16:23 Укр. мова 2 клас. Урок 74. Практичне ознайомлення з прийменниками, їх роллю в реченні | |
Укр. мова 2 клас. Урок 74. Практичне ознайомлення з прийменниками, їх роллю в реченніМета: дати учням поняття про прийменник, його роль у реченні; вчити правильно писати прийменники з іншими словами; розвивати образне мислення учнів; виховувати любов до природи. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Практичне ознайомлення з прийменниками I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання Прочитайте прислів'я. Поясніть, як ви їх розумієте. Назвіть службові слова. 2. Каліграфічна хвилинка — Запишіть каліграфічно. Хх хл ух хлібороб художник Ти добро лиш твори повсюди. Хай тепло твої повнить груди. Ти посій і доглянь пшеницю. Ти вкопай і почисть криницю. Л. Іванків — До чого вас закликає поет? — Як ви розумієте вислів «Твори добро»? — Знайдіть у вірші дієслова. Поставте до них питання. 3. Словниковий диктант Батьківщина, ведмідь, вересень, диктант, учитель, червоний, шофер, заєць, метро, жайворонок. Самоперевірка — з дошки. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми продовжимо вивчати службові слова, правильно писати їх з іншими частинами мови. IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с. 111) Вправа 1 — Розгляньте малюнок. Складіть речення, використовуючи службові слова на, під, біля. Заучування правила 2. Колективна робота — Уставте замість пропусків службові слова. Пароплав (у чому?) ___ морі. Сів (де?) __ кущем. Усміхається (до кого?)__мами. Сидить (на чому?)___стільці. Вийде (звідки?)__лісу. Стоїть (перед чим?)__будинком. 3. Творче списування — Прочитайте і спишіть, уставляючи з довідки потрібні за змістом прийменники. Підкресліть слова, що з ними зв'язані. _ зламаної сосни намело величезну кучугуру снігу. Вибіжіть___галявину заєць. Але не підходить___сосни. Вийде___гущавини лисичка, та___кучугури не наблизиться. Бо___кучугурою,___барлозі, спить ведмідь. За Г. Скрєбицьким Слова для довідки: біля, до, на, з, у, за. Взаємоперевірка в парах та з дошки. 4. Вибірковий диктант — Випишіть прийменники разом зі словами, перед якими вони стоять. Хмарка йшла на іменини До сестрички, до хмарини. В подарунок дощ несла Й ненароком розлила. Г. Чубач — Зверніть увагу, як пишуться прийменники зі словами, перед якими вони стоять. ФІзкультхвилинка 5. Продовження роботи за підручником (с. 112-113) Вправа 2 — Прочитайте текст. Назвіть головного героя оповідання. — Чому діда Максима назвали дивним мисливцем? — Спишіть перший абзац тексту, уставляючи пропущені прийменники. Вправа З — Випишіть із другого абзацу вправи 2 окличне речення. — Зробіть звуко-буквений аналіз виділеного слова. Поділіть його на склади для переносу. 6. Творчий диктант — Додайте до поданих слів прийменники так, щоб утворилися речення. Пишається___водою червона калина. Василько катався___лижах. Бабуся зварила вареники___вишнями. ___небі співають жайворонки. Галя___клумбі посіяла квіти. Сяє___небі сонечко. Самоперевірка — з дошки. 7. Колективна робота — Прочитайте, знайдіть службові слова. Жив на світі дід Василь. У кисіль він сипав сіль. Цукор клав у холодець, А у чай — жовтки з яєць. Був дідусь наш не дивак, А робив це просто так, А робив це все для штуки. Щоб сміялися онуки. В.Бичко V. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Практичне ознайомлення з прийменниками — Що нового дізналися на уроці? — Які слова називаються прийменниками? — Якою є їхня роль у нашому мовленні? VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 112, завдання після вправи 3. | |