укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Вересень » 30 » Укр.мова 6 кл. Урок 5. Звертання, вставні слова, однорідні члени речення в простому реченні. Розділові знаки в простому реченні
14:27
Укр.мова 6 кл. Урок 5. Звертання, вставні слова, однорідні члени речення в простому реченні. Розділові знаки в простому реченні

Укр.мова 6 кл. Урок 5. Звертання, вставні слова, однорідні члени речення в простому реченні. Розділові знаки в простому реченні

Мета: 
- навчальна: повторити та поглибити знання, уміння та навички з відповідних питань; 
- розвивальна: розвивати пізнавальні здібності; 
- виховна: виховувати прагнення до самовдосконалення. Внутрішньопредметні зв'язки: граматика, пунктуація, орфографія, розвиток мовлення. Міжпредметні зв'язки: мова, література, культура. Тип уроку: систематизація й узагальнення знань, умінь і навичок.

Зміст

ПЕРЕБІГ УРОКУ. Укр.мова 6 кл. Звертання, вставні слова, однорідні члени речення в простому реченні
I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1. Перевірка домашнього завдання
2. Вибірковий диктант із граматичним завдання (записати прості речення і підкреслити в них всі члени речення)
1.1 літо минуло, і осінь прийшла і листя пожовклим всі стежки покрило {Л. Глібов). 2. Люблю, коли в вікно розкрите шумлять безжурно дерева (В. Сосюра). 3. Човен повернув гострий ріг піскуватої
коси і вступив в Чорне море. 4. Я люблю чарівні мелодії української народної пісні» хвилюючу красу української лірики, прекрасну українську мову, народну говірку... (М. Горький)
III.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
Діяльнісне налаштування учнів на виконання завдань уроку шляхом спільного з учителем їх визначення.
IV. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ПОГЛИБЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК
1. Лінгвістичний аналіз
►  Запишіть речення. Підкресліть однорідні члени і поясніть розділові знаки при них.
1.  На високих горбах шуміли під вітром віковічні дуби, липи, клени, ясени (А. Шиян). 2. Сніг лежить білий, сріблястий. Довго барилась зима, а оце впала на землю (Ю. Яновський). 3. Явором, чебрецем, м'ятою, любистком запахло літо (К. Гордієнко). 4. Над селами, над нивами, лугами та долинами велика хмара йшла (Л. Глібов).
2. Пошуково-розподільна робота
►  Випишіть, розставляючи розділові знаки, спочатку речення зі звертаннями, а потім зі вставними словами. Чи є звертання та вставні слова членами речення? Чи всі речення виписали? Чи якесь залишилось? Чому?
1. Ви певне помічали, що у нас буває і танцюють, наче діло роблять (М. Стельмах). 2. Там кажуть з гір всю країну видно (Леся Українка). 3. Зеленійся рідне поле, українська ниво! (/. Франко) 4. Світи нам день безсмертними огнями, шуміть сади роди зерно земля! (В. Сосюра) 5. Мені осіння ніч короткою здається (Леся Українка). 6. Промова здається удалась йому (М. Коцюбинський).
3. Робота в парах
►  Складіть речення зі звертанням чи з вставними словами, чи з однорідними членами і продиктуйте один одному (товаришеві по парті). Організуйте взаємоперевірку.
4. Робота за підручником. Переказ
► Виразно прочитайте текст. Знайдіть у ньому однорідні члени речення, звертання та вставні слова. Поясніть при них розділові знаки. Напишіть стислий переказ, використовуючи і однорідні члени речення, вставні слова, і звертання. Правильно поставте
розділові знаки.
Надзвичайна мова наша є таємницею. В ній всі тони і відтінки. Всі переходи звуків від твердих до найніжніших... Дивуєшся доро-гоціипості мови пашої: в ній що не звук, то подарунок, все крупно, зернисто, як самі перла. І справді, інше слово часом дорогоцінніше самої речі.
Пригадаймо такі слова, як «оксамит», «перла», «намисто», «рушник», «хустка», «знамено».. Кожне слово має свій сенс, свою красу. У мене особисто народжується велике почуття радості при згадці таких слів, як «світанок», «сонячний промінь», «весняний струмок», «голуба далечінь», «блакитна високість» ...А скільки таких слів існує, і за кожним — глибинна суть і краса!
У величезному мовному запасі вибрати потрібне слово — то велике вміння, і, навпаки, якщо ви користуєтеся словом неточним, то це, власне, те саме, коли б замість відточеного олівця на уроці малювашія ви користувалися 6 цвяхом.
Знання рідної мови визначає багатство, широчінь інтелектуальних і естетичних інтересів особистості. Якщо ти, юначе, не знаєш рідної материнської мови або цураєшся її, сам засуджуєш себе на злиденність душі, стаєш безбатченком (За В. Сухомлин-ським).
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. 
Укр.мова 6 кл. Звертання, вставні слова, однорідні члени речення в простому реченні
1. Коментар учителя щодо навчальної діяльності учнів на уроці.
2. Рефлексія
Чи вмію я доречно використовувати у своєму мовленні звертання, вставні слова та різні однорідні члени речення? Як вони збагачують мою мову?
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
►  Вправа за підручником.
►  Напишіть міні-твір на тему «Я і українська мова й література», використовуючи однорідні члени речення, звертання та вставні слова. Правильно розставте розділові знаки.