укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Листопад » 26 » Укр. мова 2 клас. Урок 7. Розташування слів за алфавітним порядком. Робота з орфографічним словником
14:23
Укр. мова 2 клас. Урок 7. Розташування слів за алфавітним порядком. Робота з орфографічним словником

Укр. мова 2 клас. Урок 7. Розташування слів за алфавітним порядком. Робота з орфографічним словником 

Мета: закріплювати вміння учнів розташовувати слова за абеткою; розвивати мовлення; виховувати інтерес до читання.

Хід уроку Укр. мова 2 клас. Розташування слів за алфавітним порядком
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання (с. 14, вправа 31)
Учні читають назви днів тижня в абетковій послідовності; розповідають про те, чим запам'яталися їм вихідні дні.
2.     Гра «Утвори слова»
Учитель називає слова. Учні мають скласти з них слово таким чином: узяти з першого слова перший звук і позначити його буквою, а з другого — другий, з третього — третій і т. д.
Виграє той, хто першим складе слово і правильно його прочитає.
зір, ліс, бір, марка, рамка (зірка);
мало, дим, сир (мир);
пара, перо, він, мама, канал (пенал);
заєць, лис, ломи, собака (зима);
звір, лось, шишка, лини, корито (зошит);
рука, нема, рада, сади, насос, фабрика, записка (редиска);
лава, лин, бамбук, молодий, батон (лимон).
—  Запишіть слова. Усно доберіть до них назви ознак.
—  Чи можете ви прочитати ці слова за алфавітним порядком?
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати вміння розташовувати слова за абеткою.
IV.    ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Пояснення вчителя
—  Навіщо потрібен алфавіт? Що розміщують за алфавітом?
—  А ще за алфавітом розміщують слова в словниках.
Словник — це зібрання слів, розміщених за алфавітним порядком, з поясненням, тлумаченням чи перекладом на іншу мову. Словники — скарби національної мови, наші друзі і помічники. Вони допомагають нам правильно писати слова, визначати їх значення, пояснювати походження слів, розширюють світогляд, дають різноманітну інформацію, розвивають культуру мовлення.
Орфографічні словники — найголовніші порадники кожної освіченої людини. У них ми можемо дізпатися про правопис І наголошення слів.
2.     Робота за підручником (с 14-15)
вправа 32
—  Розгляньте орфографічний словник для учнів початкової школи.
—  Слова в ньому розміщені за абеткою. До уваги береться не тільки перша буква в слові, а й усі наступні.
—  Знайдіть у словнику слова алфавіт. Іній, немовля, троянда.
—  Випишіть зі словника три слова, які відповідають на питання хто?, і три слова, які відповідають на питання що?.
—  Усно складіть з виписаними словами рсчспня. Слово про слово
Словник — книга, у якій в абетковій послідовності подано слова певної мови.
Вправа 33
Учні записують слова за абеткою, беручи до уваги першу і другу букви в слові.
Вправа 34
Учні читають назви українських міст за абеткою і визначають, назва якого міста потрапила до вправи помилково; доводять, чому слово Дніпропетровськ необхідно написати перед словом Донецьк, я слово Київ — після слова Канів.
—  Спишіть назви українських міст за абеткою.
Вправа 35 (робота в групах)
Учні читають слова І розташовують їх заМета: закріплювати вміння учнів розташовувати слова за абеткою; розвивати мовлення; виховувати інтерес до читання.
Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання (с. 14, вправа 31)
Учні читають назви днів тижня в абетковій послідовності; розповідають про те, чим запам'яталися їм вихідні дні.
2.     Гра «Утвори слова»
Учитель називає слова. Учні мають скласти з них слово таким чином: узяти з першого слова перший звук і позначити його буквою, а з другого — другий, з третього — третій і т. д.
Виграє той, хто першим складе слово і правильно його прочитає.
зір, ліс, бір, марка, рамка (зірка);
мало, дим, сир (мир);
пара, перо, він, мама, канал (пенал);
заєць, лис, ломи, собака (зима);
звір, лось, шишка, лини, корито (зошит);
рука, нема, рада, сади, насос, фабрика, записка (редиска);
лава, лин, бамбук, молодий, батон (лимон).
—  Запишіть слова. Усно доберіть до них назви ознак.
—  Чи можете ви прочитати ці слова за алфавітним порядком?
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати вміння розташовувати слова за абеткою.
IV.    ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Пояснення вчителя
—  Навіщо потрібен алфавіт? Що розміщують за алфавітом?
—  А ще за алфавітом розміщують слова в словниках.
Словник — це зібрання слів, розміщених за алфавітним порядком, з поясненням, тлумаченням чи перекладом на іншу мову. Словники — скарби національної мови, наші друзі і помічники. Вони допомагають нам правильно писати слова, визначати їх значення, пояснювати походження слів, розширюють світогляд, дають різноманітну інформацію, розвивають культуру мовлення.
Орфографічні словники — найголовніші порадники кожної освіченої людини. У них ми можемо дізпатися про правопис І наголошення слів.
2.     Робота за підручником (с 14-15)
вправа 32
—  Розгляньте орфографічний словник для учнів початкової школи.
—  Слова в ньому розміщені за абеткою. До уваги береться не тільки перша буква в слові, а й усі наступні.
—  Знайдіть у словнику слова алфавіт. Іній, немовля, троянда.
—  Випишіть зі словника три слова, які відповідають на питання хто?, і три слова, які відповідають на питання що?.
—  Усно складіть з виписаними словами рсчспня. Слово про слово
Словник — книга, у якій в абетковій послідовності подано слова певної мови.
Вправа 33
Учні записують слова за абеткою, беручи до уваги першу і другу букви в слові.
Вправа 34
Учні читають назви українських міст за абеткою і визначають, назва якого міста потрапила до вправи помилково; доводять, чому слово Дніпропетровськ необхідно написати перед словом Донецьк, я слово Київ — після слова Канів.
—  Спишіть назви українських міст за абеткою.
Вправа 35 (робота в групах)
Учні читають слова І розташовують їх за абеткою. Складають Із цими словами коротку розповідь про пору року (за вибором).
3.     ФІзкультхвилинка
V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Робота в групах
—  Допоможіть учителеві заповнити класний журнал, бібліотекареві — розставити картки з прізвищами письменників, а листоноші — рознести листи по вулицях. Усі списки мають бути складені за алфавітним порядком.
1  ша група
Петров, Іванов, Долженко, Ляшенко, Савченко.
—  За яким номером записане вате прізвище в класному журналі? Складіть речення.
2 га група
Нестайко, Шевченко, Леся Українка, Франко, Глібов.
—  Які твори цих письменників ви прочитали? Про що з них дізналися? Складіть про це кілька речень.
3-тя група
Сумська, Пушкінська, Київська, Одеська, Абрикосова.
—  На якій вулиці ви живете? Складіть речення.
VI.   ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
—  Як ви вважаєте, чому книжки в бібліотеці розташовують за алфавітним порядком?
—  Чи знаєте ви, де ще використовується абетка?
—  Чи допомагало вам знання абетки у виконанні завдань?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 15, вправа 36. абеткою. Складають Із цими словами коротку розповідь про пору року (за вибором).
3.     ФІзкультхвилинка
V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Робота в групах
—  Допоможіть учителеві заповнити класний журнал, бібліотекареві — розставити картки з прізвищами письменників, а листоноші — рознести листи по вулицях. Усі списки мають бути складені за алфавітним порядком.
1  ша група
Петров, Іванов, Долженко, Ляшенко, Савченко.
—  За яким номером записане вате прізвище в класному журналі? Складіть речення.
2 га група
Нестайко, Шевченко, Леся Українка, Франко, Глібов.
—  Які твори цих письменників ви прочитали? Про що з них дізналися? Складіть про це кілька речень.
3-тя група
Сумська, Пушкінська, Київська, Одеська, Абрикосова.
—  На якій вулиці ви живете? Складіть речення.
VI. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Розташування слів за алфавітним порядком
—  Як ви вважаєте, чому книжки в бібліотеці розташовують за алфавітним порядком?
—  Чи знаєте ви, де ще використовується абетка?
—  Чи допомагало вам знання абетки у виконанні завдань?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 15, вправа 36.