21:35 Укр. мова 2 кл. Урок 5. Голосні звуки [а] [о] [у] [є] [и] [і]. Спостереження за роботою мовленнєвих органів під час промовляння | |
Укр. мова 2 кл. Урок 5. Голосні звуки [а] [о] [у] [є] [и] [і]. Спостереження за роботою мовленнєвих органів під час промовлянняХІД уроку |. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ||. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Хвилинка каліграфії Лл і-л ал лю ли ля нл Ле Лк> Іл Лелека лінійка лялька Пилип біля липи очима глипа. — Поділіть для переносу слони: лелека, лінійка. ,ія.и-ка. — Доберіть до слова глипа близьке за значенням слово. — Скільки разів зустрічається у скоромовці буква иі 2. Словникова робота — Уставте букви, зашипіть словникові слова. Д_кт_нт з_вд_нн_ В_ВТ_Р_К ч_т_нв_ — Які букви вставили? — Які звуки вони позначають? III. ПОВІДОМЛЕННЯТЕМИІМЕТИУРОКУ — Сьогодні ми повторимо те. що ви знаєте про голосні звуки, будемо впі¬знавати голосні звуки. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Пояснення вчителя — Повторимо за табліщею знання про звуки І ЗВУКИ І вимовляємо І чуємо ГОЛОСНІ ПРИГОЛОСНІ Учу в япуки голосні. Чому так весело мені? Бо вчу я звуки голосні, їх ріпно іністі.. Я іи'і ивзпу: А, ІгпК.О, ИтпУ. /. Січовик — Вимовте голосні звуки. — За допомогою чого утворюються голосні звуки? — Як проходить повітря через ротову порожнину під час промовляння го¬лосних звуків? — Голосні звуки — звуки, які утворюються тільки за допомогою голосу. При вимові голосних звуків повітря вільно виходить через ротову порожнину, не зустрічаючи перешкод. Голосних звуків у нашій мові 6. Знак [ ] — це «скобочки-коробочки», у яких ховаються звуки. Голосні звуки: [а], [о), [у), [є), [и], [і]. 2. Первинне закріплення — Послухайте звуки. Чи однаково вони вимовляються? — Вимовте подані звуки. Під час вимови яких звуків повітря проходить вільно через ротову порожнину? Як називаються ці звуки? [с],[а],[о].[к].[у].[м],[л),[и],[в],[р],[дз],[н],[в]. — Доберіть кілька слів із цими звуками. Що означають ці слова, на які пи¬тання відповідають? 3. Робота за підручником (с. 70-7 7) Вправа 1 — Спишіть скоромовку, записуючи пропущену букву. — Яку букву ви вписали? Який звук вона позначає? Як утворилося слово скоромовка"! — Вивчіть скоромовку напам'ять. Вправа 2 — Прочитайте текст. Про яку пору року в ньому розповідається? — Спишіть другий абзац, розкриваючи дужки. — Які букви в підкреслених словах позначають два звуки? — Зробіть звуко-буквену схему виділеного слова. — Прочитайте правило. Вправа З — Прочитайте вірш. Про що в ньому розповідається? — Вимовте звуки в підкреслених словах. — Прочитайте правило. Фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ {див. додатокнас 14) VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ — Продовжіть речення: Звуки ми ... (вимовляємо, чуємо). Букви ми ... (бачимо, читаємо, пишемо). — Скільки букв в українській абетці? (33) — Як поділяються всі звуки української абетки? (На голосні І приголосні) — Скільки голосних звуків в українській мові? (6 звуків) — Як визначити кількість складів у слові? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 10, вправа 2. — Спишіть перший абзац вправи 2, уписуючи букви, які позначають го¬лосні звуки. | |