укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Лютий » 20 » Укр. мова 2 клас. Урок 97. Складання записки
15:13
Укр. мова 2 клас. Урок 97. Складання записки

Укр. мова 2 клас. Урок 97. Складання записки

Мета: ознайомити учнів з особливостями тексту-записки; поповнювати й уточнювати словниковий запас; створювати умови для розуміння учнями необхідності вміти
складати    записки;    навчати    визначати    основні    частини    записки;    розвивати вміння складати свої записки; виховувати старанність.

Хід уроку Укр. мова 2 клас. Складання записки
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання
— Прочитайте народну пісню.
— Зачитайте зв'язок між словами в першому реченні.
2.     Гра «Збери речення» (с. 143)
— Розгляньте малюнок. Прочитайте початок тексту.
—  «Зберіть» слова й дізнайтеся, що подумав хлопчик.
— Запишіть складене речення.
— Установіть зв'язок слів у першому реченні.
((Що?) сніжинка; сніжинка (що робила?) летіла; летіла (звідки?) з неба.)
3.     Мотивація навчальної діяльності
Вправи 2 (с 143)
— Діти, ви бажаєте дізнатися, чим цікавим ми будемо займатися на уроці?
— Спробуйте самостійно визначити тему уроку.
— Підказкою вам буде текст із вправи 2 на с. 143 підручника.
— Якщо ви правильно здогадаєтесь, який текст записаний у вправі, то зможете визначити тему нашого уроку. Отже, читайте уважно!
— Оберіть правильну відповідь. Це-...:
а) лист до мами;                  б) плакат;                     в) записка.
— Обґрунтуйте свою думку. Чому це не лист до мами?
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Тема уроку — «Складання записки». Ми дізнаємося, що таке записка, про що в ній ідеться, поговоримо про правильне написання записки, спробуємо самостійно написати записку.
IV. ФОРМУВАННЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Продовження роботи за підручником
Вправа 2 (с. 143-144)
— Як ви вважаєте, це важлива записка?
— Хто її написав? Як ви про це дізналися?
— До кого звернувся хлопчик у записці? Що він повідомив?
— Які заспокійливі слова використав Сергій?
— Які слова підтверджують те, що він турботливий, любить своїх батьків?
2.     Пояснення вчителя
— Записку пишуть тоді, коли потрібно когось про щось попрохати, комусь про щось повідомити, запросити кудись. Записка здебільшого буває короткою. У ній повідомляють найголовніше.
Ввічливі люди починають записку із звертання до того, кому пишуть, а закінчують підписом.
Після звертання ставлять знак оклику.
3.     Тренувальна вправа
— Напишіть записку своїм батькам про те, що ви затримуєтесь у школі. Перевірка виконаної роботи.
4.     Цікаво знати!
—  У давні часи для передачі інформації використовували поштових голубів.
Фізкультхвилинка
5.     Робота в парах
Вправа 1 (с 144)
— Розгляньте малюнки. Хто на них зображений?
— Прочитайте діалог дівчаток.
— Прочитайте спонукальні речення; питальні речення.
— Скільки в тексті розповідних речень?
— Спишіть діалог дівчаток у зошит.
6.     Повторення знань про структуру записки за таблицею
Катрусю!
Купи, будь ласка, молока. Я не встигла.
Мама
7.    Пояснення вчителя
Коли ми звертаємося до когось у записці, можна використовувати такі слова: дорогий, шановна, любий, люба, мила, милий.
— Які слова можна використати, коли ви звертаєтесь до батьків, до друга (подруги), до вчителя, до директора школи?
—  Записку слід підписувати. Можна використати ім'я (Сашко, Маріє, Олено Михайлівно), або вказати на родинні відношення (твій син, твоя донька, твій онук). Перед підписом можна використати слова мовного етикету (Цілую. З повагою.)
Записку слід писати розбірливим почерком.
V.    САМОСТІЙНЕ СКЛАДАННЯ ЗАПИСОК
Робота в парі
— Напишіть одне одному записки, дотримуючись правил мовного етикету. Обміняйтеся ними. Напишіть відповідь однокласнику.
Запам'ятайте! Чужі записки, так само, як і листи, читати не можна! Це некультурно.
—  Хто бажає зачитати текст своєї записки? (Учитель перевіряє правильність побудови записки, виправляє мовні недоліки.)
VI. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Складання записки
— Що цікавого дізналися на уроці?
— Що нового навчилися робити?
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
—  Складіть і напишіть записку, яку може написати Марійка подрузі (за вправою 3, с 144).