21:21 Укр. мова 2 кл. Урок 2. Розташування слів за абеткою з орієнтацією на першу літеру | |
Укр. мова 2 кл. Урок 2. Розташування слів за абеткою з орієнтацією на першу літеруМета: закріплювати знання української абетки; вчити розташовувати 5-6 слів за абет¬кою з орієнтацією на першу літеру; розвивати мовлення учнів; виховувати інтерес до читання. ХІД уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Хвилинка каліграфи Жж же жо жу жв яж Жо жм жл жч Жайворонок ожина журавель вуж Жайворонок в житі полюбляє жити. — Назвіть послідовно звуки, а потім — букви у слові жайворонок. — Поставте питання до слів у реченні. — Що означають ці слова? — Яке слово не відповідає на жодне питання? — Як воно називається? 2. Зоровий диктант Ми любимо працю. Сашко плив у човні. Тимко спіймав в'юна. У берізки біла кора. Наша донечка росте. Клен цілу зиму спав. Методика проведення зорових диктантів: а) учитель демонструє речення впродовж 4—7 с; б) учні читають його мовчки, тільки очима; в) повторюють це речення подумки (при цьому не можна рухати губами); г) записують; ґ) перевіряють. На одному уроці рекомендується записати 5—6 речень. Для ефективності досягнення бажаного результату зорові диктанти слід проводити систематично на кожному уроці читання чи мови. 3. Вправи на повторення Гра «Утвори слова» Учитель називає слова. Учні мають скласти з них слово таким чином: узяти з першого слова перший звук і позначити його буквою, з другого — другий, з третього — третій і т. д. Виграє той, хто першим складе слово і правильно прочитає його. Зір, ліс, бір, марка, рамка (зірка); мало, дим, сир (мир); пара, перо, він, мама, канал (пенал); заєць, лис, ломи, собака (зима); звір, лось, шишка, лини, корито (зошит); рука, нема, рада, сади, насос, фабрика, записка (редиска); лава, лин, бамбук, молодий, батон (.іимон). — Запишіть слова. Усно доберіть до них назви ознак. — Чи можете ви прочитати ці слова в алфавітному порядку? III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання української абетки, вчитися розташовувати слова за абеткою. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Пояснення вчителя — Для чого потрібний алфавіт? (Відповіді учнів.) — Користуватися алфавітом необхідно при складанні будь-яких списків {наприклад, в класному журналі прізвища учнів), при розставлянні книг у бібліотеці (за прізвищем автора книги, а у разі його відсутності — за першою буквою назви), при зберіганні формулярів, абонементів у бібліотеці, при складанні картотек і каталогів {переліків видань). — Як ви вважаєте, чи зручно це? Чому? (Відповіді учнів.) — Як записати слова в алфавітному порядку? 2. Робота за підручником (с 6-7) Вправа І — Розгляньте малюнки. Запишіть слова — назви предметів в абетковому порядку. — Вимовте слово, у якому є буква, що позначає два звуки. — До яких слів належать звукові схеми? Запишіть слово і відповідну схему. Вправа 2 — Прочитайте слова. Чим вони цікаві? (Ці слова читаються однаково: зліва направо и справа наліво.) — Складіть два речення з двома словами (на вибір). Фізкупьтхвипинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ Робота в групах — Допоможіть учителеві заповнити класний журнал, бібліотекареві — роз¬ставити картки з прізвищами письменників, а листоноші — рознести листи по вулицях. Усі списки мають бути складені в алфавітному порядку. 1-ша група Петров, Іванов, Долженко, Ляшенко, Савченко. — За яким номером записане ваше прізвище в класному журналі? Складіть речення. 2-га група Нестайко, Шевченко, Українка, Франко, Глібов. — Які твори цих письменників ви црочитали? Про що з них дізналися? Складіть про це кілька речень. 3-тя група Сумська, Пушкінська, Київська, Одеська, Абрикосова. — На якій вулиці ви живете? Складіть речення. VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ — Як ви вважаєте, чому книжки в бібліотеці розташовують в алфавітному порядку? — Чи знаєте ви, де ще використовується абетка? — Чи допомагало вам знання абетки у виконанні завдань? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ | |