15:00 Укр. мова 2 клас. Урок 92. Закріплення знань про види речень за метою висловлювання | |
Укр. мова 2 клас. Урок 92. Закріплення знань про види речень за метою висловлюванняМета: узагальнити і систематизувати знання учнів про види речень за метою висловлювання; закріпити навички правильного інтонування речень; розвивати вміння узагальнювати; виховувати доброту. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Закріплення знань про види речень I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання — Прочитайте, яке речення ви записали. — Зачитайте звуко-буквений аналіз слова пір'їнка. — Чому в цьому слові ставимо апостроф? 2. Словниковий диктант — Запишіть слова. Уставте пропущену букву. В__дмідь, л__стопад, ч__рвоний, за__ць,__атьківщина, дят__л. — Складіть звукову модель слів: 1 варіант — ведмідь; 2 варіант — заєць. 3. Творче завдання «Я міркую» — Прочитайте. Поміркуйте, чи всі групи слів є реченнями. Випишіть тільки речення. Доведіть, що це речення. Колобок стрибнув з... Котиться доріжкою. Зустрів Колобок ведмедя. Голосно пісеньку... III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми будемо закріплювати знання про види речень за метою висловлювання. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Гра «Асоціативний кущ» Учитель на дошці вивішує картку з назвою «Речення». — Що ви уявляєте, коли чуєте це слово? Діти дають відповіді, а вчитель записує на дошці. Речення питально розповідне спонукальне окличне неокличне 2. Гра «Збери речення» Барліг, готує, ведмідь, зимівлі, для. Вулицю, переходь, дозволених, в, місцях. Садку, у, малина, вашому, росте, чи. — Запишіть правильно речення. Поясніть написання розділових знаків у кінці речення. 3. Робота за підручником (с. 137) Вправа 1 — Прочитайте діалог між бабусею і Лесиком. — Що цікавого дізнався Лесик? Читання за особами — Прочитайте питальні речення. Хто весь час запитує? — Прочитайте відповіді бабусі. Які це речення? — Спишіть діалог онука й бабусі. — Зробіть звуко-буквений аналіз слова летять. — Як ви розумієте вислів: «горошинки летять йому до рота»? Фізкультхвилинка Руки в боки, Нахились вперед, Нахились назад, І направо, і наліво, Щоб нічого не боліло. Раз, два, три, чотири — Набираємося сили. Нахились, повернись, До товариша всміхнись. 4. Самостійна робота Вправо 2 (с 137) — Доповніть схеми речень словами з вправи. — Запишіть утворені речення. — Які це речення? 5. Творча робота Вправа З (с 137) — З'єднайте частини прислів'їв. — Запишіть утворені прислів'я в зошит. — Поясніть їх зміст. 1-й ряд — працює над першим прислів'ям; 2-й ряд — працює над другим прислів'ям; 3-й ряд — працює над третім прислів'ям. 6. Гра «Збери слово» — Складіть слово, взявши з першого слова першу букву, з другого — другу, третього — третю і т. п. Рак, день, піч, море, насіння, питання, подвір'я. (Речення) V. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Закріплення знань про види речень Гра «Виправ помилки» — Слова, зв'язані за змістом, називаються текстом. (Реченням) — Речення виражає незакінчену думку. (Закінчену) — Речення, в якому про щось розповідається, називається питальним. (Розповідним) — Речення, в якому про щось запитується, називається спонукальним. (Питальним) — Речення, в якому висловлюється спонукання, називається розповідним. (Спонукальним) VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ — Зробити звуко-буквений аналіз слів сьогодні, пам'ятай із вправи З (с.137). — До слова добрим дібрати протилежне за значенням слово. | |