укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Лютий » 20 » Укр. мова 2 клас. Урок 98. Поширення речень за питаннями
15:15
Укр. мова 2 клас. Урок 98. Поширення речень за питаннями

Укр. мова 2 клас. Урок 98. Поширення речень за питаннями

Мета: навчати учнів поширювати речення за питаннями; закріплювати знання учнів про головні слова в реченні; вдосконалювати вміння встановлювати зв'язок слів у реченні, відновлювати діалог на задану тему; виховувати культуру поведінки.

Хід уроку Укр. мова 2 клас. Поширення речень за питаннями
I.     ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання
— Прочитайте складену записку.
— До кого звертається Марійка в записці?
— Як дівчинка підписала записку?
2.     Робота над деформованим текстом
—  Складіть речення з поданих слів. Поставте потрібні розділові знаки. Кожне речення починайте з виділеного слова.
випало, голуб'ятко, з, гнізда;
солов'ї, навесні, співають, гарно, ой, як;
діти, граються, у, дворі, весело.
— Визначте головні слова в реченні.
— Усно встановіть зв'язок слів у першому, третьому реченнях.
—  Вивчаючи тему «Речення», ми навчалися складати речення зі слів, визначати головні слова в реченні, встановлювати зв'язки між словами в реченні.
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні ми будемо вчитися поширювати речення за питаннями.
IV.   СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.    Робота над мовним матеріалом
— Порівняйте тексти.
•   Насунула хмара. Полив дощ. Раптом визирнуло сонечко. Зазеленіла травичка. Защебетали птахи.
•   Насунула дощова хмара. Полив сильний дощ. Раптом визирнуло веселе сонечко. Зазеленіла молода травичка. Дзвінко защебетали птахи.
— Чим відрізняються тексти? З якого тексту ми дізнаємося більше? Висновок. З речень, поширених іншими словами, можна дізнатися більше,
ніж з речень, складених тільки з головних слів.
2.    Робота за підручником (с. 145)
— Прочитайте перше речення. Скільки в ньому слів?
— Установіть зв'язок між словами в реченні.
((Хто?) горобчик; горобчик (щоробив?) жив; жив (де?) на дереві.)
— Прочитайте друге речення. Скільки в ньому слів?
— Яке слово підкреслює, яким був горобчик? (Веселий)
— До якого слова воно належить? (До слова «горобчик»)
— Поставте питання від слова горобчик до слова веселий. (Горобчик (який?) веселий.)
— Спишіть останнє речення.
— Підкресліть слово, якого не було в попередніх реченнях. (Високому)
— З яким словом воно зв'язане? (На дереві)
— Поставте питання від слова на дереві до слова високому. (На дереві (якому?) високому.)
Фізкультхвилинка
V.    ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Складання речень за схемами
Вправо 1 (с 145)
— Зі словом весна складіть чотири речення, користуючись схемами й опорними словами. (Весна. Прийшла весна. Прийшла чудова весна. У лісок прийшла чудова весна.)
— До слова лісок доберіть звукову схему (с. 145).
2.     Робота в парах. Складання діалогу на тему «У магазині»
— Пригадайте правила поведінки у магазині.
— Прочитайте діалог у парі. Дитина. Добрий день! Продавець. Здрастуй!
Дитина. Покажіть, будь ласка, рибку.
Продавець. У нашому магазині багато рибок. Яка саме тобі подобається? Опиши її.
Дитина. Мені потрібна золота рибка. Вона велика, золотавого кольору, з великим червоним хвостом. Скільки вона коштує?
Продавець. Будь ласка, дивись. Вона коштує 10 гривень.
Дитина. Дякую.
— Відновіть репліки, щоб вийшов діалог. Дитина. ...
Продавець. Здрастуй! Дитина. ...
Продавець. У нашому магазині багато рибок. Яка саме тобі подобається? Опиши її.
Дитина. ...
Продавець. Будь ласка, дивись. Вона коштує 10 гривень.
Дитина. ...
3.     Робота над скоромовкою
Вправо 7 (с 145)
— Прочитайте скоромовку. Скільки в тексті розповідних речень?
— Як називаємо останнє речення? Чому?
— Спишіть перше і друге речення. Підкресліть головні слова.
4.     Гра «Хто швидше?»
— Поширте речення за питаннями. Дівчатка (що роблять?)... (яку?)... пісню. У лісі (хто?) ... знайшли (кого?).... Білка (щоробить?)... на зиму (що?)...
По морю (щоробив?)... плив (який?)... корабель.
VI. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Поширення речень за питаннями
—  Що нового навчилися робити на уроці?
— Чи сподобалося вам поширювати речення?
— Поширте речення своїми словами: Петрик читає.
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
— Зі словом барвінок складіть і запишіть чотири речення. Поширте їх словами з довідки (с. 145).