21:38 Укр. мова 2 кл. Урок 4. Правила переносу слів зі збігом двох і кількох приголосних звуків | |
Укр. мова 2 кл. Урок 4. Правила переносу слів зі збігом двох і кількох приголосних звуківМета: вчити учнів застосовувати правило переносу слів зі збігом приголосних {шап-ко. шапка); закріплювати вміння визначати кількість складів і переносити слова з рядка на рядок: збагачувати лексичний запас учнів; виховувати любов до україн¬ського слова. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Хвилинка каліграфи Кк ка ук кг ку Кл Кв ск кі ке Календар килим кватирка Ходить квочка коло кілочка. — Визначте кількість складів у словах. — Доберіть до слів назви ознак. — Поділіть слова в реченні на склади. 2. Зоровий диктант В саду дозріли яблука. Сніг поволі розтавав. У пічці горіли дрова. Ясне сонечко сміється. Тато в полі сіє пшеницю. 3. Вправи на повторення Гра «Зачаровані слова» Учитель показує «зачаровані» слова, у кожне з яких уставлений «зайвий* склад. Треба «звільнити» слово від чар, прочитавши його правильно, без зай¬вого складу. ЦУПОКОР, ПЕРАЧИВО, ХАДУЛВА, ЦУСУКЕРКИ, ГРУКРИШІ, КАВРИКАО, ПАТУСТИЛА, ВУВГРОЛИКИ, ПИНОРТЖКИ, ГОРІВРИХИ. — Усно поділіть утворені слова на склади для переносу. — Які слова викликають у вас труднощі? (Халва, цукерки, пастила, бу блики, пиріжки) III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми вчитимемося ділити для переносу слова зі збігом приголосних, закріплюватимемо вміння визначати кількість складів і перено¬сити слова з рядка па рядок. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Пояснення вчителя — Є багато слів, де приголосні звуки збігаються, наприклад: халва, цу керки, черствий. Такі слова можна переносити по-різному: ха-лва, хал-ва; цу-керки, цуке-рки, цукер-ки; че-рствий, чер-ствнй, черствий. Не можна переносити так, щоб розривалося сполучення приголосного з го¬лосним (злиття). Наприклад, не можна переносити: цук ерки, .шмоиька. Тут розірвано злиття ке, мо. Не можна розривати буквосполучення дж. дз, якщо вони позначають один звук: Ґудзик, ходжу. 2. Первинне закріплення — Прочитайте слова. Як можна но-різному перенести ці слова? Запишіть. Пастила, бублики, пиріжки. 3. Робота за підручником (с 9-70) Вправа 1 — Розгляньте малюнки. Запишіть назви предметів. Поділіть слова на склади для переносу. — ЗІ словом йоржик складіть і запишіть речення. Вправа 2 — Прочитайте текст. Про кого в ньому розповідається? — Спишіть перші три речення. Виділені слова поділіть на склади для пе¬реносу. — Зробіть звуко-буквені схеми підкреслених слів. — Доберіть відповідні слова в колонку зліва. {Слова — назви одного предмета.) Фізкупьтхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Робота над віршем — Прочитайте вірш уголос. Спишіть його. Поділіть слова (дужечками знизу) па склади. Бавляться біля нори Бобренята і бобри. Бубонить бобер до білки: — Бобреня боїться бджілки! — Запишіть звукову модель слова бобер. 2. Робота в парах. Гра «Шифрувальники» — Запишіть слова. Поділіть слова на склади, поставте наголос. РБЕБО КАЛЬІ КВВО МІДЬДЕВ КАЛДЖІБ — Про яких тварин не згадується у попередньому вірші? VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ — Які правила переносу слів ми сьогодні повторили? — Які слова не можна перспосити по складах? Наведіть приклади. — Як треба ділити для перенесення з рядка в рядок слова зі збігом приголос¬них? Наведіть приклади. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 9, вправа 2. — Спишіть останній абзац вправи 2. | |