укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Лютий » 17 » Укр. мова 2 клас. Урок 69. Роль дієслів у мовленні. Дієслова протилежні за значенням
17:30
Укр. мова 2 клас. Урок 69. Роль дієслів у мовленні. Дієслова протилежні за значенням

Укр. мова 2 клас. Урок 69. Роль дієслів у мовленні. Дієслова протилежні за значенням

Мета: поглиблювати знання учнів про дієслово, вчити вживати дієслова протилежні за значенням; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати вміння застосовувати здобуті знання на практиці; виховувати працелюбність.

Хід уроку Укр. мова 2 клас. Дієслова протилежні за значенням
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання
— Прочитайте підкреслені дієслова, поставивши до них питання.
2.     Каліграфічна хвилинка
— Запишіть каліграфічно. Вв ов вч слівце деревце
В рідній мові своїй                                         Доглядати його,
Мусиш вивчити кожне слівце.                       Як старий садівник деревце.
Б. Чалий
— До чого автор закликає в своєму вірші?
— Знайдіть і назвіть у вірші дієслова.
—  Назвіть звуки у слові своїй.
3.     Бесіда
— Яку частину мови ми з вами вивчаємо?
— Послухайте вірш. Доберіть до нього заголовок. Назвіть дієслова.
Людям всім давно відоме                                Треба з ним завжди дружити.
Дивне слово — дієслово.                                З ним нам веселіше жити.
Дію виконати може                                         Все, що хочеш,— в дієслові.
І в роботі допоможе.                                       Це найкраще в нашій мові.
Г. Рило
— На які питання відповідають дієслова?
— Що вони називають?
III.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
ДВА БРАТИ
Два брати жили на світі. Був один з них працьовитий, 
А другий — ледачий дуже. Слухай казку про них, друже. 
Той хоробрий і правдивий. Той брехливий,полохливий. 
Той розумний, той дурний, Той великий, той малий. 
День і ніч брати сварились І ніколи не мирились. 
Все, що перший будував. Другий миттю руйнував. 
Кожен рать повів свою. Стрілись вороги в бою.
— Сьогодні ми будемо вчитися ченням.

Із високим стрівсь низький. На товстого йшов тонкий, 
Стрів білявого чорнявий. Огрядного — худорлявий. 
На сумного йшов веселий. На тендітного дебелий. 
Ця кривавая війна — Нині сива давнина. 
Хоч брати вже й помирились. Після них слова лишились. 
Дуже горді, незалежні, Абсолютно протилежні. 
В мові ці слова живуть, їх антонімами звуть.
А. Свашечко
— Сьогодні ми будемо вчитися відшукувати дієслова, протилежні за значенням.
VI.  СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Робота за підручником (с. 103-104)
Вправо 1
— Прочитайте прислів'я. Поясніть його значення.
— Спишіть. Підкресліть дієслова, протилежні за значенням. Вправо 2
— Прочитайте текст. Назвіть головного героя оповідання.
— Куди пішла мама?
— Що вона наказала Степанкові?
— Чому не боявся Степанко?
— Як хлопчик хазяйнував?
— Що мама принесла Степанкові з магазину?
— Чому підкреслені слова в першому абзаці пишуться з великої букви?
—  Випишіть із першого абзацу іменники й пов'язані з ними дієслова за зразком.
—  Спишіть останній абзац. Підкресліть дієслова. Від якого дієслова утворилося підкреслене слово?
Фізкультхвилинка Вправа З
— Прочитайте прислів'я. Спишіть, уставляючи слова з довідки.
Робота в групах. Кожна група обирає прислів'я і складає за ним невеличку розповідь, розкриваючи зміст прислів'я.
— Назвіть і підкресліть протилежні за значенням слова.
2.     Робота в парах. Гра «Протилежності»
—  До слів лівого стовпчика доберіть протилежні за значенням з правого. Запишіть їх парами.
Купувати                       мовчати
руйнувати                     продавати
говорити                       підігрівати
підіймати                       опускати
охолоджувати               кричати
шепотіти                       будувати
Учні «ланцюжком» зачитують утворені пари. З однією парою слів (за ви бором) скласти і записати речення. 3.    Фронтальна робота
— Розгляньте малюнки і прочитайте загадку. Дайте відповіді на запитання загадки. (На дошці — малюнки орла, кита, кота, крота.)
•   Хто літає високо?                                 Хто себе без мила миє? 
Хто пірнає глибоко?                                  Хто підземні ходи риє?
— Відгадайте загадку. Знайдіть слова, протилежні за значенням.
•   Жовтий котиться клубок.                     Цілий день катається:
 Та клубок цей — без ниток.                     Спершу піднімається. 
Ані його розмотати.                                   Згодом опускається.
Ні нового намотати.                                   Як це називається? (Сонце)
V. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Дієслова протилежні за значенням
— Які слова вчилися добирати на сьогоднішньому уроці?
—  Для чого в нашому мовленні використовуються слова, протилежні за значенням?
VI.   ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С 105, завдання після вправи 3.