Загрузка...
          укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 16 » Укр. мова 2 клас. Урок № 63. Прикметники, близькі за значенням
14:45
Укр. мова 2 клас. Урок № 63. Прикметники, близькі за значенням

Укр. мова 2 клас. Урок № 63. Прикметники, близькі за значенням

Мета: поглиблювати знання учнів про прикметник; вчити добирати до прикметників близькі за значенням слова; формувати вміння вживати прикметники в усному і писемному мовленні; розвивати зв'язне мовлення; виховувати пізнавальний інтерес.

Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання
—  Прочитайте підкреслені прикметники. На які питання вони відповідають?
2.     Хвилинка каліграфи
— З перших букв поданих слів утворіть нове слово. Чапля, екран, тісто, вишня, елеватор, річка. (Четвер)
— Запишіть каліграфічно. Че вр тв ер четвер
Четвер — четвертий день тижня.
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— На які питання відповідають слова — назви ознак?
— Яку роль вони відіграють у нашому мовленні?
—  Дійсно, слова — назви ознак роблять нашу мову багатою, красивою, образною. На уроці ми будемо продовжувати вивчати слова — назви ознак.
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1.    Робота за підручником (с. 93)
Вправа 1
— З'єднайте частини прислів'їв. Спишіть. Як ви розумієте їх зміст? Як називаємо підкреслені слова?
Попрацюємо разом!
—  Слова — назви ознак у поданих словосполученнях замініть словами, близькими за значенням.
чиста вода... (прозора вода); прудка білочка... (метка білочка); сонячний день... (ясний день); безстрашний льотчик... (хоробрий льотчик); холодна зима... (люта зима); ясне небо... (безхмарне небо).
—  Слова, близькі за значенням, допомагають образно і точно висловити думку.
Вправа 2
— Випишіть підкреслені слова. Це слова близькі за значенням.
— Поміркуйте, чи могли балакуни побудувати дім. Звірте свою відповідь із висновком поетеси.
2.    Гра «Хто більше впіймає слів — назв ознак»
Учитель читає вірш, учні мають запам'ятати якомога більше слів — назв ознак.
У мами доня з рожевим личком.                   А працьовита, як та мурашка.
В білявих кісках — дві сині стрічки.            Танцює доня — легка пір'їнка.
Співає доня, неначе пташка.                       Каже всім доня: «Я — Українка»!
С. Кузьменко
3.     Фізкультхвилинка
4.     Продовження роботи за підручником (с. 94)
Вправа З
—  Прочитайте текст. Доберіть із довідки пропущені слова, близькі за значенням.
Робота в парах
— Доберіть ознаку до назви предмета.
Клас (який?)...                                               Річка (яка?)...
Цукерка (яка?)...                                           Море (яке?)...
Учні зачитують слова, які вони дібрали, обирають найбільш удалі.
5.     Самостійна робота
— Доберіть відповідні назви істот або неістот. Сірий, косий, вухатий — ...
Кругле, кислувате, смачне — ... Великий, зубастий, сірий — ... Білокора, струнка, кучерява — ...
На дошці — малюнки-відповіді. Учні знаходять малюнок, зачитують слова-ознаки, які дібрали до нього.
6.     Вибірковий диктант
— Запишіть слова — назви ознак.
Чудовий ліс, коли весна квітує, Та інший він, коли прийшла зима: Ведмідь в барлозі десь зимує. Птахів співочих вже нема. Дерева голі задубіли. Дрімають мовчки у снігу.
Від інею пухнасті, білі... Мов одежину дорогу Накинув лісові на плечі Зимовий добрий чародій. Тут казка теж живе, до речі. Ти тільки придивитись вмій,
— Зачитайте слова — назви ознак, які ви виписали. Хто не помилився, молодець!
7.    Гра-естафета «Який? яка? яке?»
На дошці — предметні малюнки: диня, яблуко, огірок.
Діти з кожного ряду по черзі виходять до дошки і під малюнком записують слова — назви ознаки. Виграє команда, яка швидше впорається із завданням.
8.    Пограємо в протилежності!
Крейда біла, а вугілля... (чорне). Редька гірка, а диня... (солодка). Орел великий, а синичка... (маленька). Дерево високе, а кущ... (низький). Дорога широка, а стежка... (вузька). Річка глибока, а потічок... (мілкий).
V.    ПІДСУМОК УРОКУ
— Чого навчилися на сьогоднішньому уроці?
— Що найбільше сподобалося?
— Про що хотіли б дізнатися на наступному уроці?
VI.   ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 94. Завдання після вправи 3.