14:45 Укр. мова 2 клас. Урок № 63. Прикметники, близькі за значенням | |
Укр. мова 2 клас. Урок № 63. Прикметники, близькі за значеннямМета: поглиблювати знання учнів про прикметник; вчити добирати до прикметників близькі за значенням слова; формувати вміння вживати прикметники в усному і писемному мовленні; розвивати зв'язне мовлення; виховувати пізнавальний інтерес. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання — Прочитайте підкреслені прикметники. На які питання вони відповідають? 2. Хвилинка каліграфи — З перших букв поданих слів утворіть нове слово. Чапля, екран, тісто, вишня, елеватор, річка. (Четвер) — Запишіть каліграфічно. Че вр тв ер четвер Четвер — четвертий день тижня. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — На які питання відповідають слова — назви ознак? — Яку роль вони відіграють у нашому мовленні? — Дійсно, слова — назви ознак роблять нашу мову багатою, красивою, образною. На уроці ми будемо продовжувати вивчати слова — назви ознак. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с. 93) Вправа 1 — З'єднайте частини прислів'їв. Спишіть. Як ви розумієте їх зміст? Як називаємо підкреслені слова? Попрацюємо разом! — Слова — назви ознак у поданих словосполученнях замініть словами, близькими за значенням. чиста вода... (прозора вода); прудка білочка... (метка білочка); сонячний день... (ясний день); безстрашний льотчик... (хоробрий льотчик); холодна зима... (люта зима); ясне небо... (безхмарне небо). — Слова, близькі за значенням, допомагають образно і точно висловити думку. Вправа 2 — Випишіть підкреслені слова. Це слова близькі за значенням. — Поміркуйте, чи могли балакуни побудувати дім. Звірте свою відповідь із висновком поетеси. 2. Гра «Хто більше впіймає слів — назв ознак» Учитель читає вірш, учні мають запам'ятати якомога більше слів — назв ознак. У мами доня з рожевим личком. А працьовита, як та мурашка. В білявих кісках — дві сині стрічки. Танцює доня — легка пір'їнка. Співає доня, неначе пташка. Каже всім доня: «Я — Українка»! С. Кузьменко 3. Фізкультхвилинка 4. Продовження роботи за підручником (с. 94) Вправа З — Прочитайте текст. Доберіть із довідки пропущені слова, близькі за значенням. Робота в парах — Доберіть ознаку до назви предмета. Клас (який?)... Річка (яка?)... Цукерка (яка?)... Море (яке?)... Учні зачитують слова, які вони дібрали, обирають найбільш удалі. 5. Самостійна робота — Доберіть відповідні назви істот або неістот. Сірий, косий, вухатий — ... Кругле, кислувате, смачне — ... Великий, зубастий, сірий — ... Білокора, струнка, кучерява — ... На дошці — малюнки-відповіді. Учні знаходять малюнок, зачитують слова-ознаки, які дібрали до нього. 6. Вибірковий диктант — Запишіть слова — назви ознак. Чудовий ліс, коли весна квітує, Та інший він, коли прийшла зима: Ведмідь в барлозі десь зимує. Птахів співочих вже нема. Дерева голі задубіли. Дрімають мовчки у снігу. Від інею пухнасті, білі... Мов одежину дорогу Накинув лісові на плечі Зимовий добрий чародій. Тут казка теж живе, до речі. Ти тільки придивитись вмій, — Зачитайте слова — назви ознак, які ви виписали. Хто не помилився, молодець! 7. Гра-естафета «Який? яка? яке?» На дошці — предметні малюнки: диня, яблуко, огірок. Діти з кожного ряду по черзі виходять до дошки і під малюнком записують слова — назви ознаки. Виграє команда, яка швидше впорається із завданням. 8. Пограємо в протилежності! Крейда біла, а вугілля... (чорне). Редька гірка, а диня... (солодка). Орел великий, а синичка... (маленька). Дерево високе, а кущ... (низький). Дорога широка, а стежка... (вузька). Річка глибока, а потічок... (мілкий). V. ПІДСУМОК УРОКУ — Чого навчилися на сьогоднішньому уроці? — Що найбільше сподобалося? — Про що хотіли б дізнатися на наступному уроці? VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 94. Завдання після вправи 3.
| |