укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Листопад » 26 » Укр. мова 2 клас. Урок 8. Урок розвитку зв'язного мовлення. Опис предмета за малюнком і планом. Тема опису «Ромашка»
14:26
Укр. мова 2 клас. Урок 8. Урок розвитку зв'язного мовлення. Опис предмета за малюнком і планом. Тема опису «Ромашка»

Укр. мова 2 клас. Урок 8. Урок розвитку зв'язного мовлення. Опис предмета за малюнком і планом. Тема опису «Ромашка»

Мета: навчати учнів описувати предмет за малюнком і планом; формувати вміння давати відповіді на запитання; виховувати естетичні почуття.

ХІД уроку Укр. мова 2 клас. Опис предмета за малюнком
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання (с. 15, вправа36)
—  Прочитайте назви місяців року за абеткою.
—  У яких словах довелося брати до уваги другу букву?
—  Назвіть слова, у яких звуків менше, ніж букв.
2.     Гра «Вилучи "зайву" літеру» 
Вурлиця — вулиця,
зайєць — заєць, 
килдим — килим, 
меторо — метро, 
дознака —ознака.
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
IV.    ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Робота над загадкою
•   Я на сонце дуже схожа — 
Золотиста, ніжна, гожа. 
Я щоранку розквітаю. 
Промінцями всіх вітаю.
Відгодати всім не важко. 
Що за квітка я? (Ромашка)
—  Які слова допомогли знайти відгадку?
— Доберіть із тексту загадки слова, які описують ромашку. Доповніть ними речення.
Ромашка ........... (золотиста, ніжна, гожа).
2.     Робота за малюнком
—  Розгляньте малюнок ромашки. Дайте відповіді на запитання.
— Де росте  ромашка? (Ромашка росте у садочках  та  палісадниках, у парках та на городі, у лузі та на полі.)
— Яке в неї стебло? (Стебло в неї тонке, тендітне.)
— Які в ромашки листочки? (Листочки у ромашки зелені, довгасті.)
—  Які в неї пелюстки? (Пелюстки білі та ніжні.)
—  Яка у квіточки серединка? (Серединка золотиста.)
—  Що вам  відомо про ромашку? (Ромашка лікує людей від багатьох хвороб, годує солодким нектаром комах.)
3.     Складання опису ромашки
Зразки описів ромашки 
•   У ромашки кругла серединка яскраво-жовтого кольору. Пелюстки біленькі та ніжнІ-ніжнІ. Ромашка, неначе маленьке сонечко, усміхається до всіх навкруги.
•   Ромашка росте у садочках та палісадниках, у парках та па городі, у лузі та полі.
У неї тоненьке стебельце, зелені листочки. У ромашки білі-білі пелюстки. Ця ніжна квіточка має золотисту, мов сонечко, серединку. Ромашка лікує людей від багатьох хвороб, годує солодким нектаром комах. Усі, хто дивиться на неї, не можуть відірвати очей від такої краси.
4.      Ф і чкульг хвилинка
Косооке зайченятко — Довгі вушко, горні лапки — Повернулось вправо, вліво. Головою покрутило. Пострибало, потягнулось. За морквиннями нагнулось. І почало їх збирать — Одині Два! Три! Чотири! П'ять! Першу, другу — мамі й тату. Дві морквинии — сестрі й брату. На пеньочок тихо сіло. П'яту моркву смачно з'їло.
V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Слухання й обговорення аудіозапису казки Г X. Андерсена «Ромашка»
—  Кого автор обрав головними героями свого твору?
—  Чи подобалося ромашці її життя?
—  Чому жайворонок із безлічі квітів обрав саме ромашку?
—  Що затьмарило щастя ромашки?
—  Як поставилися до щастя ромашки горді тюльпани і нарциси?
—  Ми будемо пишатися ромашкою, запам'ятаємо все те хороше, що вона робило. Напевно, Андерсен хотів, щоб ромашка була прикладом для всіх. Щоб люди прагнули бути добрими, дбайливими, чуйними, .і не такими, як синьйори квіти.
VI. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Опис предмета за малюнком
— Чого навчилися на уроці?
— Що найбільше сподобалося?
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Намалювати ромашку і скласти її опис.