укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Вересень » 30 » Укр.мова 6 кл. Урок 4. Словосполучення й речення. Просте речення. Головні члени речення
14:24
Укр.мова 6 кл. Урок 4. Словосполучення й речення. Просте речення. Головні члени речення

Укр.мова 6 кл. Урок 4. Словосполучення й речення. Просте речення. Головні члени речення

Мета: 
- навчальна: повторити, узагальнити й поглибити знання, вміння і навички про словосполучення і просте речення та його головні члени; 
- розвивальна: розвивати лінгвістичне мислення; 
- виховна: виховувати відповідальність за свою навчальну діяльність. Внутрішньопредметні зв'язки: синтаксис і морфологія, орфографія і пунктуація, розвиток мовлення. Міжпредметні зв'язки: мова українська та російська, література, фольклор. 
Тип уроку: систематизація та узагальнення вивченого матеріалу.

Зміст
ПЕРЕБІГ УРОКУ. Укр.мова 6 кл. Словосполучення й речення
I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Позитивне налаштування на роботу
► Виразно прочитайте вірш. Яка його основна думка?
МОЯ МОВА
Ти даєш поету дужі крила. Що підносять правду в вишину, Вченому ти лагідно відкрила Мудрості людської глибину.
І тобі рости й не в'януть зроду. Квітувать в поемах і віршах. Бо в тобі — великого народу Ніжна і замріяна душа.
В. Симоненко
Скільки речень у ньому? Прочитайте просте речення. Назвіть у ньому словосполучення. Випишіть їх.
►  3 наведеними словосполученнями складіть прості речення і запишіть. Підкресліть головні члени речення.
Українська мова, російська мова, іноземна мова, українська література, світова література.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
Організація співпраці вчителя і учнів
- Як слід сформулювати мету і завдання уроку?
- Які види робіт ви бажали б виконати для досягнення мети і розв'язання завдань?
- Якій формі роботи ви надаєте перевагу? (Колективна, самостійна, в парах, в групах, з помічником, за комп'ютером тощо).
IV.  ПОВТОРЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ Й ПОГЛИБЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО
1. Вибірковий диктант
►  Випишіть тільки ті пари слів, що складають словосполучення. Пам'ятайте. Пари слів, які в реченні можуть бути підметом
і присудком, словосполученням не є.
Рідна школа, пішли в музей, комп'ютерні ігри, цікава книжка, тато подарував, люблю пісні.
2. Мовознавчий аналіз
►  Запишіть речення (на дошці і в зошитах). Визначте в них словосполучення. Підкресліть головні члени речення. Поясніть відомі вам орфограми та постановку розділових знаків у кінці речення та всередині його.
1. Починалась пора ранньої осені. 
2. Як я люблю свій рідний край! 
3. З яким сайтом ти найчастіше працюєш?
3. Мікрофон-1
►  Наведіть приклади словосполучень.
4. Мікрофон-2
►  Наведіть приклади речень.
5. Робота за підручником
►  Прочитайте матеріал з теми уроку і скажіть, що спільного в словосполученні і реченні і що їх відрізняє.
6. Попереджувальний диктант
►  У двох перших та двох останніх реченнях підкресліть головні члени речення.
НАДХОДИТЬ ОСІНЬ
Давно повилітали пташенятка з гнізд. Вилиняли і знову вкрилися новим пір'ям їхні батьки й матері.
В табуни збиваються пташки, що будуть відлітати в чужі, далекі, теплі краї.
Покинули свої хатки-шпаківні чорно-рябенькі шпаки. Величезними табунами літають вони над ланами, луками. Ось табун опустився на скошений луг. Перемовляючись, шпаки моторно бігають і живляться комахами, які ще не поховалися в землю, під коріння, в щілинки.
Здалеку здається, що на телеграфні дроти нанизано намистини. То сидять сотні ластівок, які ось-ось полетять на південь. Адже ластівки дуже рано відлітають від нас, так само, як і соловейки та інші дрібні комахоїдні пташки. Зозулі теж рано зникають.
Поважно бродять по болоту сім'ї лелек у своєму чорно-білому вбранні.
Скоро перша паморозь посріблить траву, листя кущів і дерев.
Тоді шпак прилетить до своєї шпаківні і проспіває прощальну пісеньку (О. Копиленко).
7. Переклад
►  Перекладіть українською мовою. Запишіть. Підкресліть підмет і присудок. Порівняйте прості речення (простые предложения), головні члени речення (главные члены предложения), словосполучення (словосочетания) і пунктуацію у двох споріднених мовах. 1. Знамя наших побед боевые люди славят на всех языках
(М. Исаковский). 2. Желтые листья падают в речку, на поля, на дороги. 3. Еще в лесном краю осиротелом звенело запоздалое «ку-ку» (П.Антокольский).
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. 
 Укр.мова 6 кл. Словосполучення й речення
1. Перевірте себе
- Що називають словосполученням?
- Чим словосполучення відрізпясться від речення?
- Що характеризує просте речення на відміну від складного?
2. Рефлексія
Де мені стануть у пригоді знання та вміння з теми уроку?
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (НА ВИБІР)
►  Теоретичний матеріал та вправа за підручником.
►  Підібрати невеликий текст художнього стилю. Записати. В одному простому реченні підкреслити підмет і присудок та виписати з нього всі словосполучення.