17:30 Укр. мова 2 клас. Урок 69. Роль дієслів у мовленні. Дієслова протилежні за значенням | |
Укр. мова 2 клас. Урок 69. Роль дієслів у мовленні. Дієслова протилежні за значеннямМета: поглиблювати знання учнів про дієслово, вчити вживати дієслова протилежні за значенням; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати вміння застосовувати здобуті знання на практиці; виховувати працелюбність. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Дієслова протилежні за значенням I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання — Прочитайте підкреслені дієслова, поставивши до них питання. 2. Каліграфічна хвилинка — Запишіть каліграфічно. Вв ов вч слівце деревце В рідній мові своїй Доглядати його, Мусиш вивчити кожне слівце. Як старий садівник деревце. Б. Чалий — До чого автор закликає в своєму вірші? — Знайдіть і назвіть у вірші дієслова. — Назвіть звуки у слові своїй. 3. Бесіда — Яку частину мови ми з вами вивчаємо? — Послухайте вірш. Доберіть до нього заголовок. Назвіть дієслова. Людям всім давно відоме Треба з ним завжди дружити. Дивне слово — дієслово. З ним нам веселіше жити. Дію виконати може Все, що хочеш,— в дієслові. І в роботі допоможе. Це найкраще в нашій мові. Г. Рило — На які питання відповідають дієслова? — Що вони називають? III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ ДВА БРАТИ Два брати жили на світі. Був один з них працьовитий, А другий — ледачий дуже. Слухай казку про них, друже. Той хоробрий і правдивий. Той брехливий,полохливий. Той розумний, той дурний, Той великий, той малий. День і ніч брати сварились І ніколи не мирились. Все, що перший будував. Другий миттю руйнував. Кожен рать повів свою. Стрілись вороги в бою. — Сьогодні ми будемо вчитися ченням. Із високим стрівсь низький. На товстого йшов тонкий, Стрів білявого чорнявий. Огрядного — худорлявий. На сумного йшов веселий. На тендітного дебелий. Ця кривавая війна — Нині сива давнина. Хоч брати вже й помирились. Після них слова лишились. Дуже горді, незалежні, Абсолютно протилежні. В мові ці слова живуть, їх антонімами звуть. А. Свашечко — Сьогодні ми будемо вчитися відшукувати дієслова, протилежні за значенням. VI. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с. 103-104) Вправо 1 — Прочитайте прислів'я. Поясніть його значення. — Спишіть. Підкресліть дієслова, протилежні за значенням. Вправо 2 — Прочитайте текст. Назвіть головного героя оповідання. — Куди пішла мама? — Що вона наказала Степанкові? — Чому не боявся Степанко? — Як хлопчик хазяйнував? — Що мама принесла Степанкові з магазину? — Чому підкреслені слова в першому абзаці пишуться з великої букви? — Випишіть із першого абзацу іменники й пов'язані з ними дієслова за зразком. — Спишіть останній абзац. Підкресліть дієслова. Від якого дієслова утворилося підкреслене слово? Фізкультхвилинка Вправа З — Прочитайте прислів'я. Спишіть, уставляючи слова з довідки. Робота в групах. Кожна група обирає прислів'я і складає за ним невеличку розповідь, розкриваючи зміст прислів'я. — Назвіть і підкресліть протилежні за значенням слова. 2. Робота в парах. Гра «Протилежності» — До слів лівого стовпчика доберіть протилежні за значенням з правого. Запишіть їх парами. Купувати мовчати руйнувати продавати говорити підігрівати підіймати опускати охолоджувати кричати шепотіти будувати Учні «ланцюжком» зачитують утворені пари. З однією парою слів (за ви бором) скласти і записати речення. 3. Фронтальна робота — Розгляньте малюнки і прочитайте загадку. Дайте відповіді на запитання загадки. (На дошці — малюнки орла, кита, кота, крота.) • Хто літає високо? Хто себе без мила миє? Хто пірнає глибоко? Хто підземні ходи риє? — Відгадайте загадку. Знайдіть слова, протилежні за значенням. • Жовтий котиться клубок. Цілий день катається: Та клубок цей — без ниток. Спершу піднімається. Ані його розмотати. Згодом опускається. Ні нового намотати. Як це називається? (Сонце) V. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Дієслова протилежні за значенням — Які слова вчилися добирати на сьогоднішньому уроці? — Для чого в нашому мовленні використовуються слова, протилежні за значенням? VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С 105, завдання після вправи 3. | |