18:54 § 14. Вплив телебачення, комп'ютерів, мобільних телефонів | |
§ 14. Вплив телебачення, комп'ютерів, мобільних телефонівПоміркуймо разомСкільки часу в день ви дивитеся передачі по телевізору? Які передачі вам подобаються? Чому? Які комп'ютерні ігри вам подобаються? Які електронні засоби ви використовуєте? Телебачення та електроніка стали невід'ємною частиною нашого світу. Ти, мабуть, не уявляєш своє життя без телевізора, комп'ютера або планшета. Згадай свій день. Уранці за сніданком ти дивишся передачі по телевізору на кухні. Приходиш зі школи, швиденько робиш уроки й сідаєш грати в комп'ютерні ігри, поки батьки на роботі. А чи знаєш ти, скільки користі чи шкоди твоєму здоров'ю приносять телевізор та електронні засоби? Може постраждати як фізична, так і соціальна складові здоров'я. Телевізор корисний, якщо ти дивишся разом зі своєю родиною розвиваючі передачі, пригодницькі та комічні фільми, дитячі добрі мультики. Телевізор принесе тобі шкоду, якщо ти будеш дивитися його багато часу. Від довгого сидіння перед телевізором з'являться порушення зору, роботи травної системи, викривлення хребта. Ти не помічаєш, скільки їжі з'їв, мало рухаєшся, а це може призвести до ожиріння. Окрім цього, від «дорослих» фільмів та передач ти можеш стати агресивним і образливим, можеш злякатися, може погіршитися твоя пам'ять. Увімкнений телевізор негативно впливає на твій мозок своїм випромінюванням. Робота у групах Розгляньте малюнки. Проаналізуйте, на яких із них вплив телевізора та комп'ютера позитивний, а на яких — негативний. Поясніть свою думку. При остаточній відповіді чітко, у стислій формі аргументуйте власну позицію. * Позиція: «Я вважаю, що...». * Обґрунтування: «... тому, що...». * Приклад: «..., наприклад,...». * Висновки: «Отже (тому), я (ми) вважаю...». Комп'ютер та інші комп'ютерні пристрої теж впливають на фізичне й соціальне здоров'я дитини. Ти можеш сказати, що за допомогою Інтернету можна знайти багато корисної інформації, подивитися пізнавальні фільми, грати в розвиваючі ігри, вчити іноземну мову. Це правильно, якщо працювати за комп'ютером не більше години за день. Комп'ютер дуже корисний у даному випадку. Але треба знати й про негативний вплив електронних засобів: • порушення зору; • викривлення хребта; • зниження імунітету; • порушення апетиту; • порушення працездатності через випромінювання; • зниження рівня нам яті, погіршення навчання у школі; • чим більше ти спілкуєшся в соціальних мережах, тим менше часу залишається на взаємини з людьми в реальному житті; • у твоїй поведінці з'являються збудженість, агресивність, лінощі, брехливість; • ти стаєш залежним від комп'ютера, а це вже — духовна хвороба, яку потрібно лікувати. Правила користування телевізором та електронними засобами •Телевізор і комп'ютер у твоєму віці можна використовувати не більше 1 години на день. • Переглядай пізнавальні, комічні передачі, дитячі фільми та добрі мультики. • Намагайся дивитись телевізор, працювати за комп'ютером разом із батьками — це зміцнює родинні стосунки. • Не можна їсти перед телевізором чи комп'ютером. • Не дивись новини, фільми жахів та бойовики. • Перед телевізором та комп'ютером сядь зручно, на достатній відстані. • Заплануй у своєму режимі дня рухливі ігри на свіжому повітрі та не пропускай їх. Запитання та завдання для самоконтролю й самоперевірки 1.Продовж речення: «Від довгого сидіння перед телевізором з'являться...». 2.Охарактеризуй негативні наслідки надмірного захоплення комп'ютерними іграми. З.Яку користь приносять людині телебачення, комп'ютери, мобільні телефони та інші електронні засоби? 1. Проаналізуй свій режим дня, правильно сплануй кількість часу для рухливих ігор на свіжому повітрі з друзями та кількість часу на перегляд телередач і комп'ютерні ігри. 2. Вивчи телепрограму і визнач, які передачі ти зможеш дивитися з урахуванням однієї години на день? Поспілкуйся з батьками: може, ці передачі ви будете дивитися разом? 3.Попроси батьків ознайомити тебе з пізнавальними сайтами. 4. Проаналізуй, в якому положенні та на якій відстані ти знаходишся перед телевізором і комп'ютером, обери правильну і зручну позу. | |