14:39 Укр. мова 2 клас. Урок 64. Інтонаційне виділення в реченнях слів, найважливіших для висловлення думки | |
Укр. мова 2 клас. Урок 64. Інтонаційне виділення в реченнях слів, найважливіших для висловлення думкиМета: закріплювати знання учнів про типи речень за метою висловлювання; вчити інтонаційно виділяти в реченнях слова, найважливіші для висловлення думки; розвивати вміння узагальнювати, порівнювати; виховувати бажання допомагати пернатим друзям.Хід уроку Укр. мова 2 клас. Інтонаційне виділення в реченнях слів I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання (с. 93, вправа 238) — Прочитайте записане речення. Робото в парі Один учень ставить запитання із вправи 238, а інший — відповідає. 2. Робота над загадкою • Хитра я і довгохвоста. На курей я вельми ласа — В них таке смачненьке? м'ясо... Вовку — братку я сестриця, А зовуть мене... (лисиця). 3. Гра «Знаки загубилися» — Лисичка бігла, хвостиком махнула, знаки в реченнях зачепила. Відновіть текст, розставте розділові знаки. Запишіть текст у зошити. Ми ходили до зимового лісу... Дерева і кущі виблискують на сопці від морозу... Хто ж це їх пофарбував... Та це ж чарівниця — зима... — Прочитайте розповідні неокличні речення. — Прочитайте питальне речення. — Прочитайте розповідне окличне речення. 4. Гра «Мікрофон» — Що виражає речення? — Які речення називаються розповідними? — На які групи за інтонацією діляться розповідні речення? — Які речення називаються питальними? — Який знак ставиться в кінці питального речення? III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ И МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми продовжимо працювати над розповідними і питальними реченнями. Вчитимемося виділяти в реченні слова, які є найважливішими для вираження думки. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 1. Виконання вправи 239 (с. 93) — Прочитайте виразно вірш. — Кого побачила автор біля годівниці? — Що її здивувало у поведінці горобчика? — Прочитайте питальні речення. Виділене слово вимовляйте з більшою силою голосу. — Дайте повні відповіді на запитання. — Запишіть їх у зошити. Висновок. Коли ми запитуємо, то підвищуємо голос на тому слові, яке показує, про що запитуємо. — Як ви допомагаєте пташкам узимку? 2. Творче завдання — Прочитайте текст. Поставте запитання до виділених слів, використовуючи слова-«чомучки»: Хто? Де? Хто? Які? Один учень запитує, інший відповідає, і навпаки. Славко захворів. Він лежить у лікарні. Петрик і Наталка допомагають йому вчити уроки. Гарні друзі у Славка! — Запишіть питальні речення. 3. Фізкультхвилинка 4. Робота над скоромовкою — Прочитайте скоромовки спочатку повільно, а потім — швидко (с. 93, вправа 240). — Яке слово в скоромовці однаково читається зліва направо і справа наліво? — Які інші слова, що так само читаються, ви знаєте? (Алла, Пилип, око, корок, піп, тут, зараз) 5. Інтонування питальних речень. Учись виразно читати! (с. 93-94, вправа 241) — Прочитайте питальне речення так, щоб одержати відповідь, подану в дужках. Учора малята проводили ранок казок? (Так, проводили.) Учора малята проводили ранок казок? (Так, учора.) Учора малята проводили ранок казок1? (Так, ранок казок.) Учора малята проводили ранок казок? (Так, малята.) — Спишіть питальне речення. — Запишіть одну з відповідей, яка вам найбільше сподобалася. 6. Гра «Зачаровані слова» — Які речення називаються питальними?
— Що ставимо в кінці питального речення? — Чим відрізняється питальне речення від розповідного? — Який вид роботи вам найбільше сподобався на уроці? VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 94, вправа 242. — Прочитайте завдання до вправи. — Чи зможете ви дібрати до кожного речення розділовий знак? — Удома запишіть їх у зошити. | |