Загрузка...
          укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 31 » Урок №14. Практична робота 2. Робота з клавіатурним тренажером.
20:08
Урок №14. Практична робота 2. Робота з клавіатурним тренажером.
УРОК № 14
ПРАКТИЧНА РОБОТА №2
«РОБОТА З КЛАВІАТУРНИЙ ТРЕНАЖЕРОМ»
Тип уроку:
Формування вмінь та навичок.
Мета уроку:
Формувати вміння та навички роботи з  клавіатурним тренажером.
Задачі уроку:
1. Навчити  вводити текст з використанням символів кирилиці та латиниці, чисел, розділових знаків у середовищі клавіатурного тренажера;
2. Розвивати логічне мислення, практичні навички роботи з комп’ютером, з клавіатурою. Формувати ІКТ-компетентність.
3. Виховати в учнів інтерес до предмета, правила поведінки у комп'ютерному класі, культуру роботи з комп’ютером.
Використанні методи і прийоми:
Робота в групах, самостійна робота, індивідуальна робота з ПК.
Обладнання, засоби навчання:
матеріали для самостійної роботи, кольорові олівці,  робочий зошит, підручник,  ПК, 
програмне забезпечення, плакат з клавіатурою.
План уроку:
1. Організаційний момент (2 хв.).
2. Перевірка домашнього завдання (3 хв.).
3. Мотиваційний етап.  (3  хв.).
4. Пояснювання нового матеріалу ( 10 хв.).
5. Робота з комп’ютером ( 20  хв.). 
6. Рефлексія ( 2хв.).
7. Об’ява домашнього завдання ( 2  хв.).
8. Підведення підсумків уроку (3 хв.).
ХІД УРОКУ
Організаційний момент (3 хв.).
Привітання учнів, перевірка наявності учнів, готовності їх до уроку. Взаємодія вчителя і школярів.
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Біля парти станем чемно –
Плине час хай недаремно.
Будемо уважні і старанні всі.
Сядемо рівненько на місця свої.
Перевірка домашнього завдання (2-3 хв.).
Перевірка проекту «Яка літера найголовніша?»  Дома треба було взяти улюблений твір, підрахувати кількість літер в одній строчці, потім  узяти стільки строчок, щоб було приблизно 1000 літер (20-25 строчок). Потім заповнити табличку (додаток 1). Треба пофарбувати вісім літер, які найчастіше усього зустрілись у тексті. 
Давайте звіримо результати, які ви отримали дома.  Учням пропонується розглянути клавіатуру і відповісти на питання: « Де на клавіатурі розташовані букви, які найчастіше зустрічаються в тексті? Як ви вважаєте, чому літери розташовані саме так, а не інакше?»
Мотиваційний етап. (5 хв.)
Поділити клас на групи, виконати завдання.
Завдання 1.
Розгляньте малюнок. Які прилади були використані для створення комп’ютерів?  Навіщо потрібна клавіатура?
 
Завдання 2.
Пригадайте основні групи клавіш. Візьміть олівці та розфарбуйте основні групи клавіш. (додаток 2.) Назвіть групу клавіш та їх призначення.
Більшість користувачів ПК сьогодні працюють з клавіатурою неправильно, витрачаючи багато часу на написання простого тексту,  приділяючи більше уваги його набору, ніж змісту. Багато хто навіть не підозрює, що існує професійний друк.
Давайте розберемося, що ви робите неправильно і що означає «правильно»? І, головне, як досягти цього.
Пояснення нового матеріалу (10 хв)
1.          Що ви робите неправильно? Ви і самі знаєте – двома пальцями ви бігаєте по клавіатурі, хто – швидше, хто – повільніше. При цьому ви встигаєте дивитися одночасно в три місця – на клавіатуру, на оригінал (якщо друкуєте з нього) і на монітор. Самі того не помічаючи, ви дуже втомлюєтеся. Ви можете заперечити: «Та я друкую дуже швидко!» Погоджуюся! Я бачила людей, які друкують двома пальцями швидше ніж ті, хто друкує десятьма. І, на перший погляд, ви маєте рацію! Проте – ось вам єдине заперечення: якби ви, особисто ви, уміли друкувати професійно, ви б підвищили свою швидкість, а значить і продуктивність виконання вами робіт, в 3-5 разів! Цей аргумент заслуговує на увагу, а сьогоднішній день вимагає ось такого прискорення?
Більш того, працюючи з клавіатурою професійно (не дивлячись і не шукаючи букви), ви повністю зосереджуєте свою увагу на тому, що робите: курсову, диплом, листування у чаті та ін.
2.          Що означає «правильно»? Це – коли ви читаєте який-небудь цікавий текст і, дійшовши до особливо цікавого місця, зупиняєтеся, щоб перевести дух, і раптом помічаєте, що ваші руки його писали, без всякого вашої участі.
Це – коли в суспільному місці, наприклад, Інтернет-клубі, ви писатимете лист своїй подрузі або другу, і раптом спиною відчуєте чиюсь присутність, і, озирнувшись назад, побачите чоловік п'ять глядачів, які застигли побачивши вашу роботу.
Це – коли на черговій співбесіді у працедавця, протягнувши йому резюме, ви побіжно відмітите (незважаючи, що в резюме це вказане): друкую професійно. Раніше це треба було ще і демонструвати, зараз більшість працедавців вже десь це бачили.
Це – коли ви, не знаючи ні слова англійською (французькою, німецькою) так само швидко друкуєте, як і на російській розкладці. А якщо ви ще й вивчаєте інші мови, то машинопис стане вірним помічником і служитиме ще одним каналом навчання мові.
Це – коли філософськи можете собі сказати: хоч щось в цьому житті я умію робити досконало!
Розглянути плакат з правилами розташування пальців на клавіатурі. Розповісти про метод «сліпого 10-пальцевого друку». (додаток 4)
Отже, які завдання нашого сьогоднішнього уроку? (вислухати відповіді учнів)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Хто ж там, хто вже так стомився?
І наліво нахилився.
Треба дружно всім нам встати
Фізкультпаузу почати.
Руки вгору, руки вниз,
Вгору трошки подивись.
Руки склали, як вітряк
І покрутимося так.
Вище руки підійміть
І спокійно опустіть.
Будемо дружно ми сідати
І до праці приступати.
Робота за комп’ютером (20 хв)
Діти сідають за комп’ютер. Повторити правила поведінки у комп’ютерному класі, за комп’ютером.
Сьогодні ми проведено конкурс «Я – найкращий друкар тексту»
ПРАКТИЧНА РОБОТА.
1. Запустити клавіатурний тренажер.
2. Виконати роботу (10 хв.)
3. Виконати вправи для очей.
4. Відкрити на Робочому столі файл «Текст». Виправити помилки у тексті (пояснюючи і називаючи за допомогою яких клавіш були виправлені помилки і як саме)
5. Зберегти виправлений текст у файлі зі своїм прізвищем.
Рефлексія (2 хв.)
Відповісти на питання:
Сьогодні я дізнався про …
Сьогодні я навчився …
Мені було цікаво…
Мені було важко… 
Хочу …
Домашнє завдання (за підручником)
Підведення підсумків.
Давайте визначимо, хто був найактивнішим учнем сьогодні на уроці? Чому? Оцініть свою роботу на уроці.  Намалюйте свої враження від уроку. 
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4