укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Грудень » 6 » Укр. мова 2 клас. Урок 63. Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень. Логічний наголос у питальних реченнях
14:36
Укр. мова 2 клас. Урок 63. Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень. Логічний наголос у питальних реченнях

Укр. мова 2 клас. Урок 63. Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень. Логічний наголос у питальних реченнях

Мета: дати учням уявлення про питальні речення; формувати навички інтонування питальних речень; розвивати усне мовлення учнів; виховувати бережливе ставлення до книги.

Хід уроку Укр. мова 2 клас. Питальні речення
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання (с. 91, вправа 234)
—  Прочитайте текст з утворених речень.
—  Розкажіть, що ви дізналися про іній.
2.     Гра «Слова загубились»
— Доповніть речення словами з довідки. Запишіть їх.
Прийшла зима. Випало ... снігу. Діти надумали ... гірку. Вони взялися ... до роботи.
Гірка ... на славу. Як весело взимку! (Багато, зробити, дружно, вийшла)
—  Скільки речень ви записали?
— Доведіть, що це речення.
—  Прочитайте розповідні исокличні речення.
—  Прочитайте розповідні окличні речення.
— Який розділовий знак ставиться в кінці розповідного неокличного речення?
— Який розділовий знак ставиться в кінці розповідного окличного речення?
III.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1.     Робота над загадкою
•   Не кущ, а з листочками. Не сорочка, а зшита. (Книга)
— Складіть речення зі словом книга.
2.     Каліграфічна хвилинка
Бб біб л от ек ка
—  Яке слово можна утворити?
3.     Гра «Роз'єднай слова»
—  Утворіть речення і запишіть його. 
Дітипідклегликнигиушкільнійбібліотеці.
—  Яке це речення за метою висловлювання та інтонацією?
IV.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні ми будемо вивчати питальні речення, навчимося правильно інтонувати їх.
V.     ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Виконання вправи 235 (с. 91-92)
1) Робота за малюнком.
—  Розгляньте малюнок у підручнику на с. 92.
—  Кого зображено на малюнку?
—  Що роблять діти в бібліотеці?
—  Хто видає школярам книги?
—  Як потрібно ставитись до книги? Чому?
2) Читання в особах розмови бібліотекаря з читачем.
—  Спробуйте продовжити цей діалог.
3) Вибіркове читання речень.
—  Прочитайте речення, в яких про щось запитується.
—  Як ви вважаєте, як такі речення можна назвати? (Питальними)
—  Який знак стоїть у кінці таких речень? Загадка
•   Він після речення, цитати Вмостився схожий на гачок. Всіх нас примушує питати, А сам ні пари з вуст — мовчок! (Знак питання)
Висновок.  Речення,  в якому про щось запитується, називається  питальним. У кінці питального речення ставиться знак питання.
—  Випишіть питальні речення.
2.     Ознайомлення з правилом (с 92)
—  Яке речення називається питальним?
—  Що ставимо в кінці питального речення?
3.    Фізкультхвилинка
4.     Виконання вправи 236 (с 92)
Робота в парах
—  Запитайте одне одного про те, що вас цікавить, і дайте одне одному відповідь.
5.     Цікаво знати!
У розмові двох осіб речення-запитання і речення-відповІді називаються ре п ліками.
VI.   УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (див. додаток на с. 122)
VII. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Питальні речення
—  З якими новими реченнями ви ознайомилися на сьогоднішньому уроці? (Питальними)
—  Чому ці речення називаються питальними? (Бо в них про когось чи про щось запитується.)
—  Що ставимо в кінці питальних речень? (Знак питання.)
VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 93, вправа 238; вивчити правило (с. 92).

ДОДАТОК ДО УРОКУ 
1.    Інтонування речень (с. 92, вправа237)
—  Прочитайте вголос спочатку запитання, а потім — відповідь.
—  Вимовляйте з більшою силою голосу виділені слова.
—  Зверніть увагу на правопис слова дятел.
—  Спишіть перші два запитання і відповіді на них.
2.     Робота за таблицею
3.     Робота з дидактичним матеріалом
—  Спишіть. Поставте потрібні знаки в кінці речень. Визначте типи речень.
— Де це ти порвав штани_____
Лазив знов по кавуни_____
— Кавуни не винні: Лазив я по дині_____
Г. Бойко
4.    Самостійна робота
—  Прочитайте речення. Складіть запитання за зразком.
Де живе кішка?            Кішка живе в будинку.
...?                                  Вона ловить мишей.
...?                                  Собака живе у будці.
... ?                                  Вона охороняє будинок.
—  Спишіть перші два запитання і відповіді до них.