укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Жовтень » 1 » Укр.мова 6 кл. Урок 7. Пряма мова. Діалог. Розділові знаки при прямій мові й діалозі
13:48
Укр.мова 6 кл. Урок 7. Пряма мова. Діалог. Розділові знаки при прямій мові й діалозі

Укр.мова 6 кл. Урок 7. Пряма мова. Діалог. Розділові знаки при прямій мові й діалозі

Мета:
- навчальна: систематизувати, узагальнити та поглибити знання, вміння і навички з теми уроку;
- розвивальна: розвивати культуру діалогічного мовлення;
- виховна: виховувати шанобливе ставлення до співрозмовника. Внутрішньопредметні зв'язки: мова і мовлення; синтаксис і пунктуація. Міжпредметні зв'язки: мови, література, культура. Тип уроку: систематизація й узагальнення знань, умінь і навичок.

Зміст
ПЕРЕБІГ УРОКУ. Укр.мова 6 кл. Пряма мова
I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1. Бесіда
►  Послухайте речення. У якому з них є пряма мова?
1. «Земля найкраще пахне восени»,— говорить сам до себе Тимофій (М. Стельмах). 2. Мине якийсь час, і вчені скажуть, що політ на Місяць, Марс, Венеру підготовлено, можна підбирати пілотів.
►  Що називається діалогом?
3. Створення позитивного емоційного настрою
►  Прочитайте діалог. Що вам у ньому сподобалось?
Дата, що прибула до Парижа, з провінції, в готелі говорить портьє:
—  Я хочу, щоб моя кімната була великою, просторою та світлою.
—  Авжеж, мадам, саме таку кімнату вам приготували. Ходімо, будь ласка.
—  Ви гадаєте, що я провінціалка, а тому згоджуся жити в цій маленькій, тісній, темній кімнаті? — гнівно заявляє вона.
—  Заспокойтеся, мадам, ви дуже поспішаєте. Адже це ще лише ліфт... (З газети)
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
IV. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота на класній дошці та в зошитах
►  Запишіть речення і поясніть розділові знаки при прямій мові. 1. Вірний син свого народу, видатний борець за мир Ноль Робсон сказав: «Глибоко люблю я і любить мій народ прекрасні, героїчні поезії Тараса Григоровича Шевченка. Цей великий поет належить світові». 2. «Благородний образ Франка, його героїчне життя і творчість, зігріта любов'ю до трудового народу, дорогі російським людям*>,— говорить російський поет Микола Тихонов. 3. «Бути хорошою людиною,— часто нагадував батько,— значить, уважно ставитись до сім'ї, людей, до роботи, природи». 4. «Не проводжайте мене,— попросила Ляля рідних,— я скоро повернуся» (О. Гончар).
3. Фрагмент літературної композиції «Невмирущий Кобзар»
►  Виразно прочитайте текст за особами. У якій формі вкладено цей текст? Запишіть його з допомогою прямої мови. Правильно розставте розділові знаки.
Дівчинка
Ми дуже любим дідуся Тараса 
І вам розкажем про життя його.
Хлопчик
Не на шовкових подушках, Не у величному палаці — 
В хатині бідній він родивсь.
Серед неволі, тьми І праці.
Дівчинка
І пісень веселих, вільних Не співала мати Над колискою малого Хлопця-немовляти.
Хлопчик
Зранку йшла робить на пана, Діток залишала, Старша їх сестра Катруся Усіх доглядала.
3. Переклад
►  Прочитайте діалог. Порівняйте розділові знаки при діалозі в українській і російській мовах. Перекладіть діалог українською мовою і запишіть у рядок. Поясніть усі розділові знаки.
—  Ложись, мама, я пойду к себе...
—  Побудь еще, успокойся, Юленька.
—  Мне уже лучше. Хочу побыть одна.
—  Ну, иди. Посмотришь, все устроится.
—  Да, конечно. Спи, мама, пс беспокойся.
—  Иди, иди, доченька (П. Проскурин).
4. Робота в парах
►  3 товаришем по парті складіть діалог про рослинний (тваринний) світ чи історію рідного краю. Запишіть його.
5. Вправа за підручником (письмово)
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. 
Укр.мова 6 кл. Пряма мова
1. Коментар учителя щодо роботи учнів на уроці
2. Рефлексія
Що сподобалось, що краще запам'яталось, які практичні навички зміцнились?
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (НА ВИБІР)
►  Теоретичний матеріал та вправа за підручником.
►  Проект «Пряма мова. Діалог. Розділові знаки».
1-ша група «Пряма мова» (повідомлення: сутність, структура, розділові знаки. Приклади).
2-га група «Діалог» (повідомлення: сутність, форма, розділові знаки. Приклади).