09:49 Українська мова 2 клас. Урок № 42. Апостроф | |
Українська мова 2 клас. Урок № 42. АпострофМета: закріплювати навички правильної вимови та написання слів з апострофом; розвивати творчі здібності, мовлення учнів; виховувати любов до рідного краю. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Хвилинка каліграфії Це Вс ор го ап он ла ою ся при Помилка і помилка диктант Всім подобається це куце цуценя. — Скільки складів у кожному з цих слів? — У слові диктант підкресліть букви, що позначають приголосні звуки. — Які слова у скоромовці не можна перенести? 2. Зоровий диктант За вікном цвірінькає горобчик. Василько намалював зоряну ніч. Намальовані квіти були, як живі. Тихо по морю сонце у хвилях грає. Чому ти, Миколко, не вивчив уроки? 3. Вправи на повторення — Спишіть слова за алфавітом, вставляючи апостроф, де це потрібно. Здоров..я, цв..ях, хом.-ячок, в..ється, гал..явина, моркв..яний, реп..ях, кур..ячий. — Прочитайте слова, в яких поставили апостроф. Поясніть його вживання. НІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми закріпимо знання про вживання апострофа. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с 58-59) Вправа 1 — Прочитайте загадку. Які слова підказали вам відгадку? — Поясніть правопис виділеного слова і слова-відгадки. Запишіть ці слова. Вправа 2 — «Зберіть» і запишіть слова, у яких пишемо апостроф. Вправа З — Прочитайте текст. Які почуття він у вас викликає? — Спишіть текст, уставляючи апостроф. Поясніть, чому в підкреслених словах пишемо апостроф? 2. Фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Коли так кажуть? Добре ім'я дорожче від багатства. Шукає на коржі м'якого, а в труді легкого. — Спишіть, поділяючи слова для переносу. Поставте наголос. 2. Звуко-буквений аналіз слів В'є — Солов'ї — 3. Гра «Утвори за зразком» Зразок: торф — торф'яний. Олово — ... Дерево — ... 4. Гра «З якої казки?» — Прочитайте, правильно вимовляючи слова з апострофом. Відгадайте, із яких казок ці уривки. Долі лежала мертва ластівка, її красиві крила були міцно притиснуті до тіла, ніжки й голівку вона сховала під пір'ячко. Тільки рум'янцю на щічках нема, а так дуже гарна Снігуронька. — Спишіть друге речення. Підкресліть слова з апострофом. 5. Робота в парах — З поданих слів утворіть речення і запишіть його, здоров'я, багатство, міцне, людини. Найбільше. — Поставте наголос. 6. Гра «Додай словечко» — Складіть словосполучення, додаючи слова з апострофом. Гратися з_____; на____поверсі; співають_____; перед_____будинком. Слова для довідок: м'ячем, п'ятому, кам'яним, солов'ї. VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ — Після яких букв і перед якими ставиться апостроф? — Як треба переносити слова з апострофом? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 59,вправа 3. — Спишіть текст. Зробіть звуко-буквений аналіз виділеного слова. Поясніть правопис апострофа в підкресленому слові. | |