16:26 Укр. мова 2 клас. Урок 75. Вправляння у доречному вживанні службових слів у реченні | |
Укр. мова 2 клас. Урок 75. Вправляння у доречному вживанні службових слів у реченніМета: вправляти учнів у доречному вживанні службових слів у мовленні; закріплювати навички правильного написання службових слів з іншими словами; розвивати зв'язне мовлення учнів; виховувати культуру мовлення. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Вправляння у доречному вживанні службових слів у реченні I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання — Прочитайте останній абзац вправи 2. Назвіть службові слова, які ви вписали. 2. Хвилинка каліграфії — Відгадайте загадку. • Біла пташка понад морем Плаче, ніби в неї горе, І далеко від землі Проводжає кораблі. (Чайка) — Запишіть каліграфічно Ча ай ка чайка Чайка над морем синім літала. — Поділіть слово чайка на склади для переносу. — Знайдіть у вірші прийменники, підкресліть їх. III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Погляньте на вірш. Скаче дощик (по) долині — Зупинився (на) стежині... (Із) сонечком подружився... (У) веселку перелився. Б. Чепурков — Яких слів у ньому не вистачає? — Як називаються ці слова? (Службові) — Як ви їх розпізнаєте? {До них не можна поставити питання.) — Сьогодні на уроці ми будемо вчитися вживати службові слова у своєму мовленні. IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с. 112-113) Вправа 1 — Прочитайте уривок із казки. — Спишіть другий абзац, уставляючи дієслова з довідки. — До вписаних дієслів поставте питання. — Прочитайте службові слова. — Поділіть на склади підкреслене слово. — Прочитайте останнє речення. З якою інтонацією потрібно читати це речення? Дайте відповідь на питання. Запишіть. Вправа 2 Робота в групах — Хто більше збере і запише дієслів за дві хвилини? — До трьох записаних дієслів доберіть іменники за зразком. 2. Творча робота — Прочитайте слова. Поміркуйте, які слова потрібно додати в кожному рядку, щоб утворилося речення. Дерева, білка, пеньок, стрибнула. Лапках, тримала, вона, шишку. Пеньку, поснідала, білочка. — Запишіть утворені речення. Самоперевірка — з дошки. 3. Робота в парах — Складіть речення зі словами: за школою, під березою, через дорогу. Кращі речення запишемо в зошити. Підкресліть службові слова. Фізкультхвилинка 4. Гра «Незнайкові помилки» — Попрацюйте в групах! — Чи доречно Незнайко вжив службові слова? Виправте його помилки. 1 -иіа група Володя зайшов у клас. Він сів у парту. Дістав у портфеля книги і поклав на парту. Володя сидить у Мариною. 2-га група Пташка сиділа на дереві. Кіт Муркотун причаївся на деревом і дивився у пташку. Раптом він стрибнув у нижню гілку. Пташка пурхнула на полетіла. 3-тя група Узяв дід ріпку за чуба. Баба діда — на сорочку. Дочка бабу — у запаску. Промучилися ввесь день, і ріпка сидить біля землі, як пень. Кожна група по черзі презентує свій текст. Решта учнів у цей час намагаються «впіймати на гачок» службові слова, які почують. V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ 1. Продовження роботи за підручником (с. 114) Вправа З — З'єднайте частини прислів'їв. — Підкресліть дієслова. Запишіть їх. 2. Гра «Складаємо прислів'я» — За допомогою службового слова а складіть з поданих двох речень одне. • Ледачий двічі робить. Скупий двічі платить. • Не кажи — не вмію. Кажи — навчусь. • Праця годує. Лінь марнує. VI. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Вправляння у доречному вживанні службових слів у реченні Гра «Закінчи речення» • На уроці я вчився... • Найбільше мені сподобалось... • Я запам'ятав... • На наступному уроці хочу навчитися... VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 114, завдання після вправи 3. | |