укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Листопад » 2 » Урок №21. Буфер обміну та його використання.
15:14
Урок №21. Буфер обміну та його використання.
УРОК № 21 БУФЕР ОБМІНУ ТА ЙОГО ВИКАРИСТАННЯ.
Тип уроку:комбінований
Мета уроку:сформувати поняття про буфер обміну та його призначення, ознайомити з можливостями використання буферу обміну, редагування малюнку за допомогою повороту та відображення фрагменту малюнку.
Задачі уроку:
1. Навчити використовувати буферу обміну для тимчасового збереження фрагмента малюнку, редагувати фрагменти малюнку за допомогою меню МАЛЮНОК.
2. Розвити пізнавальний інтерес, творчу активність учнів,
3. Виховати акуратність, уважність, дисциплінованість, вміння спілкуватися з однокласниками
Використанні методи і прийоми:

Обладнання, засоби навчання:
інструкції з ТБ, робочий зошит, підручник, навчальне відео, мультимедійний проектор, ПК з ОС Windows, Paint. 
План уроку:
1. Організаційний момент (2хв.).
2. Перевірка домашнього завдання (1хв.).
3. Мотиваційний етап. Розминка (5 хв.).
4. Пояснювання нового матеріалу (15 хв.).
5. Робота з комп’ютером (15 хв.). 
6. Рефлексія (3 хв.).
7. Об’ява домашнього завдання (1 хв.).
8. Підведення підсумків уроку (3 хв.).
ХІД УРОКУ
1. Організаційний момент (2 хв.).
Здрастуйте, хлопчики і дівчатка! Рада вас бачити. Починаємо урок. Черговий, кого немає в класі? Для налаштування на роботу дайте відповіді на питання.
Розминка.
- Який годинник показує точний час лише двічі на добу? (зламаний)
- Коли доба коротша узимку чи улітку? (завжди 24 години)
- Говорять, якщо вона є, то розуму вже не треба. Що це? (сила)

2. Перевірка домашнього завдання (5хв.).
-А тепер пригадаємо основні інструменти Paint.  Які операції ми навчились виконувати над фрагментом малюнку? Чим вони схожі, а чим відрізняються? 

3. Мотиваційний етап. Розминка (2хв.)
Розглянути національні орнаменти.
Людина старається прикрасити своє оточення. Вона оздоблює візерунками предмети побуту, житло, середовище, у якому живе. Оздоблювання предметів виділяють в окремий вид мистецтва, так зване декоративне мистецтво. Воно виникло в період первісно-общинного ладу  в кам’яному віці, коли люди дуже примітивними узорами стали прикрашати посуд, зброю, одяг. Першим прикрасам вони надавали магічного значення.
Декоративне мистецтво розвинулось там, де були для цього відповідні умови, а саме певний матеріал: глина, дерево, камінь, кістка, шкіра. Також був необхідний певний рівень розвитку суспільства. Наприклад, щоб виникла кераміка, потрібне було вміння добувати вогонь. Для виникнення чорно-білої вишивки необхідне було вміння вирощувати рослини (коноплі, льон) або тварин, які дають вовну.
У ході історичного розвитку суспільства розвинулись різні види декоративного мистецтва: вишивка, різьба по дереву, по кості, по каменю, випалювання на дереві, ткацтво, килимарство, карбування на металі, художня обробка шкіри, народний розпис, писанкарство.
Сьогодні на уроці ми з вами навчимося прийомам відображення та обертання у середовищі графічного редактору. А дома вам треба буде створити малюнок писанки.

4. Пояснювання нового матеріалу (15 хв.).
За допомогою графічного редактора можна відображати малюнки зверху вниз, зліва направо.
У меню МАЛЮНОК - РОСТЯГНУТИ/НАХИЛИТИ вказати у полях по горизонталі та по вертикалі число менше 100, якщо малюнок треба зменшити і більше 100, якщо малюнок треба збільшити.
А якщо вам потрібен не один такий фрагмент а декілька однакових? Це фрагмент можна скопіювати!

!!!Скопіювати фрагмент – помістити фрагмент у область оперативної пам’яті, яка називається буфер обміну.

!!!Буфер обміну - це невидима частина пам'яті, в яке тимчасово зберігається інформація, яку ви скопіювали, перед тим, як вставити в потрібне місце.

Прийом –Павучки.
Схема павучка
       
Після того як скопіювали фрагмент не забувайте його вставити у необхідне місце.
 Що ще можна зробити з фрагментом малюнку? 
Його можна ВІДОБРАЗИТИ/ПОВЕРНУТИ. Це робиться за допомогою меню МАЛЮНОК.
Також малюнок можна нахилити на певний кут, обернути кольори, повернути на певний кут. 
Вчитель пояснює матеріал, супроводжуючи пояснення роботою з зображенням (наприклад, створити рій бджілок, паперового змія з трикутників)
Прийом – кросворд
Сформулювати питання до слів у заповненому кросворді.
Фізкультхвидинка.
5. Робота з комп’ютером (15 хв.). 
Повторимо правила техніки безпеки.
Інструктаж з техніки безпеки
Діти, пам’ятайте правила поведінки в комп’ютерному класі та правила техніки безпеки:
у класі слід поводитися тихо, не бавитися і не бігати.
Не працювати брудними або вологими руками та не вставляти в комп’ютерні пристрої ніякі предмети. Сидіти слід на відстані не менше 50 см від екрана монітора і спину тримати рівно.
Завдання для відпрацювання  набутих знань.
1. Запустіть Paint.
2. Відкрийте файл Меню Малюнок1.
3. Виконайте завдання.
4. Покажіть учителю.
Виконати завдання 4, 5 стор.119.
Гімнастика для очей (1 хв)
Заплющ очі з усіх сил, а потім відкрий їх.
Погладжуй повіки подушечками пальців.
Роби кругові рухи очима: наліво - догори - направо - донизу, і навпаки.
Простягни вперед руку. Слідкуй за нігтем великого пальця, повільно наближуючи його до носа, а потім так само повільно віддаляючи його.
6. Рефлексія (3 хв.).
Наш урок добіг кінця. І мені б дуже хотілося дізнатися вашу думку про виконану роботу. Продовжити речення :
- Я задоволений своєю роботою на уроці, бо я …
- Я незадоволений, бо …
- Я хотів би навчитися …
7. Об’ява домашнього завдання (1 хв.).
Глава3. Орацювати § 3.4.  Дати відповіді на питання 1 – 9. Виконати завдання 3,4. Записати у зошит план створення малюнку. 
8.  Підведення підсумків уроку (3 хв.).