укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2015 » Квітень » 5 » Урок 20. Вічне джерело натхнення
13:21
Урок 20. Вічне джерело натхнення

Урок 20. Вічне джерело натхнення

Український композитор Андрій Якович Штогаренко (1902 - 1992) писав симфонічну, вокальну, камерно-інструментальну музику. В його творах ясно відчутна опора на український пісенний фольклор.
„Вірменські ескізи" композитора — тричастинний інструментальний твір, в якому звучить жартівлива народна пісня, втілені характерні засоби народного вірменського виконавства, ладові, метричні та ритмічні особливості фольклору, специфічні риси його розвитку на основі варіювання та імпровізації. Тут своєрідні особливості вірменської музики синтезовано з інтонаціями українських дум.

 Послухай фрагмент „Вірменських ескізів" А. Штогаренка.
•  Добери слова для характеристики музики.
Вірменська музика — це тонке сплетіння оригінальних інтонацій, ритмів і тембрів.
Український композитор і баяніст Костянтин Олександрович Мясков (1921 - 2000) — автор популярних пісень (близько 100), пісень для дітей (понад 200), численних інструментальних та хорових творів, обробок українських народних пісень. Серед творів митця 20 концертних п'єс у формі танців різних народів.
•  Послухай „Туркменський танець".
•  Зосередься на мелодичному, ритмічному розвитку музики.
•  Визнач особливості звучання.
•  Добери слова для характеристики музики.
Витіюватість мелодії, насичення її характерними оспівуваннями одного звуку — мелізмами, нечітко виражений, перемінний складний метр, імітація гри на народних інструментах вводить нас у дивовижний звуковий світ Туркменістану. Музика зовсім не схожа з українською.
Запам'ятай. Народнопісенна,  танцювальна  творчість різних країн світу стала джерелом натхнення; : для  композиторів  А. Штогаренка  та  К. Мяскова, , збагативши українську музичну культуру.
•  Послухай  пісню  азербайджанського  композитора Г. Гусейнлі на вірші Т. Муталібова „Курчатка**.
•  Визнач про що в ній розповідається.
•  В якому характері виконується?
•  Чи подобається тобі пісня?
•  Поспостерігай за розвитком мелодії.
•  Чи подібна вона до мелодій українських пісень?
•  Вивчи пісню.
•  Відтвори ритмічний рисунок мелодії ударами в долоні.
•  Промов слова в ритмі.
•  Зверни увагу, що мелодія рухається то плавно, поступово, то примхливо-вигадливо, наче змійка на словах.
•  Відтвори мелодичний рух пластичним інтонування лі.
•  Склади виконавський план.
•  Проведи інсценізацію пісні.
Запам'ятай. Азербайджанська пісня відрізняється від української особливим ритмічним рисунком та химерними інтонаціями.