укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Листопад » 26 » Укр. мова 2 клас. Урок 6. Розташування слів за абеткою
14:20
Укр. мова 2 клас. Урок 6. Розташування слів за абеткою

Укр. мова 2 клас. Урок 6. Розташування слів за абеткою

Мета: закріплювати знання української абетки; вчити учнів розташовувати слова за абеткою з орієнтацією на першу літеру; розвивати мовлення учнів, виховувати інтерес до читання.

Хід уроку Укр. мова 2 клас. Розташування слів за абеткою
I.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.    Перевірка домашнього завдання (с. 12, вправа25)
—  Прочитайте імена і прізвища поетів, чиї вірші вміщені у підручнику «Літературне читання». Учні читають вірші, які вони вивчили напам'ять.
—  Послідовно назвіть звуки і букви у слові поетеса.
2.    Робота над загадкою
-  3 однієї ми родини Від Андрія до Ярини. Як по одному, самі. Ми буваємо німі. Хоч і маєм різні назви Й добре знаєте всіх нас ви, Певним станемо рядком — Заговоримо ладком. Ми — :іи< імін"'. і ш'їнні,!, А бен нас ніхто ні слова! Що то таке? (Алфавіт)
Д. Білоус
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання української абетки, вчитися розташовувати слова за абеткою.
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1.     Робота за підручником (с. 12-14)
Вправа 26
Учні читають слова, вимовляють звуки кожного слова, переставляють у словах букви так, щоб утворилися інші слова: курча — круча, рис — сир, кури — руки.
— Запишіть утворені слова за абеткою.
Так ми говоримо!
Розташовуємо слова за абеткою (я абетковій послідовності).
Вправа 27
Учні розглядають малюнки ягід, записують назви за абеткою.
—  Поясніть, чому корисно вживати ягоди.
Хвилинка спілкування
—  Найбільше я люблю кяубніку і земляніку.
— Таких назв немає. Українською мовою треба казати полуниця і суниця.
— Добре, запам'ятаю. А які ягоди тобі найбільше смакують?
—  Продовжіть розмову.
Вправа 28
Учитель читає вірш М. Стельмаха.
Учні називають назви дерев і записують їх за абеткою.
—  Складіть звукову модель слова, у якому звуків більше, ніж букв. (Лі щина)
Вправа 29 (робота в парах)
Учні міркують, яка буква випала зі слова. Порівнюють, чи однакові слова вони записали.
Вправа 30
—  Користуватися алфавітом необхідно при складанні будь-яких списків (наприклад, в класному журналі прізвища учнів), при розставлянні книг у бібліотеці (за прізвищем автора книги, а у разі його відсутності — за першою буквою назви), при зберіганні формулярів, абонементів у бібліотеці, при складанні картотек і каталогів (переліків видань).
—  Як ви вважаєте, чи зручно це? Чому? (Відповіді учнів.)
Учні читають речення, записують прізвища письменників у такій послідовності, у якій треба поставити їхні книжки на поличках шафи.
2.     Фізкультхвилинка
V.     УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
—  Запишіть імена о учнів вашого класу за алфавітним порядком.
—  Запишіть назви 6 іграшок за алфавітним порядком.
VI.  Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Розташування слів за абеткою
—  Для чого потрібний алфавіт?
—  Як записати слова за алфавітним порядком?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 14, вправа 31.