21:18 Укр. мова 2 кл. Урок 1. Звуки, букви. Українська абетка | |
Укр. мова 2 кл. Урок 1. Звуки, букви. Українська абеткаМета: закріплювати знання учнів про українську абетку, назви літер за абеткою; збага¬чувати словниковий запас учнів; розвивати навички звуко-буквеного аналізу слів, спостережливість; виховувати інтерес до навчання. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Ознайомлення з підручником «Українська мова» — Розгляньте підручник і скажіть, як він називається і хто його автор. — Які умовні позначення треба знати, щоб правильно користуватися під¬ручником? 2. Читання й обговорення вірша В. Квітневого (с. 4) — Яке побажання висловлює автор? 3. Хвилинка каліграфи Аа ай аб ат ал ам ан ва ка ау Абетка азбука алфавіт і алфавіт Ми вивчаємо українську абетку. 4. Бесіда — Відгадайте загадку. • Коли хочеш ти читати. То мене повинен знати! Л коли мене не знаєш. То нічого не вгадаєш. (Абетка) — Які ви знаєте близькі за значенням слова до слова абетка? (Азбука, ал фавіт) — Що означають ці слова? (Сталий порядок розташування всіх літер певної мови.) — Назвіть послідовно звуки у слові українську. — Чим позначаються звуки мовлення на письмі? — Чим відрізняються букви відзвуків? — Чого в українській мові більше: букв чи звуків? III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з українською абеткою. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Повідомлення вчителя — Слово алфавіт походить від назв перших двох букв грецького алфа¬віту — альфа і бета, або віта. Слово азбука утворилося від складання староросійських назв букв аз і буки, якими починався алфавіт, а слово абетка — від сучасних назв цих букв (а і бе). Учні читають українську абетку або розказують її напам'ять. 2. Первинне закріплення 1) Читання абеткової пісеньки (див. додаток на с. 13). 2) Назвіть букви української абетки, назви яких закінчуються на звук {а], (а, к, х, ш, щ) 3) Робота в парах. Гра «Звуки і букви». Один учень вимовляс звук, другий — називає букву, якою вій познача¬ється. Наприклад: [н] — «єн»; [о( — *о», [п] — 4пе». — Зверніться до алфавіту і прочитайте ще раз ті букви, які ви назвали не¬правильно. 4) Тестування. — Учора Знайко вивчив українську абетку. Тепер він зпас місце кожної букви в абетці. А ти знаєш, яка буква в українській абетці стоїть п'ятою? а>ґ; б)г; в)д; г)е. ФІзкультхвипинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Робота за підручником Вправа І — Прочитайте вірш. Пригадайте абетку. Повторіть букви і порядок їх роз¬міщення. — До виділеного слова доберіть слова, подібні за значенням. — Складіть і запишіть речення за схемою з підкреслених слів. — З букв слова апельсин утворіть нові слова. (Напис, син, сани, липа, спина) — З одним словом складіть і запишіть речення. Вправа 2 — Продовжіть речення. Спишіть їх. — Скільки букв в українській абетці? 2. Словникова робота Портфель — спеціальна чотирикутна сумка, призначена для носіння ді¬лових паперів, книг та ін. 3. Гра-змагання між рядами «Хто більше?» Учитель пропонує дітям розглянути малюнки на набірному полотні та віді¬брати лише ті, назви яких починаються з певного звука: а) серед назв овочів — з [к]; б) серед назв меблів — з [с]; в) серед назв одягу — з |п]. — Запишіть назви овочів. — Придумайте з одним зі слів речення. (Заслуховуються відповіді чотирьох п'яти учнів, краще речення записується.) 4. Тестування — Знайко цікавиться, у якому зі слів кількість букв і звуків однакова: а) джміль; б) лось; в) заєць; г)їжак. VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ — Що допоможе нам правильно назвати всі букви нашої мови? — Закінчіть вислів: Певний порядок розташування всіх букв мови називається... VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ | |