17:18 Укр. мова 2 клас. Урок 65. Слова, які відповідають на питання що робити? | |
Укр. мова 2 клас. Урок 65. Слова, які відповідають на питання що робити?Мета: дати учням уявлення про слова, що означають дії предметів, вчити виділяти їх в усному І писемному мовленні; формувати вміння ставити питання до слів, що означають дію предметів; розвивати зв'язне мовлення учнів; виховувати уважність, працелюбність. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Слова, які відповідають на питання що робити? I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. ХВИЛИНКА КАЛІГРАФІЇ — Відгадайте загадку. * Не кущ. я з листочками. Не сорочка, а зшита. Не людина, а навчає. (Книжка) — Запишіть каліграфічно. К и ни иж жка книжка Книжка вчить, як на світі жить. III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Розгляньте малюнки. Я ставитиму вам запитання, а ви відповідайте одним словом. — Що робить дівчинка? (Пише) — Що робить хлопчик? (Співає) — Що роблять діти? (Читають) — Діти, зображені на малюнках, щось роблять, виконують певну дію. Слова пише, співає, читають означають дію предметів. На які питання відповідають ці слова? — Сьогодні ми почнемо вивчати слова, які називають дії предметів. IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Розучування вірша На леваду я пішла б. Ціла купа там кульбаб, Ніби сонечка малі. Посідали на землі. Н. Забіла 2. Робота за підручником (с. 98) Вправа 1 — Прочитайте текст. — Назвіть героїв казки. Прочитайте текст за особами. — Випишіть слова, підкреслені рискою. ЦІ слова називають дію предметів і відповідають на питання: що зробила кульбаба'! — Випишіть виділені слова. Ці слова називають дію предмета і відповідають на питання: що буде робити Барвистий Метелик? Ознайомлення з правилом 3. Робота над загадкою Влітку медом ласував. Досхочу малини мав. А як впав глибокий сніг. Позіхнув і спати ліг. Бачив чи не бачив сни, А проспав аж до весни. (Ведмідь) — Що робить зарез ведмідь? V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 1. Продовження роботи за підручником (с. 99) Вправа 2 — Прочитайте вірш. — Спишіть вірш. Підкресліть дієслова. Фізкультхвипинка Вправа З — Прочитайте текст. — Розгляньте малюнок. Як їжачок підготувався до зими? — Із перших трьох речень випишіть за зразком дієслова, які пов'язані з іменником. Сніг (що яробив?) вкрив. Пень (що робить?} стоїть. Квартиранти (що роблять?) зимують. 2. Гра «Упіймай слово—назву дії» Учать мами: рибку — плавать. Звіра — бігать, птиць — літать. А дітей навчаї вчитель Все уміть, багато знать. Коли риби виростають. Добре плавають у воді. Птахи високо літають. Звірі бродять по землі. А людина виростає — їздить! Плаває! Літає! Навіть в синіх небесах Проклада людина шлях. 3. Робота в парах — Запишіть у дужках питання до слів— назв дій. Учитель (_____) навчає. Берізка (_____) схиляється. Півень (_____(заспівав. Мороз (_____) розмальовує. 4. Робота над віршем — Прочитайте вірш. Знайдіть у ньому слова — назви дій. Поставте до них питання. Ходять довгі журавлі. Щось вишукують в землі. Щось воркують, щось віщують. Вже весну здається чують. О. Олесь VI. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Урок 65. Слова, які відповідають на питання що робити? — Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці? — Які завдання сподобалися найбільше? — Які питання ставимо до слів — назв дій? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С 99, завдання після вправи 3. | |