укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2015 » Квітень » 5 » Урок 16. Веснуй, квітуй, весняночко
12:16
Урок 16. Веснуй, квітуй, весняночко

Урок 16. Веснуй, квітуй, весняночко

Мова музики є зрозумілою для всіх людей Землі. Ми радіємо і сумуємо, працюємо в ім'я процвітання вітчизни, з душевним трепетом спостерігаємо за появою першого весняного проліска, ранкового сонячного промінчика, що зігріває всіх, хто любить свій край. Мами заколисують дітей, співаючи колискових музикою серця, дарма, що різною мовою. Усіх чарують пісні солов'я. Тільки у полі, зрошеному потом трударя, лунають трелі жайворонка. Ми пришили в цей світ, щоб бути щасливими! Про це співаємо, граємо, танцюємо.
Універсальність музичної мови виражається в тому, що вона розкриває зміст, духовну сутність життя людей, байдуже, в якій частині світу вони проживають. Пісенно-танцювальна творчість кожного народу відображає національні своєрідність та особливості. Творчі стосунки між націями постійно взаємно збагачують та оновлюють звукові джерела. Композитори виявляють інтерес не тільки до своєї, а й чужої народної творчості. Народні інтонації захоплюють і хвилюють, але вони вже звучать не по-українськи у представника іншої держави, що не позбавляє їх національної своєрідності. Цей зв'язок є неодмінною умовою розвитку усієї світової музичної культури. Найкращі надбання, найхарактерніші ознаки творчості у культурній взаємодії стають основою світової духовної спадщини. На різних мовах зрозуміла дивовижна краса музики. Ось тільки нехай відкриється серце і розум, щоб пізнати і відчути самобутню силу своєї музики і музики інших народів.
Наші предки залежали від природи, свято вірили в її сили. Своє поклонінням та пошану природним явищам вони виражали у піснях, ритуальних діях, намагалися обрядами й піснями, що їх супроводжують, поліпшити умови власного існування. Полювання, бій, повсякденний побут, любовні переживання складали тематику >/ обрядових пісень, хороводів та ігор, в яких начебто в мініатюрі відтворювалося життя. Емоційний світ народних пісень надзвичайно багатий, вони відтворюють людські настрої в піднесено-романтичному тоні.
Веснянки складають один із найцікавіших за змістом, найбагатший емоційно фольклорно-пісенний пласт.
Послухай пісню.
Про що в ній розповідається? В якому характері виконується?
•  Вивчи пісню.
•  Зосередься на опрацювання другого голосу.
•  Ритмічний  рисунок  першого  голосу  спочатку відтворн ударами в долоні.
Прочитай слова у ритмі пісні.
•  Зверни увагу на розспівування складів. Обміркуй план інсценізації твору.
Запам'ятай. Із  розквітанням  природи  пробуджуються душевні  сили  людей.  Про  це  співається  в ; пісні „А вже весна".
Л. М. Ревуцький написав дитячу п'єсу „Веснянка" на мелодичному матеріалі української народної пісні.
•  Послухай музику.
•  Коли почуєш знайомі інтонації — підніми руку.
•  Постарайся  відчути  зміни,  які  відбулися  у знайомій мелодії.
•  Який інструмент звучить?
•  Який  твір  більше  подобається:  вокальний  чи інструментальний? Чому?
Український композитор Микола Йосипович Силь-ванський (1916-1985) написав Варіації на тему української народної пісні „А вже весна".
•  Послухай музику.
•  Поспостерігай  за  змінами,  які  відбуваються  із мелодією пісні.
•  Визнач, що спричиняє: варіаційний розвиток твору.
Запам'ятай.  Народна  пісня  „А  вже  весна"  стала ; натхненням для Л. Ревуцького та М. Сильванського і  заграла  новими  барвами  в  інструментальному , викладі.
Розкажи, чому ти ходиш до школи. 
•  Послухай пісню В. Шаїнського на вірші М. Пляц-ковського "Вчать у школі".
Визнач, Про що йдеться у творі. В якому характері виконується?
•  Яка будова пісні?
•  Вивчи пісню.
•  Відтвори ритмічний рисунок ударами в долоні. Обміркуй виконання з використанням танцювальних рухів та ритмічно-тембрального супроводу.
Запам'ятай.  Школа  дає  знання  і  виховує,  щоб упевнено йти по життєвій дорозі, творячи добро.