укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Грудень » 6 » Укр. мова 2 клас. Урок 62. Розповідні речення. Розділові знаки в кінці розповідного речення
14:33
Укр. мова 2 клас. Урок 62. Розповідні речення. Розділові знаки в кінці розповідного речення

Укр. мова 2 клас. Урок 62. Розповідні речення. Розділові знаки в кінці розповідного речення

Мета: дати учням уявлення про розповідне речення; формувати навички інтонування розповідних речень; розвивати мовлення, пам'ять, увагу учнів; виховувати любов до природи.

Хід уроку Укр. мова 2 клас. Розповідні речення
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання (с. 90, вправа 230)
—  Прочитайте речення, які ви склали зі слів кожного рядка.
—  Запишіть на дошці звукові моделі слів теплі краї.
2.     Робота з деформованим текстом
—  Красуня зима ходить луками, лісами і полями. Пролетіла вона і над нашим містом. 1 ваг.- школярам надіслала повідомлення на сніжинках. Але віхола переплутала слова. Розставте слова так, щоб вийшли речення.
Дерева, шати, білі, одягли. Скував, річку, мороз, міцний. Сніговою, під, ковдрою, звірі, сплять. Перевірка.
—  Які звірі не впадають у сплячку?
3.     Словникова робота
—  Відгадайте загадку.
•   Влітку наїдається, а взимку висипається? (Ведмідь)
—  Скільки складів у цьому слові?
—  Виконайте його звуко-буквений аналіз.
4.     Каліграфічна хвилинка
Вв ве вед мі ідь
—  Запишіть каліграфічно прислів'я, поясніть його зміст. У ведмедя десять пісень, і всі про мед.
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні на уроці ми ознайомимося з розповідними реченнями, з розділовими знаками в кінці таких речень, а також будемо вчитися вимовляти ці речення з правильною інтонацією.
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.    Пояснення вчителя
Настав казковий вечір.
Настав казковий вечір!
—  Прочитайте перше речення. Про що в ньому розповідається?
—  А щоб дізнатися, який знак ставимо в кінці цього речення, відгадайте загадку.
*   Маленька, менша від мачини. 
Ні з ким не стану на борню, 
А при читанні, коли треба, 
Й людини мову зупиню. 
(Крапка) 
Д. Білоус
—  То що ставимо в кінці розповідного речення?
Висновок. Речення, в якому про щось розповідається або повідомляється, називається розповідним. У кінці розповідного речення ставиться крапка.
Цвітуть сади. Шумлять гаї. Це речення розповідні. Розкажуть щось тобі й мені, І крапку ставимо в кінці.
—  Прочитайте друге речення. Про що говориться в другому реченні? (Настав казковий вечір!)
—  Чим відрізняється друге речення від першого? (Розділовими знаками.)
—  Що стоїть у кінці другого речення? (Знак оклику.)
Висновок. Якщо розповідне речення вимовляється з особливим почуттям, із захопленням, радістю, то в кінці такого речення ставиться знак оклику.
2.     Виконання вправи 231 (с. 90)
—  Прочитайте виразно текст.
—  Із скількох речень складається перша строфа вірша?
—  Про що йдеться в кожному з них?
—  Як потрібно читати останнє речення? (З особливим почуттям, із захопленням.)
—  Яким словом у другому реченні замінено слово сніжок?
3.    Ознайомлення із правилом (с. 90)
—  Яке речення називається розповідним?
—  Що ставимо в кінці розповідного речення.
—  Наведіть приклади власних розповідних речень.
4.    фізкультхвилинка
V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (див. додаток на с. 104)
VI. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Розповідні речення
—  Які речення називаються розповідними?
—  На які групи розподіляються розповідні речення за інтонацією? Для підбиття підсумку діти обирають одне з речень:
•   Я задоволений, але...
•   Я дізнався...
•   Я не задоволений, тому що...
•   У мене гарний настрій, тому що...
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 91, вправа 234; вивчити правила (с. 90-91).

ДОДАТОК ДО УРОКУ 
1.    Ознайомлення з окличними реченнями. Виконання тренувальної вправа 232 (с. 90)
—  Розкажіть, про що говориться в другій строфі вірша Олеся Лупія (вправа 231).
—  Скільки речень у цій строфі?
—  Який розділовий знак стоїть у кінці кожного речення?
—  З якою інтонацією треба читати речення другої строфи.
Аналіз провило (с 91)
—  Спишіть останнє речення вірша.
—  Яким  словом  можна замінити вираз рідна  земля?  {Батьківщина, Україна, Вітчизна)
2.     Гра «Знайди "зайве" слово»
Морква, картопля, огірок, яблуко, буряк, помідор.
—  Яке слово «зайве»? Чому?
—  Чи можна назвати цю групу слів реченням? Чому?
—  Об'єднайте ці слова так, щоб утворилося речення. Запишіть його. (Морква, картопля, огірок, буряк, помідор — це овочі.)
3.     Виконання вправи 233 (с 91)
—  Прочитайте виразно вірш.
—  Що таке Карпати? Хто відпочивав у Карпатах?
—  Як ви гадаєте, чому Карпати називають легенями України?
—  Поясніть розділові знаки в кінці речень.
—  Спишіть вірш, дотримуючись розділових знаків.
—  Яким виразом можна замінити слово тихо? (Ні звуку не чуть.)
—  Виконайте звуко-буквений аналіз слова сяє.
4.    Розвиток мовлення
Учитель пропонує учням розглянути картину зимового пейзажу.
—  Складіть і запишіть два розповідні речення про природу взимку.