укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Жовтень » 31 » Урок №16. Графічні об’єкти . Інструменти для малювання геометричних фігур.
20:12
Урок №16. Графічні об’єкти . Інструменти для малювання геометричних фігур.
УРОК № 16
Графічні об’єкти . Інструменти для малювання геометричних фігур.
Тип уроку:комбінований.
Мета уроку:ввести поняття графічний об’єкт,  та його властивості, сформувати уявлення про інструменти графічного редактора та їх призначення,   відпрацювати навички обирання місця для збереження та зберігання зображення .
Задачі уроку:
1. Навчити користуватися інструментами Paint, обирати місце для збереження та зберігати зображення.
2. Розвити асоціативне мислення, просторову уяву, уважність, вміння працювати за алгоритмом.
3. Виховати відповідальність, ретельність,  інтерес до галузей використання комп’ютерної техніки.
Використанні методи і прийоми:
Показуха, асоціативна схема, кольорова феєрія
Обладнання, засоби навчання:
інструкції з ТБ, робочий зошит, підручник, презентація, мультимедійний проектор, ПК з ОС Windows, Paint .
План уроку:
1. Організаційний момент (3хв.).
2. Перевірка домашнього завдання (1хв.).
3. Мотиваційний етап. Розминка (7 хв.).
4. Пояснювання нового матеріалу (15 хв.).
5. Робота з комп’ютером (15 хв.). 
6. Рефлексія (2 хв.).
7. Об’ява домашнього завдання (1 хв.).
8. Підведення підсумків уроку (3 хв.).
Хід уроку
1. Організаційний момент (3 хв.).
Доброго дня, діти! Сідайте! Чергові, хто відсутній? Піднімемо один одному настрій , скажіть сусіду по парті якійсь комплімент. От і добре! Сідайте! Чергові, хто відсутній?
2. Перевірка домашнього завдання (1 хв.).
Нагадайте мені які програми призначені для створення та редагування зображень?.
Яку програму мі будемо вивчати на уроках? 
Як виглядає іконка цієї програми?
3. Мотиваційний етап. Розминка (7 хв.).
На минулому уроці ви познайомилися з новим видом прикладних програм Графічними редакторами.  Домашнє завдання було дізнатися як називаються інструменти  PaintПропоную пограти у гру «Показуха». Поділиться на дві команди. Одна команда показує будь-який інструмент, зображуючи його дію або вигляд, а друга буде відгадувати назву.
4. Пояснювання нового матеріалу (15 хв.)
Основним поняттям комп’ютерної графіки є Графічний об’єкт. 
!!!Графічний об'єкт -  це будь-який намальований або вставлений об'єкт, який можна редагувати і форматувати у середовищі графічного редактора.
Простіше кажучи Графічний об’єкт – частина малюнку.
До властивостей графічного об’єкту можна віднести колір, розмір, нахил, форму тобто все те чим можна описати малюнок і  що допоможе нам намалювати цей малюнок.
Прийом - Асоціативна схема.
Фіксуємо на дошці надпис і іконку:
Графічний редактор Paint 
Графічний об’єкт.
Інструменти графічного редактора  Paint можна поділити на три категорії:
- Геометричні фігури,
- Пристрої для малювання,
- Допоміжні інструменти .
Які асоціації виникають у вас у зв’язку з назвами категорій. Якщо асоціація збігається з назвою інструмента, то я буду малювати цей інструмент на дошці. Прошу висловлюватися.
В  результаті вийде така схема (схема №1)
Роздати підготовані схеми.
А тепер ще раз повторимо і  підпишемо назви інструменті (робота з картками).
Фізкульт.хвилинка (1 хв )
Щоб краще запам’ятати які геометричні фігури є інструментами Paint пограємо у гру. Я називаю  інструмент, ви креслите його у повітрі, такий великий щоби мені було видно.
5. Робота з комп’ютером (15 хв.). 
Інструктаж з техніки безпеки
Діти, пам’ятайте правила поведінки в комп’ютерному класі та правила техніки безпеки:
у класі слід поводитися тихо, не бавитися і не бігати.
Не працювати брудними або вологими руками та не вставляти в комп’ютерні пристрої ніякі предмети. Сидіти слід на відстані не менше 50 см від екрана монітора і спину тримати рівно.
А тепер настав час дізнатися, чи все ви засвоїли. Переходимо до практичної частини нашого уроку. (На кожному столі картка №1 с завданням) 
1. Запустіть програму  Paint за схемою.  
2. У вікні знайдіть 
a. Рядок меню. Які пункти він містить?
b. Панель інструментів. Впізнали інструменти?
c. Палітру. Скільки кольорів вона містить?
d. Робочу область.
3. Клацніть по інструменту прямокутник. Розтягніть в робочий області прямокутник і квадрат.
4. За допомогою інструмента еліпс намалюйте овал і коло.
5. Накресліть ПРЯМУ і КРИВУ.
6. Закрийте вікно Paint без збереження змін у документі.
7. Відкрийте ще раз Paint.
8. Відкрийте файл з ім’ям Пташка.
9. Розфарбуйте малюнок.
Для дітей, що  добре володіють Paint картка №2
1. Запустіть програму  Paint.
2. Зробіть малюнок за взірцем.
3. Запишіть які інструменти використовували.
Гімнастика для очей (1 хв)
Заплющ очі з усіх сил, а потім відкрий їх.
Погладжуй повіки подушечками пальців.
Роби кругові рухи очима: наліво - догори - направо - донизу, і навпаки.
Простягни вперед руку. Слідкуй за нігтем великого пальця, повільно наближуючи його до носа, а потім так само повільно віддаляючи його.
6. Рефлексія (2 хв.).
Прийом – кольорова феєрія 
Питання для рефлексії:
Чи дізналися ви щось нове?
Чи все було зрозуміле?
Я виконав практичне завдання з першої спроби…
У мене були труднощі з виконанням практичного завдання…
Урок був корисний для мене..
Мій настрій наприкінці уроку…
7. Об’ява домашнього завдання (1 хв.).
Вивчити назви інструментів Paint та їх призначення, Скласти картку - пам’ятку створення малюнку в Paint.
8. Підведення підсумків уроку (3 хв.).