укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Лютий » 18 » Укр. мова 2 клас. Урок 78. Спільнокореневі (споріднені) слова
16:34
Укр. мова 2 клас. Урок 78. Спільнокореневі (споріднені) слова

Укр. мова 2 клас. Урок 78. Спільнокореневі (споріднені) слова

Мета: навчати учнів виділяти корінь у поданих спільнокореневих словах; розвивати мовлення, мислення; виховувати інтерес до навчання.

Хід уроку Укр. мова 2 клас. Спільнокореневі (споріднені) слова
I.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Каліграфічна хвилинка
Ба тьк ів щи Ук їн ськ
2.    Словниковий диктант
Батьківщина, Україна, українська.
3.     Робота за малюнками
—  Розгляньте малюнки. Утворіть сполучення з назви тварини та її дитинчати. (Качка з каченям, гуска з гусеням, коза з козеням, корова з телям, тигриця з тигреням, вівця з ягням, кобила з лошам.)
—  Чи погоджуєтеся ви з таким твердженням: «Корова — теля, вівця — ягня, кобила — лоша — це споріднені слова, тому що вони позначають рідню»?
— Доведіть свою думку.
— Які пари слів є спорідненими? Доведіть.
— Запишіть одну з таких пар.
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні ми будемо вчитися визначати корінь у словах.
IV.   СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 117-118)
Вправа 7
— Зберіть і запишіть споріднені слова.
—  Позначте корінь слова. Серед спільнокореневих слів підкресліть слова, які відповідають на питання хто?.
— Підкресліть слова, які відповідають на питання який?.
Вправо 2. Робото в групах
—  Прочитайте текст про знайому вам добру фею ІГятинку. Як віталися герої казки?
— Спишіть перший абзац, уставляючи пропущені букви, підкресліть слова-«родичі».
—  Зверніть увагу на виділені слова. Чому ці слова пишуться з великої букви? Поясніть правопис слова п'ятниця.
— Прочитайте пораду. Розкажіть, як ви її запам'ятали.
Вправа З
— Доповніть ряд спільнокореневих слів. Спишіть. Позначте корінь.
Фізкультхвилинка
Нумо, славні малюки! 
Станьте струнко, мов грибки. 
Руки вгору піднімайте! 
Ними добре помахайте.
Головою покрутіть. 
Ніжками потупотіть. 
Навкруг себе оберніться 
І спокійно зупиніться.
V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
1.     Гра «Знайди протилежну пару»
приїжджати           плакати
сідати                    зачинити
сміятися                від'їжджати
відчинити              вставати
2.     Робота над віршем
— Підкресліть спільнокореневі слова. Позначте корінь.
Пташко-літашко, куди ти летиш? Лечу я, лечу я туди, де комиш.
—  Знайди у вірші слова, споріднені зі словом літати. (Літашко, лечу, летиш)
— Який корінь у цих словах?
3.     Списування із граматичним завданням
— Спишіть групи споріднених слів, виділіть у них корінь. Школа, школяр, шкільний.
Море, моряк, морський. Будинок, будівля, будувати.
— Складіть і запишіть речення з одним із цих слів.
4.     Робота над казкою
— Послухайте казку і запам'ятайте спільнокореневі слова.
КАЗКА ПРО СНІГОВИКА
У Сніговому королівстві жив Сніговик. У нього була власна срібляста снігова хатинка. А поруч жила чарівна Снігуронька. Сніговик і Снігуронька полюбляли дивитись, як з неба падає легкий, пухнастий, білий сніг. А от підсніжників вони ніколи не бачили, бо в Сніговому королівстві ніколи не було весни.
—  Які спільнокореневі слова ви запам'ятали? (Сніговик, сніговому. Снігуронька, сніг, підсніжників)
—  Запишіть три слова за вибором. Позначте у записаних словах дужкою спільну частину — корінь, назвіть його.
VI. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Спільнокореневі (споріднені) слова
— Прочитайте слова: море, моряк, морячка. Усно поставте до кожного з них питання й визначте, що називають ці слова.
— Як називаються ці слова?
— Доведіть, що вони спільнокореневі.
— Що називається коренем слова? Наведіть приклади.
— Як визначити корінь слова? Наведіть приклади.
— Як позначається корінь слова?
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С 118, завдання після вправи 3.