укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Лютий » 20 » Укр. мова 2 клас. Урок 91. Спонукальні речення
14:58
Укр. мова 2 клас. Урок 91. Спонукальні речення

Укр. мова 2 клас. Урок 91. Спонукальні речення

Мета: розширити знання учнів про речення; дати уявлення про спонукальне речення, форми спонукання; розвивати вміння інтонувати спонукальні речення; виховувати бережливе ставлення до книг.

Хід уроку Укр. мова 2 клас. Урок 91. Спонукальні речення
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання
— Зачитайте складені діалоги.
— Які речення використовували, коли запитували?
— Які речення використовували, коли відповідали?
2.     Робота за малюнком
Учитель демонструє малюнок лисиці.
—  Складіть відповіді на запитання, використовуючи опорні слова. Запишіть у зошит.
Хто це? Це...
Яка вона? Вона... та...
Який у неї хвіст? У неї хвіст...
(Хитра, спритна, пухнастий)
3.     Коментоване письмо
На дошці вчитель вивішує картку-підказку.
(Початок речення питу з великої букви. У кінці речення ставлю... тому, що це речення... За інтонацією це речення...) Настав вечір... Хіба вже вечір... Який чудовий вечір...
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні ми ознайомимося із ще одним видом речень. Будемо вчитися правильно інтонувати їх. А також розглянемо, які розділові знаки ставляться в кінці цих речень.
IV.   СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Хвилинка каліграфії
— Запишіть прислів'я. Як ви розумієте його зміст? У д__тини заболить пальчик, а в матері — серце.
— Уставте пропущену букву. Поставте наголос.
2.    Словникова робота
—  Знайдіть і запишіть слова, споріднені до слова дитина. Виділіть у цих словах корінь.
Дитячийюнакдитинстводівчадитинкамаля
3.     Гра «Знайди "зайве" речення»
Кожна тваринка ховається від своїх ворогів. Білка на дереві легко втече від ворога. Зайцю допоможуть швидкі ноги. Діти читали цікаву книгу. У їжака свій захист — колючки.
— Яке речення "зайве"? {Діти читали цікаву книгу.)
— Запишіть його.
— Про що в ньому розповідається? (Про книгу)
— Яке це речення за метою висловлювання? (Розповідне)
—  Перебудуйте речення так, щоб воно стало питальним. (Що читали діти?)
— Запишіть це речення. Який розділовий знак поставили в кінці речення?
4.     Ознайомлення зі спонукальним реченням
— Прочитайте «зайве» речення так, щоб у ньому звучала порада школярам читати книжки. (Діти, читайте цікаві книжки!)
— А де можна читати книги? (У бібліотеці)
— Запросіть дітей до бібліотеки. (Дорогі друзі, приходьте, будь ласка, до бібліотеки.)
— Як треба поводитися з книгою? Спробуйте скласти речення, щоб у ньому прозвучав заклик. (Будь обережним з книгами! Не рви їх!)
Висновок. У нашій мові ми вживаємо різні речення, з різною метою, з різною інтонацією. Ми часто користуємося реченнями, у яких висловлюються різні спонукання до дії: прохання, наказ, заклик, порада, застереження, вимога, наказ. Такі речення називаються спонукальними.
— Який же знак може стояти в кінці спонукального речення?
Що за знак — стрункий, мов спис. Він над крапкою завис. Спонука до поклику, Хто ж бо він?.. (Знак оклику). Д. Білоус
5.     Робота за підручником (с. 135-136)
Вправа 7
—  Прочитайте примовки. До кого звертаються в примовці? (До Гриця) Це слово — звертання.
— До якої дії спонукають Гриця?
— Що означає слово спонукати?
Словник
Спонукати — змушувати, прохати, заохочувати до якоїсь дії, певного вчинку.
— Спишіть речення, у якому звучить спонукання до дії.
— Який розділовий знак пишемо в кінці речення?
Ознайомлення із правилом (с 136)
— Які речення називають спонукальними?
— Який розділовий знак ставимо в кінці спонукального речення?
Фізкультхвилинка
V.     ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ (див. додаток на с 62)
VI. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Урок 91. Спонукальні речення
Гра «Мікрофон»
— Речення, в якому висловлюється спонукання, називається...
— У кінці спонукального речення може стояти ...
— Знак оклику ставиться тоді...
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
— Виписати розповідне речення із вправи 3 (с. 136).
— Виконати звуко-буквений аналіз підкресленого слова.

ДОДАТОК ДО УРОКУ
1.     Робота за підручником (с. 136)
Вправа 2
— Прочитайте уривок із казки "Ріпка".
— Прочитайте слова дідуся. Як ви гадаєте, яке це речення?
— Запишіть його в зошит.
Самостійна робота
— Доповніть і запишіть слова бабусі.
— Яке це речення?
2.     Гра «Шифрувальник»
люблю, я, українську, мову.
— Складіть речення зі слів, розташувавши їх у певному порядку.
— Яке речення у вас вийшло?
1  варіант. Перебудуйте це речення на питальне.
2 варіант. Перебудуйте це речення на спонукальне.
3.     Продовження роботи за підручником
Вправа З
— Прочитайте виразно вірш.
— Доведіть, що горобчик працьовитий.
— Прочитайте спонукальне речення. До кого звертається автор?
— Поясніть правопис слова пір'їнку.
Списування із завданням
— Спишіть питальні речення із вправи 3.
—  Відшукайте в тексті слово, яке відповідає схемі, поданій у підручнику нас. 136. (Горобець)
—  Виконайте його звуко-буквений аналіз. Вимовте дзвінкі і глухі звуки в цьому слові.
4.    Вірш-порада
Спонукань не жди ніколи. 
Своєчасно йди до школи. 
Будь привітним до батьків. 
Заступайсь за малюків!
К. Мухаммаді
— Скільки речень у вірші?
— Які це речення? Для чого вони служать?