14:23 Укр. мова 2 клас. Урок 7. Розташування слів за алфавітним порядком. Робота з орфографічним словником | |
Укр. мова 2 клас. Урок 7. Розташування слів за алфавітним порядком. Робота з орфографічним словникомМета: закріплювати вміння учнів розташовувати слова за абеткою; розвивати мовлення; виховувати інтерес до читання. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Розташування слів за алфавітним порядком I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання (с. 14, вправа 31) Учні читають назви днів тижня в абетковій послідовності; розповідають про те, чим запам'яталися їм вихідні дні. 2. Гра «Утвори слова» Учитель називає слова. Учні мають скласти з них слово таким чином: узяти з першого слова перший звук і позначити його буквою, а з другого — другий, з третього — третій і т. д. Виграє той, хто першим складе слово і правильно його прочитає. зір, ліс, бір, марка, рамка (зірка); мало, дим, сир (мир); пара, перо, він, мама, канал (пенал); заєць, лис, ломи, собака (зима); звір, лось, шишка, лини, корито (зошит); рука, нема, рада, сади, насос, фабрика, записка (редиска); лава, лин, бамбук, молодий, батон (лимон). — Запишіть слова. Усно доберіть до них назви ознак. — Чи можете ви прочитати ці слова за алфавітним порядком? III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати вміння розташовувати слова за абеткою. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Пояснення вчителя — Навіщо потрібен алфавіт? Що розміщують за алфавітом? — А ще за алфавітом розміщують слова в словниках. Словник — це зібрання слів, розміщених за алфавітним порядком, з поясненням, тлумаченням чи перекладом на іншу мову. Словники — скарби національної мови, наші друзі і помічники. Вони допомагають нам правильно писати слова, визначати їх значення, пояснювати походження слів, розширюють світогляд, дають різноманітну інформацію, розвивають культуру мовлення. Орфографічні словники — найголовніші порадники кожної освіченої людини. У них ми можемо дізпатися про правопис І наголошення слів. 2. Робота за підручником (с 14-15) вправа 32 — Розгляньте орфографічний словник для учнів початкової школи. — Слова в ньому розміщені за абеткою. До уваги береться не тільки перша буква в слові, а й усі наступні. — Знайдіть у словнику слова алфавіт. Іній, немовля, троянда. — Випишіть зі словника три слова, які відповідають на питання хто?, і три слова, які відповідають на питання що?. — Усно складіть з виписаними словами рсчспня. Слово про слово Словник — книга, у якій в абетковій послідовності подано слова певної мови. Вправа 33 Учні записують слова за абеткою, беручи до уваги першу і другу букви в слові. Вправа 34 Учні читають назви українських міст за абеткою і визначають, назва якого міста потрапила до вправи помилково; доводять, чому слово Дніпропетровськ необхідно написати перед словом Донецьк, я слово Київ — після слова Канів. — Спишіть назви українських міст за абеткою. Вправа 35 (робота в групах) Учні читають слова І розташовують їх заМета: закріплювати вміння учнів розташовувати слова за абеткою; розвивати мовлення; виховувати інтерес до читання. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання (с. 14, вправа 31) Учні читають назви днів тижня в абетковій послідовності; розповідають про те, чим запам'яталися їм вихідні дні. 2. Гра «Утвори слова» Учитель називає слова. Учні мають скласти з них слово таким чином: узяти з першого слова перший звук і позначити його буквою, а з другого — другий, з третього — третій і т. д. Виграє той, хто першим складе слово і правильно його прочитає. зір, ліс, бір, марка, рамка (зірка); мало, дим, сир (мир); пара, перо, він, мама, канал (пенал); заєць, лис, ломи, собака (зима); звір, лось, шишка, лини, корито (зошит); рука, нема, рада, сади, насос, фабрика, записка (редиска); лава, лин, бамбук, молодий, батон (лимон). — Запишіть слова. Усно доберіть до них назви ознак. — Чи можете ви прочитати ці слова за алфавітним порядком? III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати вміння розташовувати слова за абеткою. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Пояснення вчителя — Навіщо потрібен алфавіт? Що розміщують за алфавітом? — А ще за алфавітом розміщують слова в словниках. Словник — це зібрання слів, розміщених за алфавітним порядком, з поясненням, тлумаченням чи перекладом на іншу мову. Словники — скарби національної мови, наші друзі і помічники. Вони допомагають нам правильно писати слова, визначати їх значення, пояснювати походження слів, розширюють світогляд, дають різноманітну інформацію, розвивають культуру мовлення. Орфографічні словники — найголовніші порадники кожної освіченої людини. У них ми можемо дізпатися про правопис І наголошення слів. 2. Робота за підручником (с 14-15) вправа 32 — Розгляньте орфографічний словник для учнів початкової школи. — Слова в ньому розміщені за абеткою. До уваги береться не тільки перша буква в слові, а й усі наступні. — Знайдіть у словнику слова алфавіт. Іній, немовля, троянда. — Випишіть зі словника три слова, які відповідають на питання хто?, і три слова, які відповідають на питання що?. — Усно складіть з виписаними словами рсчспня. Слово про слово Словник — книга, у якій в абетковій послідовності подано слова певної мови. Вправа 33 Учні записують слова за абеткою, беручи до уваги першу і другу букви в слові. Вправа 34 Учні читають назви українських міст за абеткою і визначають, назва якого міста потрапила до вправи помилково; доводять, чому слово Дніпропетровськ необхідно написати перед словом Донецьк, я слово Київ — після слова Канів. — Спишіть назви українських міст за абеткою. Вправа 35 (робота в групах) Учні читають слова І розташовують їх за абеткою. Складають Із цими словами коротку розповідь про пору року (за вибором). 3. ФІзкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ Робота в групах — Допоможіть учителеві заповнити класний журнал, бібліотекареві — розставити картки з прізвищами письменників, а листоноші — рознести листи по вулицях. Усі списки мають бути складені за алфавітним порядком. 1 ша група Петров, Іванов, Долженко, Ляшенко, Савченко. — За яким номером записане вате прізвище в класному журналі? Складіть речення. 2 га група Нестайко, Шевченко, Леся Українка, Франко, Глібов. — Які твори цих письменників ви прочитали? Про що з них дізналися? Складіть про це кілька речень. 3-тя група Сумська, Пушкінська, Київська, Одеська, Абрикосова. — На якій вулиці ви живете? Складіть речення. VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ — Як ви вважаєте, чому книжки в бібліотеці розташовують за алфавітним порядком? — Чи знаєте ви, де ще використовується абетка? — Чи допомагало вам знання абетки у виконанні завдань? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 15, вправа 36. абеткою. Складають Із цими словами коротку розповідь про пору року (за вибором). 3. ФІзкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ Робота в групах — Допоможіть учителеві заповнити класний журнал, бібліотекареві — розставити картки з прізвищами письменників, а листоноші — рознести листи по вулицях. Усі списки мають бути складені за алфавітним порядком. 1 ша група Петров, Іванов, Долженко, Ляшенко, Савченко. — За яким номером записане вате прізвище в класному журналі? Складіть речення. 2 га група Нестайко, Шевченко, Леся Українка, Франко, Глібов. — Які твори цих письменників ви прочитали? Про що з них дізналися? Складіть про це кілька речень. 3-тя група Сумська, Пушкінська, Київська, Одеська, Абрикосова. — На якій вулиці ви живете? Складіть речення. VI. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Розташування слів за алфавітним порядком — Як ви вважаєте, чому книжки в бібліотеці розташовують за алфавітним порядком? — Чи знаєте ви, де ще використовується абетка? — Чи допомагало вам знання абетки у виконанні завдань? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 15, вправа 36.
| |