше речення. Про що в ньому розповідається? — А щоб дізнатися, який знак ставимо в кінці цього речення, відгадайте загадку. * Маленька, менша від мачини. Ні з ким не стану на борню, А при читанні, коли треба, Й людини мову зупиню. (Крапка) Д. Білоус — То що ставимо в кінці розповідного речення? Висновок. Речення, в якому про щось розповідається або повідомляється, називається розповідним. У кінці розповідного речення ставиться крапка. Цвітуть сади. Шумлять гаї. Це речення розповідні. Розкажуть щось тобі й мені, І крапку ставимо в кінці. — Прочитайте друге речення. Про що говориться в другому реченні? (Настав казковий вечір!) — Чим відрізняється друге речення від першого? (Розділовими знаками.) — Що стоїть у кінці другого речення? (Знак оклику.) Висновок. Якщо розповідне речення вимовляється з особливим почуттям, із захопленням, радістю, то в кінці такого речення ставиться знак оклику. 2. Виконання вправи 231 (с. 90) — Прочитайте виразно текст. — Із скількох речень складається перша строфа вірша? — Про що йдеться в кожному з них? — Як потрібно читати останнє речення? (З особливим почуттям, із захопленням.) — Яким словом у другому реченні замінено слово сніжок? 3. Ознайомлення із правилом (с. 90) — Яке речення називається розповідним? — Що ставимо в кінці розповідного речення. — Наведіть приклади власних розповідних речень. 4. фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (див. додаток на с. 104) VI. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Розповідні речення — Які речення називаються розповідними? — На які групи розподіляються розповідні речення за інтонацією? Для підбиття підсумку діти обирають одне з речень: • Я задоволений, але... • Я дізнався... • Я не задоволений, тому що... • У мене гарний настрій, тому що... VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 91, вправа 234; вивчити правила (с. 90-91). ДОДАТОК ДО УРОКУ 1. Ознайомлення з окличними реченнями. Виконання тренувальної вправа 232 (с. 90) — Розкажіть, про що говориться в другій строфі вірша Олеся Лупія (вправа 231). — Скільки речень у цій строфі? — Який розділовий знак стоїть у кінці кожного речення? — З якою інтонацією треба читати речення другої строфи. Аналіз провило (с 91) — Спишіть останнє речення вірша. — Яким словом можна замінити вираз рідна земля? {Батьківщина, Україна, Вітчизна) 2. Гра «Знайди "зайве" слово» Морква, картопля, огірок, яблуко, буряк, помідор. — Яке слово «зайве»? Чому? — Чи можна назвати цю групу слів реченням? Чому? — Об'єднайте ці слова так, щоб утворилося речення. Запишіть його. (Морква, картопля, огірок, буряк, помідор — це овочі.) 3. Виконання вправи 233 (с 91) — Прочитайте виразно вірш. — Що таке Карпати? Хто відпочивав у Карпатах? — Як ви гадаєте, чому Карпати називають легенями України? — Поясніть розділові знаки в кінці речень. — Спишіть вірш, дотримуючись розділових знаків. — Яким виразом можна замінити слово тихо? (Ні звуку не чуть.) — Виконайте звуко-буквений аналіз слова сяє. 4. Розвиток мовлення Учитель пропонує учням розглянути картину зимового пейзажу. — Складіть і запишіть два розповідні речення про природу взимку. | |