Головна » Статті » Учебники |
загрузка...
Охорона повітря від забруднення
Охорона повітря від забрудненняПоміркуй, чи однакове повітря в місті і в селі, у лісі і біля автостради. Повітря буває різним - чистим, ароматним із запахом трав і квітів і несподівано отруйним, гірким, димним, непридатним для дихання. Пригадай, де батьки радять тобі гуляти. Чому? Повітря забруднюють як природні чинники, так і господарська діяльність людини (мал. 27). До природних чинників належать лісові і степові пожежі, насичені солями морські бризки і тумани, пил з ґрунтів і пісок пустель, рослинний пилок, мікроорганізми, виділення тварин, а також космічний пил. Наведи приклади забруднення повітря господарською І діяльністю людини. Найбільш шкідливим і надзвичайно небезпечним є забруднення повітря вихлопними газами автомобільного транспорту. Кількість машин на вулицях безперервно зростає, особливо у великих містах. Відповідно зростають викиди у повітря шкідливих газів. Основні забруднювачі повітря у квартирах - це продукти горіння газу, на якому ми готуємо їжу, а також багато будівельних і оздоблювальних матеріалів. Поліпшують якість повітря кімнатні рослини. Людина і тварини можуть прожити певний час без їжі і води (кілька днів), але вони гинуть через кілька хвилин, якщо їх позбавити повітря. Це означає, що людство повинне особливу увагу приділяти тому, без чого життя неможливе. Проблему охорони повітря від забруднення намагаються розв’язувати всі країни світу. Словничок. Забруднення повітря, охорона повітря. Перевір себе 1. Які чинники забруднюють повітря? 2. Що забруднює повітря у твоєму населеному пункті? 3. Поясни, чому так важливо на перерві провітрювати класну кімнату. 4. Подумай, як ти і члени твоєї сім’ї можете вплинути на збереження повітря чистим. 5. Використовуючи різноманітні джерела інформації, склади перелік кімнатних рослин, які найкраще очищають повітря. Робота в парі. Допоможіть розв’язати проблему. Учитель на уроці природознавства попросив дітей розро-бити пропозиції щодо охорони повітря свого населеного пункту. Коли учні навели свої пропозиції, між ними виникла суперечка. • Перша група учнів запропонувала: зупинити всі фабрики і заводи. Припинити заготівлю деревини. Заборонити користу-ватися автотранспортом. Перетворити Землю на один величезний заповідник. • Друга група учнів висловила із цього приводу свою думку: фабри ки і заводи повинні мати вловлювачі пилу і шкідливих речовин. Транспорт необхідно зробити екологічно безпечним. У міс тах і навколо них створювати сади, парки і ліси. Які заходи, на вашу думку, є більш ефективними? Поясніть чому. Для допитливих Які рослини найкраще тримати в домі Алое (мал. 28, 1), крім очищення повітря, має лікарські властивості. Рослину краще розташувати на сонячному підвіконні. Треба стежити, щоб у горщику їй не було тісно. Хлорофітум (мал. 28, 2) поглинає і знешкоджує шкідливі речовини. Краще помістити цю рослину у двох метрах від ві-кна, оскільки на сонці вона зав’яне. Плющ (мал. 28, 3) може очищати повітря від шкідливих часточок. Учені вважають, що ця рослина ефективніша за електричний очисник повітря. Герань (мал. 28, 4) дезінфікує та ароматизує повітря, відлякує мух. Забруднюють повітря природні чинники і господарська діяльність людини. Найбільше забруднюють повітря викиди промислових підприємств, автомобільний транспорт. Проблему охорони повітря від забруднення намагаються розв’язувати всі країни світу. Міні-проект Виявлення пилу в повітрі та встановлення джерел його забруднення. | |
Категорія: Учебники | Додав: keydatch (20.01.2014) | |
Переглядів: 14234 | |