17:27 Укр. мова 2 клас. Урок 68. Роль дієслів у мовленні. Виділення дієслів у текстах | |
Укр. мова 2 клас. Урок 68. Роль дієслів у мовленні. Виділення дієслів у текстахМета: удосконалювати вміння учнів знаходити дієслова в текстах, ставити до них питання; розвивати вміння аналізувати, доводити власну думку; виховувати любов до художнього слова. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Виділення дієслів у текстах I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання 2. Каліграфічна хвилинка — Відгадайте загадку. • Шия довга й ніжна, Пір'я білосніжне, їсть траву, комашок, Рибу й черепашок. (Лебідь) — Запишіть каліграфічно Ле бі дь лебідь — Поділіть слово на склади, зробіть його звуковий аналіз. Складіть речення зі словом лебідь. III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Що означають слова — назви дій? — На які питання відповідають слова — назви дій? — Назвіть кілька слів — назв дій, близьких за значенням. — Назвіть кілька пар слів — назв дій, протилежних за значенням. IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с. 102-103) Вправа 1 — Прочитайте вірш. — Хто герой вірша? Який, на вашу думку, домовик? — У другому і третьому реченні вірша змініть дієслова так, щоб вони відповідали на питання що робив?. Доповніть ними речення. Запишіть. — У підкресленому слові вимовте звуки, назвіть букви. — Спишіть останні два речення. Поясніть правопис виділеного слова. Вправа 2 — Прочитайте текст. — Спишіть перший абзац. Підкресліть дієслова, поставте до них питання. З якою інтонацією потрібно читати останнє речення абзацу? Прочитайте. 2. Запишіть і запам'ятайте! Маляр малює, а муляр мурує. Мурувати — від слова мур, стіна. — Утворіть подібні речення за схемою: І____ ____, а ____ ____. 3. Самостійна робота — Випишіть слова — назви дій, протилежні за значенням. Ластівка день починає, а соловей кінчає. Сміливий там знайде, де боягуз загубить. Згода дім будує, а незгода руйнує. Вправо «Мікрофон» — Поясніть, як ви розумієте ці прислів'я? Фізкультхвилинка 4. Продовження роботи за підручником (с. 703) Вправа З — Спишіть із вправи 2 останній абзац, уставляючи пропущені букви. Зверніть увагу на розділові знаки в кінці речень. Зробіть звуковий аналіз виділеного слова. — Як ви розумієте підкреслений вислів? 5. Гра «Навпаки» Учитель називає дію, діти виконують протилежну. Сісти — встати; бігти — зупинитись; мовчати — шуміти; плакати — сміятися. 6. Вибірковий диктант — Запишіть дієслова в два стовпчики: в перший — слова, що відповідають на питання що робить?, у другий — слова, що відповідають на питання що роблять?. Тече вода з-під явора Яром на долину. Пишається над водою Червона калина. Пишається калинонька, Явір молодіє, А кругом їх верболози Й лози зеленіють. Тече вода із-за гаю Та попід горою. Хлюпощуться качаточка Поміж осокою. А качечка випливає З качуром за ними. Ловить ряску, розмовляє З дітками своїми. Тече вода край города. Вода ставом стала. Прийшло дівча воду брати. Брало, заспівало. Вийшли з хати батько й мати В садок погуляти. Порадитись, кого б то їм Своїм зятем звати. Т. Шевченко V. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Виділення дієслів у текстах — Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці? — Які завдання найбільше запам'яталися? VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 103, завдання після вправи 3. | |