укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » Статті » Учебники

загрузка...
Пристосування квіткових рослин до різних умов життя

Пристосування квіткових рослин до різних умов життя

Пригадай, які умови необхідні для рослини, щоб вона добре росла і розвивалася.
Квіткові рослини - надзвичайно різноманітні. Одним з них потрібно багато вологи. Такі рослини називають вологолюбними. Серед них - відома тобі калюж¬ниця болотна (мал. 69). Вона росте на вологих місцях, заболо¬чених луках, по берегах озер і річок. У неї красиві жовті квіт¬ки, які з’являються ранньою вес-ною. Рослина має соковите стебло, великі листки, багато дрібненьких коротких корінців, які добре утримують її на заболоченому ґрунті.
Багато рослин росте на сухих місцях - на піску, щебені, скелях. Наприклад, очиток їдкий (мал. 70, 1). Листки в очитка м’ясисті. Під час дощу рослина корінням убирає багато води, яка рятує її від загибелі в посушливі дні. М’ясисті й соковиті листки мають алое, агава, молодило.
До посухостійких рослин належить також усім відомий кактус (мал. 70, 2).Замість листків у нього колючки. У посушливих місцях деякі рослини мають до¬вге коріння. Наприклад, у верблюжої колючки корінь сягає 16 м.
Є рослини, які ростуть тільки на добре освітлених місцях. Їх називають світлолюбними. Наприклад, кульбаба звичайна (мал. 71), конюшина, подорож¬ник, калина. Ці рослини добре пристосовані до вловлювання со¬нячного проміння.
Інші рослини ростуть у тіні великих дерев (мал. 72). До та-ких рослин належать конвалія звичайна, квасениця звичайна. Їх називають тіньовитривалими . У рос лин широкі темно-зелені листки, якими вони вловлюють світло в затінених місцях. На сонячних місцинах тіньовитривалі рослини гинуть.
Перевір себе
1. За якими ознаками можна впізнати вологолюбні рослини? Наведи приклади вологолюбних рослин.
2. Як рослини пристосувалися до життя в посушливих місцях? Наведи приклади рослин посушливих місць.
3. Наведи приклади світлолюбних рослин своєї місцевості. Як пристосовані ці рослини до того, щоб краще вбирати світло.
4*. Наведи приклади тіньовитривалих рослин своєї місцевості. Як їх можна впізнати?
Практичне завдання
Поспостерігай за кімнатними рослинами, які ростуть у тебе вдома, у класі. Які з кімнатних рослин світлолюбні, а які добре ростуть у затінку?
Для допитливих
Рослини-«альпіністи». Чи доводилося тобі спостерігати, як деякі рослини, ніби альпіністи, підкорюють стовбури рослин або стіни будівель? На прогулянці в лісі, парку зверни увагу на хміль звичайний. Паросток хмелю (перші три листочки), щойно з’являться на поверхні ґрунту, починають рости вгору. Після поя¬ви четвертого і п’ятого листка верхівка рослини починає закручу¬ватися, вигинатися і обвиває яку-небудь опору - дерево, кущ або патичок. Рослинами-«альпіністами» є горох, квасоля, виноград.
Висновки
Квіткові рослини пристосовуються до життя в різ¬них природних умовах - за недостатньої або надмірної кількості вологи, різної кількості освітлення.
ПРАКТиЧНА РОБОТА
Тема: Робота зі зразками гербаріїв квіткових рослин
Обладнання: гербарії; зображення (фотографії, малюнки) рослин, атласи-визначники рослин.
Хід роботи
1. Розглянь малюнки або гербарні зразки рослин. У кожної рослини зверни увагу на корінь; розглянь наземну  частину  рослини -  пагін  та  його складові:
стебло,   листок,   бруньки.   Розглянь   квітку   рослини, плід, насіння.
2. Разом з учителем за допомогою атласа-визначника визначте їхні назви. Запиши назви квіткових рослин у зошиті.
Категорія: Учебники | Додав: keydatch (20.01.2014)
Переглядів: 10441 | Теги: 3 кл учебники 2014, природоведение 3 кл Гильберг, #110