14:36 Укр. мова 2 клас. Урок 63. Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень. Логічний наголос у питальних реченнях | |
Укр. мова 2 клас. Урок 63. Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень. Логічний наголос у питальних реченняхМета: дати учням уявлення про питальні речення; формувати навички інтонування питальних речень; розвивати усне мовлення учнів; виховувати бережливе ставлення до книги. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Питальні речення I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання (с. 91, вправа 234) — Прочитайте текст з утворених речень. — Розкажіть, що ви дізналися про іній. 2. Гра «Слова загубились» — Доповніть речення словами з довідки. Запишіть їх. Прийшла зима. Випало ... снігу. Діти надумали ... гірку. Вони взялися ... до роботи. Гірка ... на славу. Як весело взимку! (Багато, зробити, дружно, вийшла) — Скільки речень ви записали? — Доведіть, що це речення. — Прочитайте розповідні исокличні речення. — Прочитайте розповідні окличні речення. — Який розділовий знак ставиться в кінці розповідного неокличного речення? — Який розділовий знак ставиться в кінці розповідного окличного речення? III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 1. Робота над загадкою • Не кущ, а з листочками. Не сорочка, а зшита. (Книга) — Складіть речення зі словом книга. 2. Каліграфічна хвилинка Бб біб л от ек ка — Яке слово можна утворити? 3. Гра «Роз'єднай слова» — Утворіть речення і запишіть його. Дітипідклегликнигиушкільнійбібліотеці. — Яке це речення за метою висловлювання та інтонацією? IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми будемо вивчати питальні речення, навчимося правильно інтонувати їх. V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Виконання вправи 235 (с. 91-92) 1) Робота за малюнком. — Розгляньте малюнок у підручнику на с. 92. — Кого зображено на малюнку? — Що роблять діти в бібліотеці? — Хто видає школярам книги? — Як потрібно ставитись до книги? Чому? 2) Читання в особах розмови бібліотекаря з читачем. — Спробуйте продовжити цей діалог. 3) Вибіркове читання речень. — Прочитайте речення, в яких про щось запитується. — Як ви вважаєте, як такі речення можна назвати? (Питальними) — Який знак стоїть у кінці таких речень? Загадка • Він після речення, цитати Вмостився схожий на гачок. Всіх нас примушує питати, А сам ні пари з вуст — мовчок! (Знак питання) Висновок. Речення, в якому про щось запитується, називається питальним. У кінці питального речення ставиться знак питання. — Випишіть питальні речення. 2. Ознайомлення з правилом (с 92) — Яке речення називається питальним? — Що ставимо в кінці питального речення? 3. Фізкультхвилинка 4. Виконання вправи 236 (с 92) Робота в парах — Запитайте одне одного про те, що вас цікавить, і дайте одне одному відповідь. 5. Цікаво знати! У розмові двох осіб речення-запитання і речення-відповІді називаються ре п ліками. VI. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (див. додаток на с. 122) VII. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Питальні речення — З якими новими реченнями ви ознайомилися на сьогоднішньому уроці? (Питальними) — Чому ці речення називаються питальними? (Бо в них про когось чи про щось запитується.) — Що ставимо в кінці питальних речень? (Знак питання.) VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 93, вправа 238; вивчити правило (с. 92). ДОДАТОК ДО УРОКУ 1. Інтонування речень (с. 92, вправа237) — Прочитайте вголос спочатку запитання, а потім — відповідь. — Вимовляйте з більшою силою голосу виділені слова. — Зверніть увагу на правопис слова дятел. — Спишіть перші два запитання і відповіді на них. 2. Робота за таблицею 3. Робота з дидактичним матеріалом — Спишіть. Поставте потрібні знаки в кінці речень. Визначте типи речень. — Де це ти порвав штани_____ Лазив знов по кавуни_____ — Кавуни не винні: Лазив я по дині_____ Г. Бойко 4. Самостійна робота — Прочитайте речення. Складіть запитання за зразком. Де живе кішка? Кішка живе в будинку. ...? Вона ловить мишей. ...? Собака живе у будці. ... ? Вона охороняє будинок. — Спишіть перші два запитання і відповіді до них. | |